نحوه حذف برنامه­‌ها از منوی Open With در ویندوز

اولین روش استفاده از Registry Editor است

در ویندوز ۱۰ بر روی یک فایل کلیک راست کرده و گزینه open with را باز کنید با استفاده از این گزینه می‌­توانید یک فایل را با چند برنامه باز کنید. متأسفانه، گاهی اوقات منوی  open with  برنامه­‌هایی برای باز کردن فایل ارائه می­‌دهد که مناسب نیست و یا کلیک راست آن بهم ریخته و شلوغ شده که در این صورت امکان حذف برنامه‌­ها از منوی open with وجود دارد.

در مطلب امروز به نحوه حذف کردن برنامه‌­ها از منوی open withدر ویندوز ۱۰ می­‌پردازیم:

در ویندوز ۱۰ دو راهکار برای این کار وجود دارد.  و در روش دوم می‌­توان از نرم‌افزار جانبی استفاده کرد.

نحوه استفاده از Registry Editor (ویرایشگر رجیستری)

برای استفاده از روش ویرایشگر رجیستری، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • در منوی Start عبارت Regedit را تایپ کنید، سپس روی منوی Registry Editor کلیک کنید تا ویرایشگر Registry به نمایش دربیاید.

ویرایشگر رجیستری و حذف برنامه‌ها

  • در ادامه، مسیر زیر را در نوار آدرس ویرایشگر رجیستری وارد کنید.
  • Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsofsion\Explorer\FileExts\ در این محل تمام پسوندهای فایل موجود در سیستم ویندوز ۱۰ را پیدا خواهید کرد.
  • بر روی پسوند مورد نیاز برای ویرایش منوی  Open With کلیک کنید، سپس پوشه OpenWithList را انتخاب کنید. اکنون، همه برنامه‌­هایی را که می­‌توان در قسمت کلیک راست OpenWith باز کرد، نمایش می­‌دهد.

باز کردن برنامه‌ها و حذف برنامه‌ها

بر روی برنامه مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Delete را تایید کنید.

پاک کردن و حذف برنامه‌ها

از طریق فرآیند انجام شده می­‌توانید برنامه مورد نظر را تغییر و حذف کنید.

استفاده از نرم‌افزار جانبی

نرم‌افزار  OpenWithView را دانلود و اجرا کنید، این نرم‌افزار یک برنامه رایگان، مناسب تمامی نسخه­‌های ویندوز می‌­باشد. همچنین، ساده‌ترین روش برای ویرایش منوی  open with می­‌باشد.

زمانی که برنامه را اجرا می­‌کنید، تمامی منوی  open withبه نمایش درمی­‌آید.

اجرای برنامه‌ها و حذف برنامه‌ها

برای حذف فایل‌­های مورد نظر از منو، بر روی برنامه مورد نظر کلیک راست کنید و موارد انتخاب شده را با گزینه disable selected items غیرفعال کنید. نرم‌افزار OpenWithView برنامه­‌های مورد نظر را از منوی open with حذف خواهد کرد.

openwithviewer و حذف برنامه‌ها

با استفاده از نرم‌افزار رایگان از شرکت Nirosoft می‌­توانید برنامه­‌هایی که با منوی  Open With باز می‌­شود را به سرعت مرتب کرد.

جمع‌بندی

با استفاده از دو روش ذکر شده می­‌توان برنامه­‌های مورد نظر خود را از منوی Open With حذف نمود و یا موارد جدیدی را به آن اضافه کرد. همچنین استفاده از نرم‌افزار OpenWithView نه تنها با سرعت بالاتری، منوی Open With  را مرتب خواهد کرد بلکه از امنیت بهتری نیز برخوردار است. شما می‌توانید خطاهای به وجود آمده را به راحتی رفع کنید تا خطاهایی که در ویرایشگر رجیستری ویندوز ایجاد شده است.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.