جاذبه های طبیعی بی نظیر سراسر جهان (بخش اول)

شبیه رویاست اما واقعیت دارد

جاذبه های طبیعی خارق العاده ای در سراسر جهان وجود دارد که تماشای آن حیرت و تحسین آدمی را برمی انگیزد از دریاچه خون در غرب استرالیا گرفته تا سواحل زیرزمینی در مکزیک. در نگاه اول به نظر می رسد خواب و رویا هستند اما واقعیت دارند. در این مطلب ۱۶ نمونه از این جاذبه های طبیعی را به شما معرفی می کنیم.

دره Antelope ، آمریکا

جاذبه های طبیعی آمریکا
دره Antelope ، آمریکا

دره صخره ای آریزونای آمریکا با ساختاری از سنگ های صاف و رنگ قرمز تیره، در لیست جاذبه هایی قرار دارد که هر گردشگری باید آن را ببیند. در این تصویر که از پایین این دره گرفته شده است آسمان آبی از میان سنگ ها قابل رویت است. پایین این منطقه یک مسیر مارپیچ دارد که در ابتدا توسط مردم محلی برای چراندن گله گاوها استفاده می شده است. پیمودن مسیر این دره دشوارتر از بالای صخره هاست، مسیر پیاده روی طولانی و راه باریک است. بهتر است از صبح که رنگ قرمز صخره ها زیبا و دلنواز است، شروع به پیاده روی کنید.


Playa del Amor، مکزیک

جاذبه های طبیعی مکزیک
Playa del Amor، مکزیک

جزیره مخفی ماریا توسط دیوار سنگی بزرگی که به گونه ای یک آسمان خراش طبیعی است، محاصره شده است. گفته می شود این بهشت کوچک حاصل یک انفجار است که در گذشته به دلیل آزمایش های نظامی در این منطقه صورت گرفته است. اما امروز طبیعت اینجا را اصلاح کرده است و گروه ماهی های داخل این آب، سبب شده از بالا نور و برق خاصی به چشم بخورد. با یک شنای کوتاه داخل محوطه تونلی می توان به این بهشت کوچک رسید.


دریاچه ای به رنگ خون در استرالیا

جاذبه های طبیعی استرالیا
دریاچه خون استرالیا

این دریاچه در میانه جزیره واقع در ساحل جنوبی غرب استرالیا قرار گرفته است. دریاچه صورتی رنگ از آسمان جلوه بسیار زیبایی دارد. امکان شنا کرده در این دریاچه نیز وجود دارد.


دریاچه آبراهام، کانادا

جاذبه های  طبیعی کانادا
دریاچه آبراهام، کانادا

ظاهر دریاچه آبراهام به گونه ای است که گویی حباب دهان گروهی از ماهی ها بر روی سطح آب باقی مانده است. اما این حباب ها نه از حیوانات بلکه از گیاهانی ناشی می شود که گاز متان آزاد می کنند و این گار همین که به سطح آب می آید یخ می بندد. این پدیده طبیعی عکاسان زیادی را به خود جذب می کند تا از این زیبایی خاص عکس بگیرند به خصوص در زمستان که این حباب ها یخ می بندند.


ژئوپارک ملی ژانگی (Zhangye)، چین

جاذبه های طبیعی چین
ژئوپارک ملی ژانگی (Zhangye)، چین

در نگاه اول تصور می کنید عکس کوههای رنگین کمانی چین به صورت دیجیتالی گرفته شده است. کوه هایی با راه راه قرمز و زرد و آبی نتیجه ته نشست مواد معدنی است که در طول ۲۴ میلیون سال شکل گرفته است. این پارک زمین شناسی در میان گردشگران بسیار محبوب است. برای رفتن به این منطقه باید کفش کوهنوردی همراه داشته باشید. گرچه راهی از میانه کوه درست کرده اند اما رنگ ها از دامنه کوه بهتر قابل رویت هستند.


غار دریایی بنگیل (Benagil)، پرتغال

جاذبه های طبیعی پرتغال
غار دریایی بنگیل (Benagil)، پرتغال

موج سواران اروپایی سالهاست که برای موج سواری بر روی خط ساحلی و دریای فیروزه ای بنگیل، به این منطقه می آیند. این غار ساحلی مخفی نزدیک شهر کوچک بنگیل قرار گرفته است که کمتر از یک ساعت با فرودگاه فارو واقع در جنوب پرتغال فاصله دارد. برای رسیدن به این غار باید از یک راهنمای محلی کمک بگیرید تا با استفاده از قایق شما را به این محل برساند. یک روز را در این غار دریایی بگذرانید، در آبهای آن شنا کنید، روی ساحل شنی آن دراز بکشید و یک قایق سواری فراموش نشدنی در خط ساحلی آن داشته باشید.


دریاچه کاررا (Carrera)، شیلی

جاذبه های طبیعی شیلی
دریاچه کاررا (Carrera)، شیلی

دریاچه مرمری شیلی با آب های درخشان خود، منظره ای بسیار زیبا و چشم نواز ایجاد کرده است. شکل منحصر به فرد آن در پی صدها سال برخورد امواج با صخره ها ایجاد شده است که سبب ایجاد ستون های مرمری و حفره هایی میان آنها شده است. این منطقه کمی دورافتاده است و بایستی از سانتیاگو پایتخت شیلی به منطقه  Coyhaique با هواپیما پرواز کرد و سپس یک رانندگی طولانی تا دریاچه داشت. می توانید برای گشت و گذار در دیاچه از محلی ها یک قایق کرایه کنید و حتما در مواقعی که دریا آرام است وارد این غار شوید.


باغ گیاه شناسی هیروساکی (Hirosaki)، ژاپن

جاذبه های طبیعی ژاپن
باغ گیاه شناسی هیروساکی (Hirosaki)، ژاپن

هر ساله با باز شدن گلبرگ ها و غنچه های درختان گیلاس ۲۵۰۰ ساله این باغ، گردشگران بسیاری به این منطقه می آیند تا این منظره زیبا را تماشا کنند. ماه های آپریل و می که جشنواره هانامی در این باغ برگزار می شود، بهترین زمان برای تماشای این باغ رنگارنگ است. از دیگر مناظر شگفت انگیز این باغ، رودخانه ای است که از میان درختان عبور می کند و ریختن گلبرگ ها بر روی سطح آب زیبایی دوچندانی به این منطقه می بخشد. می توانید برای تماشای این زیبایی خارق العاده با یک قایق از میان رودخانه عبور کنید.

منبع mydomaine.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.