نحوه فعال کردن حالت تاریک در مایکروسافت آفیس

تم آفیس را تغییر دهید

مایکروسافت آفیس در نسخه ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ قابلیت حالت تاریک (dark mode ) را به مجموعه خود همانند نرم‌افزارهای ورد، اکسل، Outlook و پاورپوینت اضافه کرده است. همچنین، با فعال شدن حالت تاریک در ویندوز ۱۰، مجموعه آفیس تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

حالت تاریک در آفیس ۳۶۵، آفیس ۲۰۱۶ و ۲۰۱۳ کار می­‌کند و این امکان در نسخه‌­های ویندوز ۱۰ ، ۷ و ۸ نیز وجود دارد. با این حال، حالت تاریک برای مجموعه آفیس در Mac موجود نیست.

برای تغییر تم و انتخاب حالت تاریک مجموعه آفیس، در سمت چپ بالای صفحه روی منوی File کلیک کنید.

گزینه فایل برای حالت تاریک آفیس

در منوی باز شده، روی گزینه Account کلیک کنید. در سمت راست، منوی Office Theme  را باز کرده و در ادامه تم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در آفیس ۲۰۱۶ تم پیش فرض Colorful است، همچنین امکان انتخاب رنگ White نیز وجود دارد.

رنگ و حالت تاریک آفیس

برای فعال کردن حالت تاریک، گزینه Black را انتخاب کنید.

حالت تاریک آفیس

برای تم روشن­‌تر، می‌­توانید گزینه Dark Gray را انتخاب کنید.

همچنین می‌­توانید با انتخاب گزینه Office Background، در پس‌زمینه برنامه‌­ها تغییراتی ایجاد کنید. اگر مایل به مشاهده طراحی نوار نیستید، روی بخش Office Background کلیک کنید و No Background را انتخاب کنید.

تم و پس‌زمینه انتخابی، بر مجموعه آفیس نصب شده روی سیستم تأثیر می­‌گذارد، حتی اگر با اکانت خود وارد برنامه دیگری شوید.

پس زمینه انتخابی حالت تاریک آفیس

اگر می­‌خواهید تم تاریک را تنها برای یک برنامه آفیس فعال کنید، از طریق مسیر File> Options اقدام کنید. اطمینان حاصل کنید که General انتخاب شده و در بخش  Personalize your copy of Microsoft Office، روی منوی Office Theme کلیک کنید و تم مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای اعمال تغییرات انجام شده روی OK کلیک کنید.

اعمال تغییرات حالت تاریک آفیس

توجه داشته باشید که تم انتخابی بر روی تمامی برنامه­‌های آفیس تأثیر می‌­گذارد و نمی­‌توان آن را بر روی تنها یک یا دو نرم‌افزار تغییر داد.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.