۶نکته برای جلوگیری از پاک شدن عکس‌های سفر

خاطرات سفر را حفظ کنید

تصمیم گرفته‌اید برای مدت کوتاهی به خارج از کشور سفر کنید، می‌خواهید در این مدت عکس‌های بسیار و جالبی بگیرید. پس از سفر زمانی که به خانه بازمی‌گردید متوجه خراب شدن کارت‌های حافظه دوربین می‌شوید، به یک باره تمام خاطرات شما از بین می‌رود و این اتفاق خوشایندی نیست. به همین دلیل باید احتیاط کرده و نکات زیر را رعایت کنید. به خصوص برای کسانی که به عکس‌های سفر اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

عکس‌های منحصر به فرد را حذف نکنید

بسیاری از مردم زمانی که یک عکس می‌گیرند در صورت دوست نداشتن آن عکس بلافاصله آن را باز کرده و حذف می‌کنند. بهتر است تا پایان روز صبر داشته باشید، تمام عکس‌های گرفته شده را مرور کرده و عکس‌های بی‌کیفیت را حذف کنید.

پاک کردن عکس‌های سفر

بدترین حالت این است که زمانی که دوربین به کامپیوتر وصل می‌شود، عکس‌ها قبل از انتقال حذف شوند. همه این روش‌ها خطرناک هستند زیرا ممکن است به فایل داخلی سیستم که از هر عکس نگه‌داری می‌کند آسیب برساند و با یک کارت خراب مواجه شوید.

بهترین گزینه، داشتن یک کپی از تصاویر است، سپس می‌توان کارتی که با استفاده از دوربین قصد عکاسی از آن را دارید فرمت کنید. با این فایل سیستم کارت را بازبینی کرده و مطمئن شوید که عکس‌ها وجود ندارد.

از چند کارت حافظه استفاده کنید

اگر از یک کارت استفاده کنید و تمام عکس‌های گرفته شده را در آن ذخیره کنید، در صورت خراب شدن کارت تمام عکس‌ها و کارت از بین می‌روند.

به جای تکیه بر یک کارت با حافظه بالا به دنبال چند کارت با حافظه کوچکتر باشید. چهار کارت حافظه ۸GB بهتر از یک کارت حافظه ۳۲GB است. یا می‌توان از کارت ۳۲گیگابایتی چند نوع داشت.

استفاده از چند کارت حافظه برای نگهداری از عکس‌های سفر

زمانی که چند کارت دارید می‌توانید به جای استفاده کردن از یک کارت هر روز از کارت‌های متفاوت استفاده کنید. در این صورت اگر یک کارت حافظه خراب شود کارت حافظه دیگری دارید و عکس‌هایتان از بین نمی‌رود.

لوازم جانبی مخصوص کارت حافظه را به همراه داشته باشید

کارت‌های حافظه مانند تمام ابزارها و لوازم جانبی به عناصر جسمی وابسته‌اند. باید نحوه استفاده از آن و حساسیت  به چیزهایی مانند رطوبت، درجه حرارت  را بدانید.

ساده‌ترین راه برای محافظت از کارت‌های شما چیست؟ برای آن به یک کیف مخصوص مانند Eco-Fused  که شامل هشت صفحه پلاستیکی برای قرار دادن ۲۲ کارت و یک زیپ برای نگه داشتن آن است نیاز دارید.  برای صرفه‌جویی در هزینه می‌توانید از کارت عمومی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که کارت‌های حافظه نیز به شوک‌های استاتیک حساس هستند، که می‌تواند موجب انواع اشتباهات و مشکلات، از جمله خراب شدن اطلاعات شود.

از عکس‌ها یک کپی تهیه کنید

قاعده کلی برای از بین نرفتن عکس این است که همیشه از عکس‌های خود پشتیبانی کنید. ساده ترین راه انتقال آنها از کارت به یک کامپیوتر است.

در حال حاضر، بدیهی است، زمانی که به سفر می‌روید امکان استفاده از کامپیوتر را ندارید ولی می‌توانید از یک لپ تاپ کوچک و قابل حمل مانند  Chromebook استفاده کنید.

کپی کردن عکس‌های سفر در لپ تاپ

یکی دیگر از گزینه‌ها این است که یک تبلت همراه داشته باشید، برای اتصال دوربین به تبلت به یک کابلUSB OTG نیاز دارید. می‌توانید از طریق سایت آمازون با هزینه ای کم DSLR خود را به دوربینتان متصل کنید. البته با گوشی‌های هوشمند می‌توان این کار را انجام داد که با ارزش است!

عکس‌ها را به Cloud Storage آپلود کنید

پشتیبان‌گیری از عکس‌ها کافی نیست زیرا در اثر انتقال عکس‌ها به لپ تاپ ممکن است مشکلی پیش آید و عکس‌های باارزش شما از بین برود.

بنابراین برای اطمینان، شما باید عکس‌ها را برای بار دوم در اینترنت کپی کنید. خبر خوب این است که خدمات ذخیره‌سازی عکس آنلاین برای انتخاب وجود دارد. به یاد داشته باشید عکس‌ها فضای زیادی را در برمی‌گیرد و زمانی که به  Wi-Fi متصل می‌شوید، می‌توانید این کار را انجام بدهید. .

به شما پیشنهاد می‌شود از سرویس Amazon Prime Photos استفاده کنید زیرا از این طریق می‌توان عکس‌های نامحدودی را ذخیره کرد. Prime Photos اولین انتخاب است، دومین گزینه می‌توان Google Photos را امتحان کرد. این سرویس به صورت رایگان،  ذخیره‌سازی نامحدود را ارائه می‌دهد.

از یک برنامه بازیابی اطلاعات استفاده کنید

اگر هیچ کدام از ترفندهای بالا را در حین سفر انجام نداده‌اید، عکس‌ها را در یک کارت حافظه ذخیره کرده‌اید و در اثر خراب شدن از بین رفته‌اند، راه حل زیر را انجام دهید.

برنامه بازیابی اطلاعات برای نگهداری عکس‌های سفر

به صفحه Best Windows Software مراجعه کنید و در قسمت بازیابی فایل‌ها برای برنامه‌هایی که ممکن است بتوانند تصاویری را که هنوز روی کارت قرار گرفته‌اند، را برگردانند جستجو کنید، اما به راحتی قابل دسترسی نیستند و نیاز به انجام دادن مراحلی دارد.

برنامه‌هایی که اغلب توصیه می‌شوند عبارتند از Recuva : PhotoRec , وPandora Recovery . بهتر است که بر این روش‌ها مسلط شوید تا به راحتی اطلاعات را بازیابی کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مهدی شکوهی می گوید

    باتشکر از مطالب مفید شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.