چطور می توان پوست گردن را مانند پوست صورت جوان نگه داشت؟

گردن اولین قسمتی است که سن را نشان می دهد

کارشناسان پوست و زیبایی اکثرا توصیه هایی برای جوان سازی پوست گردن ارائه می دهند زیرا گردن اولین قسمتی است که سن را نشان می دهد، بنابراین اگر همان مراقبت هایی که برای پوست صورت انجام می دهید، برای گردن انجام ندهید، مانند ۷۰ ساله ها به نظر خواهید رسید. در این مطلب به شما می گوییم چه کارهایی برای مراقبت از پوست گردن انجام دهید.

مدام به موبایل نگاه نکنید

استفاده از موبایل و چروک پوست گردن
خم شدن بر روی موبایل و پایین گرفتن دائمی سر موجب می شود چین و چروک بر روی گردن ایجاد شود

خم شدن بر روی موبایل و پایین گرفتن دائمی سر موجب می شود چین و چروک بر روی گردن ایجاد شود. راهکارهای بسیاری برای استفاده کمتر از گوشی همراه  وجود دارد یا می توانید ورزش هایی انجام دهید که به گردن استراحت دهد و پوست آن را صاف کند.

روزانه مرطوب کننده به گردن بزنید

این کار باعث جلوگیری و کم شدن خطوط گردن می شود. حتی اگر از همان کرم که برای صورت استفاده می کنید، برای گردن نیز استفاده کنید اما بهتر است از کرم های مخصوص گردن استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. کرم های مخصوص گردن به سفت کردن پوست کمک می کنند و مواد متفاوتی نسبت به سایر کرم ها دارند مانند کافئین.

هر روز ضدآفتاب بزنید

ضدآفتاب یک داروی پیشگیری کننده است زیرا اشعه آفتاب در بروز علائم پیری بر روی پوست تاثیرگذار است. بهتر است بدانید گردن در معرض خطر بیشتری است زیرا پوست آن نازک تر از صورت است. اشعه ماورابنفش موجب شل شدن پوست لطیف گردن می شود که پوست را ضعیف کرده و چروک ایجاد می کند. کرم ضدآفتاب روزانه که استفاده می کنید باید حداقل SPF 30 باشد.

قبل از خواب گردن را بشویید

شستن گردن به همان اندازه شستن صورت لازم و مهم است. اگر شب حمام نکنید، موهای ریخته شده و رادیکال های آزاد شده پوست موجب پیری زودرس گردن می شوند.

درمان هایی برای جوان سازی

داروهای شیمیایی، طب سوزنی و لیزر خطوط گردن را کم می کنند و محصولاتی که شامل کلاژن هستند موجب سفت شدن پوست گردن می شوند.

منبع womansday.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.