تمیزکاری هایی که هر روز باید در خانه انجام شود

همیشه خانه تمیز داشته باشید

اینکه هر روز بخواهید کل خانه را تمیز کنید و باز هم خانه همیشه کثیف باشد خسته کننده و عذاب آور است. اما کارشناسان به چند مورد مهم که هر روز باید تمیز شود اشاره کرده اند.

دورریختنی ها را در سطل زباله بریزید

هر روز صبح غذاهای تاریخ گذشته و خراب شده و چیزهایی که می دانید خانواده نمی خورند را دور بریزید. صبح ها برای پر کردن سطل زباله و بیرون گذاشتن آن زمان بهتری است. اگر صبح زباله ها را بیرون بگذارید مانع از آن می شود که در طول روز بوی زباله در خانه بپیچد.

سینک روشویی را تمیز کنید

وقتی سینک را می شویید متوجه تفاوت می شوید زیرا وقتی سینک را تمیز نمی کنید کثیفی ناشی از لوازم آرایش، خمیر دندان، صابون، جرم و … کل حمام را کثیف و آلوده نشان می دهد.

دیوار حمام را تمیز کنید

بعد از هر بار دوش گرفتن، کل دیوار حمام را دستمال بکشید تا هم خشک شود و هم از به جا ماندن لکه کف صابون و شامپو بر روی آن جلوگیری شود. اینکار باعث می شود بدون آنکه کل حمام را تمیز کنید، همیشه حمام نو و تمیز به نظر برسد. اینکار فقط چند دقیقه طول می کشد (۷ مرحله تمیز کردن حمام را بخوانید).

دستگیره کتری را تمیز کنید

احتمالا روزی یکبار بسته به اینکه چقدر چای یا قهوه می خورید، قوری چای یا قوری قهوه را لمس می کنید بنابراین جای تعجب نیست که قوری شما مرکز تجمع باکتری ها باشد. آیا می دانستید قوری چای بیشترین باکتری را دارد؟ به همین خاطر بایستی نه تنها داخل قوری بلکه بیرون آن را نیز تمیز کرد.

هر چیزی که استرس به شما وارد می کند را بشویید

وقتی می خواهید در کارهای خانه اولویت بندی کنید از خود بپرسید اگر دو هفته خانه را ترک کنم، بدترین چیزی که می تواند موجب ناراحتی من شود چیست؟ اگر آن چیز سینک پر از خمیر دندان استفاده شده است، پس هر روز سینک را تمیز کنید. برای شخص دیگری این می تواند پیشخوان آشپزخانه ای که پر از خرده غذاست، باشد.

جاهایی که بیشترین آشغال جمع می شود را جارو بکشید

قالیچه ها و پادری ها فیلترهایی هستند که آلودگی و آلرژی موجود در هوا را در خود جذب می کنند و از انتشار آن در فضای خانه جلوگیری می کنند اما باید به طور مرتب تمیز شوند تا بتوانند عملکرد خود را به خوبی انجام دهند (برای پاک کردن خانه از آلرژی این کارها را انجام دهید).

آلوده ترین قسمت ها را تمیز کنید

وسایل الکترونیکی کوچک مانند ریموت کنترل، هدفون و موبایل اغلب آلوده ترین وسایل هستند. سعی کنید هر شب قبل از خواب ریموت کنترل را تمیز کنید و این را به عادت همیشگی تبدیل کنید. می توانید با دستمال حاوی مواد ضدعفونی کننده همه این وسایل را دستمال کنید.

از قاعده “دو دقیقه ای” پیروی کنید

بهتر است هر کاری را همان لحظه انجام دهید به جای آنکه آن را به تعویق بیندازید. اگر انجام کاری به زمانی کمتر از دو دقیقه نیاز دارد، آن را همان لحظه انجام دهید. وقتی کارهای کوچک روی هم تلنبار شوند به تعویق انداخته می شوند.

منبع countryliving.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.