توصیه هایی به آقایان برای رشد سریع تر ریش و سبیل

برای هر مردی داشتن ریش و سبیل مهم است

روش های سریع رشد ریش و سبیل

برای هر مردی داشتن ریش و سبیل مهم است اما همه آقایان شانس داشتن موهای ضخیم را ندارند. اگر شما هم جزء آن دسته از آقایانی هستید که موهای صورتشان نازک است و رشد کمی دارد، توصیه های زیر را به کار ببندید:

رژیم غذایی مناسب

تغذیه بر تمامی جنبه های زندگی ما تاثیرگذار است. اگر رژیمی حاوی مواد مغذی شامل ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را دنبال کنید، ریش شما سریعتر رشد خواهد کرد. هم چربی، پروتئین و کربوهیدرات و هم مواد مغذی مانند مواد معدنی و ویتامین ها برای رشد موهای صورت ضروری هستند. یک رژیم غذایی غنی از منیزیم، ویتامین D و زینک داشته باشید چرا که در تولید تستوسترون موثرند و از این رو موجب رشد سریع موهای صورت می شوند.

از پوست خود مراقبت کنید

مراقبت از پوست و کرم صورت
چه شما ریش داشته باشید و چه نداشته باشید، مراقبت از پوست بسیار اهمیت دارد.

اغلب آقایان به مراقبت از پوست خود اهمیتی نمی دهند. در حالی که چه شما ریش داشته باشید و چه نداشته باشید، مراقبت از پوست بسیار اهمیت دارد. از استفاده از آب خیلی گرم خودداری کنید. از مرطوب کننده های حاوی ویتامین b5 استفاده کنید. به علاوه موهای صورت را زود به زود بتراشید.

خواب خوب داشته باشید

استرس و نداشتن خواب کافی بر ذهن، روح، جسم و پوست تاثیر می گذارد. در خواب موها بازسازی و ترمیم می شوند. باید حداقل ۶ ساعت خواب سنگین داشته باشید و تا آنجا که می توانید استرس را از خود دور کنید. ورزش هم در تولید تستوسترون موثر است.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن هم برای سلامتی و هم رشد موها مضر است. سیگار کشیدن برای کسی که می خواهد موهای صورتش سریع رشد کند، خوب نیست. سیگار موجب پیری زودرس، ریزش مو و طاسی می شود. پس اگر به دنبال رشد موهای صورتتان هستید، سیگار نکشید.

صبور باشید

هیچ اکسیری در جهان وجود ندارد که با آن بتوان یک شبه ریش در آورد. برای رشد موهای صورت باید صبر زیادی داشت. موارد گفته شده در بالا را رعایت کنید و منتظر شوید تا موهای صورت رشد کند.

علاوه بر این موارد، می توانید از درمان های خانگی که در زیر به آنها اشاره می شود، استفاده کنید:

روغن نارگیل

رشد سریع ریش و سبیل و روغن ها
یکی از بهترین روغن هایی که برای رشد مو در جهان استفاده می شود، روغن نارگیل است.

یکی از بهترین روغن هایی که برای رشد مو در جهان استفاده می شود، روغن نارگیل است. علاوه بر فواید بیشماری که برای بدن دارد، استفاده از آن بر روی ریش ها می تواند نتایج فوق العاده ای برای آقایان داشته باشد. مقداری روغن نارگیل را با انواع دیگر روغن های مفید ( جوجوبا و اکالیپتوس گزینه های خوبی هستند) مخلوط کنید و هر شب روی صورت ( در قسمت های مودار) بزنید.

روغن آملا

یکی دیگر از روغن های موثر در رشد موهای صورت، روغن انگور فرنگی هندی است که با تغذیه پوست موجب رشد سریعتر ریش و سبیل می شود. ترکیب روغن هسته انگور با برگ خردل نیز بسیار موثر است. از هر کدام به یک اندازه در ترکیب استفاده کنید، شب ها روی صورت زده وصبح بشویید.

مخلوط چند روغن

ترکیب چند روغن مفید برای پوست و استفاده از آنها ممکن است نیاز به بازه زمانی طولانی تری داشته باشد اما اثربخش است. ۵۰ میلی لیتر ( ۲ قطره) روغن جوجوبا را با همان میزان اسانس لیمو ، اسانس پوست دارچین، روغن کندر، روغن رزماری، عرق نعنا و روغن درخت چای ترکیب کنید. ترکیب این روغن ها داروی موثری در رشد موهای زبر صورت هستند.

منبع adorethelife.com theidleman.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.