نحوه حذف پس‌زمینه تصویر در نرم‌افزار  ورد

ورد امکان حذف پس‌زمینه تصاویر نسبتا ساده را می‌­دهد

ممکن است بخواهید هر چند وقت یکبار پس‌زمینه یک تصویر را در ورد حذف کنید و از یک حالت شفاف استفاده نمایید. می‌­توانید این کار را از طریق نرم‌افزارهای پیشرفته انجام دهید اما ورد نیز امکان انجام این فرآیند را می‌­دهد.

دلایل زیادی برای حذف پس‌زمینه یک تصویر در ورد وجود دارد، شاید هدف از تصویر تمرکز کردن بر روی یک فرد یا یک موضوع خاص باشید بدون این که پس‌زمینه‌­ای وجود داشته باشد یا اینکه رنگ پس‌زمینه با سایر رنگ‌­های سند همخوانی نداشته باشد. به هر حال بنا به دلایلی قصد حذف کردن پس‌زمینه تصویر را دارید، می‌­توانید  این کار را از طریق نرم‌افزارهای پیشرفته فتوشاپ و سایر نرم‌افزارهای پیشرفته عکس انجام دهید. اما ورد نیز امکان حذف پس‌زمینه تصاویر نسبتا ساده را می‌­دهد:

حذف پس‌زمینه یک تصویر در ورد

پس‌زمینه تصویر ببر

ابتدا در سند ورد، تصویر مورد نظر را باز کنید.

برای انتخاب تصویر روی آن کلیک کنید. وقتی این کار را انجام می­‌دهید روی نوار ابزار تب Format نمایش داده می‌­شود. در تب Format بر روی گزینه Remove Background کلیک کنید.

Remove Background و پس‌زمینه تصویر

ورد ابتدا پس‌زمینه را به رنگ سرخابی درمی­‌آورد، سپس هر چیزی که به رنگ سرخابی درآمده را حذف می‌­کند. ورد از این ابزار برای تشخیص پس‌زمینه استفاده می­‌کند.

سرخابی شدن پس‌زمینه

همانطور که می‌­دانید، برنامه ورد برای تشخیص پس‌زمینه تصاویر ساده استفاده می­‌شود. ورد دو ابزار برای تمیز کردن پس‌زمینه تصاویر فراهم می­‌کند.

در هنگام انتخاب گزینه Background Removal گزینه­‌های مانند Mark Areas to Keep، Mark Areas to Remove، Discard All Changes و Keep Changes را مشاهده خواهید کرد.

در ادامه مطلب متوجه خواهید شد که ورد در تشخیص پس‌زمینه عمکردی اشتباه داشته است (تکه‌­ای از چمن هنوز پابرجاست، همچنین بخشی از ببر به اشتباه حذف شده است)، ما قصد داریم برای رفع مشکل از هر دو ابزار Mark Areas to Keep و  Mark Areas to Remove استفاده کنیم.

با زمینه‌­هایی که می­‌خواهیم ثابت بمانند، شروع می‌­کنیم. روی گزینه  Mark Areas to Keep کلیک کنید.

ثابت ماندن پس‌زمینه

نشانگر ماوس شما به یک قلم تغییر می­‌کند که از این طریق می­‌توانید بخش­‌هایی که می‌­خواهید ثابت بمانند را برجسته کنید. هنگام علامت گذاری می‌­توانید در هر نقطه‌­ای خارج از تصویر کلیک کنید تا تأثیر آن را ببینید. پس از اعمال تغییرات، ببر مانند شکل زیر درمی‌آید.

نشانگر موس در پس‌زمینه ببر

همچنین، می‌­توانید بر روی گزینه Discard All Changes کلیک کنید تا تمام تغییرات انجام شده را پاک کنید و از ابتدا شروع کنید.

پاک شدن تغییرات پس‌زمینه

هنگامی که همه چیز را علامت‌گذاری می‌کنید، می‌­توانید در هر نقطه خارج از تصویر کلیک کنید تا اثر آن را ببینید. پس از اعمال تغییرات، تصویر به شکل زیر درمی‌­آید.

در ادامه قصد داریم مناطقی از تصویر را به منظور حذف، علامت بزنیم. در تصویر زیر، قسمتی از پس‌زمینه هنوز باقی مانده است. این بار روی گزینه Mark Areas to Remove کلیک کنید.

Mark Areas to Remove و پس‌زمینه

مجددا اشاره‌گر به قلم تبدیل می‌­شود. بر روی قسمت‌­هایی از تصویر که می‌­خواهید حذف شوند کلیک کنید یا رنگ بزنید. همانطور که می‌بینید، پس‌زمینه سرخابی می­‌شود.

پس‌زمینه سرخابی

برای بررسی تغییرات انجام شده، خارج از تصویر کلیک کنید. در صورت رضایت، در تب Background Removal  روی گزینه Keep Changes کلیک کنید.

Keep Changes و پس‌زمینه

اکنون یک تصویر بدون نقص خواهید داشت!

تصویر پس‌زمینه ببر

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.