توصیه‌هایی برای داشتن موهایی نرم و خوش‌حالت

با موهای خود مهربان باشید

حتما شما هم دوست دارید موهایی نرم و خوش‌حالت و براق داشته باشید، درست مانند مدل‌های زیبایی. شما هم می‌توانید با رعایت چند نکته موهایی سالم و زیبا داشته باشید. در ادامه چند توصیه در این خصوص به شما ارائه می‌شود.

از شامپوی خشک استفاده نکنید

استفاده از شامپوی خشک و موهایی نرم و خوش‌حالت

شامپوهای خشک به گونه‌ای هستند که روغن اضافی ریشه‌های مو را به خود جذب می‌کنند. گرچه این شامپوها کمک می‌کنند تا در مصرف آب و زمان صرفه‌جویی شود، اما بوی ناخوشایندی به موها می‌دهد. علاوه بر آن پوست ریشه مو پوسته پوسته شده و دچار خارش می‌شود. بدون استفاده از شامپو و نرم‌کننده ممکن است سلول‌های مرده پوست تشکیل شوند، رطوبت به آن وارد نشود و پوست سر دچار خارش و پوسته شدن بشود. بنابراین به طور مستمر از شامپوی خشک استفاده نکنید.

مرتب موها را بشویید

شستن موها و موهایی نرم و خوش‌حالت

برخی متخصصان معتقدند کف‌مالی نشدن موها کمک می‌کند تا چربی طبیعی مو منتشر شده و موها درخشان‌تر و سالم‌تر باشند، اما برخی متخصصان با آن مخالفند. پوست سر نیز مانند دیگر قسمت‌های بدن باید از شر چیزهای غیرضروری خود راحت شود. برای سالم نگه داشتن موها باید به تولید چربی مو و تراکم آن توجه کنید. بهتر است در هفته دو تا سه بار موها را بشویید. اما اگر موهای چربی دارید، شاید لازم باشد زود به زود آنها را شستشو دهید.

شامپوی مناسب انتخاب کنید

انتخاب شامپو و موهایی نرم و خوش‌حالت

همانطور که می‌دانید تنوع زیادی از انواع شامپوها در بازار وجود دارد. شستشوی موها با شامپوی بر پایه کافئین شرایط مناسبی برای رشد مو فراهم می‌کند. بهتر است دو بار در ماه موها را با شامپوهای ضدقارچ شستشو دهید.

افزودن اسانس ترنج و عرق نیشکر در شامپو بسیار ایده‌آل است و رشد مو را تحریک می‌کند. به منظور حفظ محیط‌زیست از شامپوهای غیرسمی و ارگانیک استفاده کنید.

پروتئین مصرف کنید

مصرف پروتئین و موهایی نرم و خوش‌حالت

زیبایی ظاهر مو به سلامت بدن مرتبط است. غذایی که می‌خورید، ارتباط مستقیمی با سرزندگی موها دارد. پروتئین در ساخت و رشد مو تاثیر بسزایی دارد و مصرف اندک آن می‌تواند منجر به ریزش مو شود. گیاهخواران حتما باید پروتئین گیاهی و آهن را به رژیم غذایی خود بیفزایند. افراد غیر گیاهخوار باید روزانه دو تا سه وعده پروتئین مصرف کنند. گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، برخی انواع پنیر، لوبیای خشک، توفو، آجیل و حبوبات منابع خوبی برای پروتئین هستند. علاوه بر این، برای داشتن موهای سالم ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی دریافت کنید.

اسکالپ مو را تحریک کنید

تحریک اسکالپ مو و موهایی نرم و خوش‌حالت

ماساژ دادن کف سر علاوه بر اینکه احساس خوبی به شما می‌دهد، اسکالپ مو را تحریک کرده و به رشد موها کمک می‌کند. شامپو را همراه با ماساژ به موی سر بزنید. این کار جریان خون در اسکالپ مو را تحریک کرده و مواد مغذی برای رشد مو را به فولیکول‌های مو می‌رساند. هنگام شامپو زدن از نوک انگشتان استفاده کنید و نه ناخن‌ها و به آرامی کف سر را ماساژ دهید.

با موها با ملایمت رفتار کنید

سشوار و موهایی نرم و خوش‌حالت

با موهای خود مهربان باشید. برای مثال اگر موها را با کش سر بسته‌اید، به آرامی و ملایمت آن را بیرون بیاورید. کش موهای سفت سبب شکسته شدن و آسیب مو می‌شود. علاوه بر این، نگذارید موها خیلی بلند شود. هر چند وقت یکبار برای کوتاه کردن سرموها به آرایشگر خود مراجعه کنید. همچنین موها را بالای سر و محکم نبندید، زیرا موجب شکننده و حساس شدن موها می‌شود. هنگام استفاده از سشوار، اتوی مو و فرکننده از دمای پایین استفاده کنید تا حرارت زیاد به موها نرسد.

به طور مداوم موها را برس بزنید

شانه زدن مو و موهایی نرم و خوش‌حالت

چندین مرتبه برس زدن موها در روز، موها را سالم، درخشان و قوی می‌سازد. چربی اسکالپ مو، ریشه مو را نرم می‌کند اما راهی برای رسیدن این چربی به انتهای مو نیست. بنابراین هنگام شامپو زدن موها، انتهای مو خشک وشکننده و آسیب‌دیده می‌شود.

راه‌حل آن در برس زدن مداوم است تا چربی به انتهای مو برسد. حتما پیش از شامپو زدن مو، موها را برس بزنید تا روغن مو همه قسمت‌های مو را بپوشاند. همچنین برس زدن کمک می‌کند تا پوست مرده سر برداشته شود و به گردش خون کمک کند.

شب‌ها از مو مراقبت کنید

مراقبت از مو در شب و موهایی نرم و خوش‌حالت

مراقبت از مو باید در طول شب نیز مانند روز ادامه داشته باشد. پیشنهاد می‌شود روی بالش ابریشمی بخوابید زیرا مواد نرم آن از کشیده شدن زیاد مو جلوگیری می‌کند. اگر موی بلندی دارید، پیش از خواب موها را ببافید تا از ژولیده شدن آن که منجر به شکننده شدن موها می‌شود، جلوگیری شود.

عادت‌های بد خود را کنار بگذارید

اگر مرد هستید، از استروئیدهای آنابولیک استفاده نکنید زیرا به ریزش مو سرعت می‌بخشد. از قرص‌های روان‌گردان و سیگار استفاده نکنید زیرا به موها آسیب می‌زنند. سفت بستن موها و استفاده از مواد شیمیایی قوی سبب موخوره و شکنندگی مو می‌شود. همچنین استرس به ریزش مو کمک می‌کند. بنابراین برای مدیریت استرس خود بهتر است مدیتیشن، یوگا یا ورزش انجام دهید.

منبع livestrong.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.