چگونه یک فایل متنی را در نرم‌افزار اکسل جاسازی کنیم؟

فایل اکسل را به منظور قرار دادن فایل متنی باز کنید

فایل‌­های متنی نیازی به برنامه­‌های پیچیده‌­ای برای باز شدن ندارند. مرورگر شما قادر است فایل TXT را باز کند، برخی از برنامه‌­هایی که پردازشگرهای کلمه نیستند، قادر به نمایش محتویات یک فایل TXT نیز می‌­باشند. نرم‌افزار اکسل در آن لیست قرار دارد و می‌­تواند یک فایل متنی را در خود جاسازی کند.

نحوه درج کردن فایل متنی در اکسل

فایل اکسل را به منظور قرار دادن فایل متنی باز کنید. سلول مورد نظر را که می­‌خواهید محتویات فایل را نمایش دهد، باز کنید. در تب Data روی منوی Get External Data کلیک کنید و  From Text را انتخاب کنید.

منوی فایل متنی در اکسل

پس از انتخاب فایل مورد نظر، از شما خواسته می‌­شود تا فرمت آن را تعیین کنید. در صورتی که فایل تمام متن باشد و هیچ اطلاعاتی نداشته باشد، مطابق شکل در پنجره import  گزینه Delimited را انتخاب کنید.

انتخاب فایل متنی در اکسل

 

در ادامه، روی Next کلیک کنید، تغییرات لازم را اعمال کرده و روی Finish کلیک کنید. پنجره Import Data را باز کرده و در پایین صفحه روی دکمه Properties کلیک کنید.

فایل متنی و properties

در پنجره Properties، تیک گزینه Prompt for file name on refresh را برداشته و بر روی OK کلیک کنید. محتویات فایل متنی در صفحه اکسل جاسازی شده است.

جاسازی محتویات فایل متنی

برای به روز کردن داده‌­های خود در تب Data روی دکمه Refresh All کلیک کنید.

ریفرش کردن فایل متنی

این یکی دیگر از ویژگی­‌های نرم‌افزار اکسل است. برای قرار دادن فایل­‌های متنی گزینه­‌های زیادی پیش رو دارید که می‌­توانید آن را با سایر فرمت­‌ها امتحان کنید.

فایل متنی منتقل شده قابل تغییر بوده و می‌­توانید آن را به روز کنید و حتی داده‌­ها از فایل اکسل حذف نخواهند شد.

منبع addictivetips.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.