۷ مرحله تنظیمات برای حفظ حریم خصوصی مرورگر کروم در دستگاه اندروید

امنیت مرورگر خود را افزایش دهید

به طور پیش فرض اکثر قابلیت­‌های حریم خصوصی مرورگر کروم غیر فعال هستند. بنابراین، اگر در دستگاه اندروید از مرورگر کروم استفاده می‌­کنید، می‌­توانید با تغییر دادن برخی از قابلیت‌­ها امنیت مرورگر خود را افزایش دهید.

۱. قابلیت Do Not Track را فعال کنید

وب سایت‌­ها کوکی­‌ها را بر روی دستگاه شما قرار می‌­دهند و از این طریق ارتباطات اینترنتی شما را پیگیری می­‌کنند.

با فعال کردن قابلیت Do Not Track، کروم به طور خودکار از سایت­‌ها درخواست می­‌کند تا فعالیت‌­های شما را پیگیری نکند.

این کار موجب می­‌شود تا وبسایت‌­ها کوکی‌­ها را پیگیری نکنند. با این وجود، وب سایت مجبور به پذیرش درخواست نمی­‌باشد.

مرورگر فایرفاکس به هیچ وجه به سایت­‌ها اجازه پیگیری کوکی­‌ها را نمی‌­دهد. البته تقریبا تمام سایت‌های اصلی، به درخواست شما احترام می‌­گذارند، بنابراین با فعال کردن این قابلیت، در جمع آوری اطلاعات و پیگیری کوکی­‌ها توقف ایجاد خواهد شد.

برای غیرفعال کردن قابلیت Do Not Track، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا، در دستگاه خود مرورگر کروم را باز کنید.
  • بر روی More (آیکون سه نقطه عمودی در سمت راست بالای صفحه) ضربه بزنید.
  • در منوی باز شده، Settings را انتخاب کنید.
  • مسیر Advanced > Privacy  را طی کنید.
  • روی Do Not Track  ضربه بزنید.
  • اسلایدر را به وضعیت On تغییر دهید.

۲. قابلیت Safe Browsing  را فعال کنید

تعداد سایت‌­هایی که به نصب نرم‌افزارهای مخرب بر روی دستگاه اقدام می‌­کنند، روز به روز افزایش می­‌یابد.

گوگل برای جلوگیری از مخربان اینترنتی قابیلت Safe Browsing را معرفی کرده است. در صورتی که از یک صفحه مخرب بازدید کنید، یک هشدار روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر حملات مخرب، زمانی که سایت یک درخواست برای نصب نر‌ افزار ناخواسته ارسال می‌­کند، این قابلیت شما را در جریان می‌گذارد. این نرم‌افزارها، تغییرات غیرقابل پیش بینی بر روی سیستم شما ایجاد خواهد کرد.

برای فعال کردن قابلیت Safe Browsing، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرورگر کروم را بر روی دستگاه اندروید خود باز کنید.
  • روی More کلیک کنید.
  • مسیر Settings > Advanced > Privacy  را طی کنید.
  • سپس، کادر Safe Browsing را علامت بزنید.

۳. قابلیت Autofill  (ذخیره پسوردها) را غیرفعال کنید

زمانی که اطلاعات و پسوردهای امنیتی خود را به وب‌سایت‌­ها می‌­دهید، با فعال بودن این قابلیت اطلاعات شما به راحتی به سرقت رفته، حتی ممکن است از این طریق مخربان پول هنگفتی را بدست بیاورند.

غیر فعال کردن این قابلیت از اهمیت بالایی برخوردار است، پس مرورگر کروم را اجرا کرده و مسیر More > Settings > Basics > Autofill and payments را طی کنید.

به خاطر داشته باشید که اطلاعات قدیمی ذخیره شده در سایت باید حذف شوند. برای انجام این کار در مرورگر کروم، مسیر More > Settings > Privacy > Clear browsing data > Advanced > Autofill form data را طی کنید.

۴. مجوز سایت (Site Permissions) خود را بررسی کنید

در هنگام بازدید از سایت‌­ها برای دسترسی به اطلاعات، مجوزهایی نیاز است. این لیست شامل ۱۵ مورد مختلف است مانند دوربین و میکروفون که اکثر کاربران با آن آشنایی دارند و مواردی مانند جاوا اسکریپت و کلیب برد که کمتر از حد معمول استفاده می­‌شوند.

در صورتی که می­‌خواهید امنیت بیشتری داشته باشید، باید همه این موارد را در اولویت قرار دهید. اما مواظب باشید که همه چیز را غیر فعال کنید.

تنظیمات مجوز به دو بخش تقسیم می­‌شوند. می‌­توانید تعدادی از آنها را در مسیر More > Settings > Advanced > Site Settings تنظیم کرده و تعدادی را در مسیر Device > Apps > Chrome > Permissions تنظیم کنید.

۵. گزینه­‌های همگام‌سازی خود را مدیریت کنید

مرورگر کروم بخش کوچکی از تکنولوژی گوگل است. به همین ترتیب، طبیعی است که کروم اطلاعات را با تمام برنامه­‌های دیگر گوگل که در حال اجرا هستند، به اشتراک بگذارد.

این قابلیت مزایای قابل توجهی دارد اما از دیدگاه خصوصی و امنیتی، می­‌تواند خطرناک باشد. همچنین، با همگام‌سازی اطلاعات، در مسائل امنیتی سیستم، مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

اگر لپ تاپ یا تبلت خود را در مکانی جا بگذارید، علاوه بر اینکه تمام اطلاعات خود را از دست خواهید داد، امنیت فعالیت‌­های آنلاین خود را نیز از دست می­‌دهید.

برای مدیریت همگام‌سازی از طریق مسیر More > Settings اقدام کنید و روی نام خود ضربه بزنید و گزینه Sync را انتخاب کنید.

۶. قابلیت Usage Reports را غیرفعال کنید

در حال حاضر، گوگل اطلاعات کافی در مورد چگونگی جستجوی وب را جمع‌­آوری  نمی­‌کند، به همین علت است که مرورگر کروم به طور پیش‌فرض گزارشات مربوط به نحوه کارکرد و جستجو را به گوگل ارسال می‌­کند.

گزارش ارسال شده شامل اطلاعاتی مانند تنظیمات، کلیک کردن‌­ها و استفاده از حافظه است. از آنجایی که گوگل اطلاعات زیادی در مورد اینگونه مسائل نمی‌­دهد، بهترین راه غیرفعال کردن آنهاست.

برای غیر فعال کردن آن مسیر More > Settings > Advanced > Privacy > Usage and crash reports را طی کرده و اسلایدر را به وضعیت Off  تغییر دهید.

۷. قابلیت  Prediction Services را غیرفعال کنید

گوگل برای سرعت بخشیدن به فرآیند جستجو، زمانی که عبارتی را برای جستجو تایپ می­‌کنید اطلاعات search provider را روی صفحه، نمایش می­‌دهد.

 

به عقیده کاربران، گوگل این پیشنهادات را ارائه می­‌دهد که باوری غلط است. به هر حال اگر برایتان اهمیت دارد که یک سرویس جستجوی امن داشته باشید قابلیت Prediction Services را غیرفعال کنید.

با طی کردن مسیر More > Settings > Advanced > Privacy > Search and site suggestions، سرویس پیشنهادات (Prediction Services) را غیرفعال کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. Liliholmes می گوید

    ممنون خوب بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.