چگونه از آلرژی به لوازم آرایشی جلوگیری کنیم؟

در استفاده از لوازم آرایشی احتیاط کنید

حتی اگر سالهاست که از لوازم آرایشی استفاده می‌کنید و هیچ مشکلی نداشته‌اید، یک یا چند عنصر به کار رفته در این لوازم آرایشی ممکن است ایجاد آلرژی کند. بدن به اینگونه عناصر واکنش آلرژیک نشان می‌دهد و موجب می‌شود سیستم ایمنی بدن سریعا فعال شود و علائم آلرژی از خود بروز دهد. برای اکثر افراد آرایش هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما با این حال به توصیه‌های زیر حتما توجه کنید.

دست‌ها را بشویید

محض احتیاط دست‌ها و صورت را قبل از آرایش بشویید.

از لوازم آرایش دیگران استفاده نکنید

شریک شدن در لوازم آرایش، به معنای به اشتراک گذاشتن جرم‌هاست. حال چه لوازم آرایشی بهترین دوست شما باشد یا لوازم آرایشی که در مغازه‌های فروش لوازم آرایشی برای تست گذاشته شده است.

از لوازم آرایش چشم استفاده نکنید

اگر چشم شما عفونی است و دچار آماس ملتحمه چشم هستید، به محض آنکه متوجه عفونت چشم شدید، تمام لوازم آرایشی که برای چشم استفاده می‌کردید را دور بریزید.

لوازم آرایش قدیمی را دور بریزید

هر بار که قوطی فوندیشن را باز می‌کنید، میکروب‌های کوچک موجود در هوا موقعیت مناسبی پیدا می‌کنند که وارد قوطی فوندیشن شوند. بیشتر لوازم آرایشی، مواد نگهدارنده لازم برای از بین بردن این جانوران مزاحم را به مدت یک سال دارند.

محصولات آرایشی جدید را امتحان کنید

اگر به لوازم آرایشی حساسیت دارید، از فروشنده لوازم آرایشی بخواهید قبل از خرید یک نمونه رایگان به شما بدهد. لزوما لوازم آرایش که بر روی آنها عنوان “آلرژی تست شده (allergy-tested)” ،”آزمایش شده متخصص پوست (dermatologist-tested)”، “فاقد محرک (nonirritating)”، یا “ضد حساسیت (hypoallergenic)” دارد به این معنا نیست که هیچ گونه موادی که شما را اذیت کند در خود نداشته باشند.

ریمل را با احتیاط استفاده کنید

ریمل را فقط به دو سوم بیرونی مژه‌ها بزنید، ریمل را به ریشه مژه نزنید. هیچگاه مداد چشم را داخل چشم نکشید. مداد را یا به بالای پلک یا زیر چشم پایین مژه‌ها بزنید. هیچگاه زمانی که لنز در چشم دارید، از سایه چشم استفاده نکنید. ذرات ریز سایه چشم می‌ریزند و وارد چشم می‌شوند و خود را به لنز می‌چسبانند و بدین صورت به قرنیه چشم آسیب می‌زنند.

گول واژه “طبیعی یا natural” را نخورید

اگر به مواد طبیعی یا natural حساسیت داشته باشید، به اینگونه لوازم آرایشی حساسیت نشان می‌دهید. برای مثال لانولین (lanolin) که از پشم گوسفند گرفته می‌شود، ماده‌ای است که در بسیاری از مرطوب‌کننده‌ها وجود دارد و علت شایع حساسیت‌های پوستی است.

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.