معرفی پنج برنامه که حذف شدن آنها از روی گوشی اندروید ضروری است

حافظه گوشی­‌های هوشمند به سرعت توسط برنامه­‌های غیر ضروری مصرف می­‌شود

حافظه گوشی­‌های هوشمند به سرعت توسط برنامه­‌های غیر ضروری مصرف می­‌شود که نه تنها حافظه‌­ی ذخیره‌­سازی را پر می­‌کند، بلکه عملکرد و عمر باتری گوشی شما را نیز تحت تأثیر قرار می‌­دهد. در مطلب امروز قصد داریم پنج برنامه را به کاربران معرفی کنیم که حذف شدن آنها از روی گوشی اندروید ضروری است.

برنامه­‌هایی که ادعا می­‌کنند حافظه رم را افزایش می‌‌­دهند  

برنامه­‌های در حال اجرای پس زمینه گوشی، میزان زیادی از حافظه رم را مصرف می‌­کنند و از عمر باتری می‌­کاهند، حتی اگر گوشی در حالت آماده به کار باشد! بسیاری از برنامه‌­های اندرویدی بر این باورند که با بسته شدن برنامه‌­های پس زمینه، میزان حافظه رم افزایش می‌­یابد.

پنج برنامه که باید از حافظه رم پاک شوند

این برنامه‌­ها، برنامه­‌های در حال اجرای پس زمینه را متوقف می‌­کنند اما برای اجرای مجدد میزان زیادی انرژی و حافظه رم مصرف می‌کنند. بنابراین، می­‌توانید این برنامه غیرضروری را حذف کنید، چرا که سیستم عامل اندروید به طور اتوماتیک میزان مصرف رم را کنترل می­‌کند و می­‌داند چه زمانی برنامه‌­های پس زمینه را اجرا کند.

Clean Master (یا سایر برنامه‌­های پاک سازی)

برنامه­‌های پاک سازی برای افزایش کارایی گوشی به طور مداوم کش برنامه­‌های نصب شده روی گوشی را حذف می­‌کنند، اگر چه وجود برنامه­‌هایی مانند Clean Master می‌­تواند برای عملکرد گوشی مفید باشد، اما عمر باتری را کاهش داده و تبلیغات درون برنامه، شارژ ماهانه کاربر را مصرف خواهد کرد. بنابراین نیازی به نصب برنامه اختصاصی برای حذف کردن داده‌های کش نیست! می‌­توانید این کار را از طریق مسیر Settings > Storage و ضربه زدن روی Cached data انجام دهید و پاکسازی حافظه فایل­‌های موقت را تأیید کنید.

Clean Master و پنج برنامه که باید از گوشی پاک شوند

همچنین می­‌توانید کش یک برنامه خاص را، با رفتن به مسیر Settings > Apps > Downloaded و ضربه زدن روی برنامه مورد نظر پاک کنید. در صفحه بعد، روی Clear Cache ضربه بزنید.

نرم افزار فیسبوک

با وجود اینکه فیسبوک ارتباط کاربران با دوستان را آسان­‌تر می­‌کند اما این نرم‌افزار پر هزینه بوده و فضای گوشی را پر می­‌کند، با حذف کردن نرم‌افزار فیسبوک عملکرد گوشی سریع‌تر می‌­شود.

فیسبوک و پنج برنامه که باید از گوشی پاک شوند

اگر قصد استفاده از این نرم‌افزار را دارید، می­‌توانید یک لینک میانبر وبسایت فیسبوک را در صفحه اصلی گوشی ایجاد کرده و به محتوای مهم دسترسی داشته باشید.

حذف برنامه‌­های پیش فرض روی گوشی

بسیاری از گوشی‌­های ­هوشمند دارای برنامه‌­های پیش فرض هستند که توسط سازنده در سیستم عامل گوشی تعبیه شده و عمر باتری را کاهش می­‌دهد.

بنابراین می­‌توانید لیست برنامه‌­های از پیش نصب شده را بررسی کرده و حذف کنید. ساده‌­ترین راه برای انجام این کار، انتخاب برنامه مورد نظر و ضربه زدن روی آیکون اطلاعات برنامه است. در ادامه، خواهید دید که آیا برنامه قابل حذف است یا نه! در بدترین حالت ممکن است برنامه پس از حذف قابل اجرای مجدد نباشد و با وجود حذف شدن همچنان فضای گوشی را اشغال ­کند.

برخی از فروشندگان امکان حذف شدن نر‌م افزارهای فیسبوک، توییتر یا سایر شبکه‌­های اجتماعی نصب شده روی گوشی هوشمند را نمی‌دهند. ممکن است کاربرانی که از این نوع نرم‌افزارها استفاده­ ندارند، ناراضی باشند. پس گوشی­‌های هوشمند را از تولید کنندگانی خریداری کنید که اجازه حذف برنامه­‌های پیش فرض روی گوشی را بدهند.

برنامه­‌های کاهش مصرف باتری (Battery savers)

برنامه­‌هایی مانند Battery savers بی مصرف بوده و موجب پر شدن فضای گوشی می­‌شود. برای افزایش عمر باتری، باید تمام سرویس‌­ها و برنامه­‌های در حال اجرا را حذف کنید.

از آنجایی که گوگل به برنامه‌­ها اجازه کنترل سیستم عامل اندروید را نمی­‌دهد، برنامه‌­های کاهش مصرف باتری تنها به کاربر برنامه‌­های پرمصرف را معرفی می­‌کند. کاربر با بستن این برنامه­‌ها مصرف باتری را افزایش می‌­دهد چرا که برای اجرای مجدد، انرژی بیشتری مصرف می­‌کنند.

Battery savers و پنج برنامه که باید از گوشی پاک شوند

می­‌توانید این برنامه پرمصرف را حذف کرده و از طریق بخش تنظیمات مصرف برنامه‌­ها را مدیریت کنید.

منبع androidpit.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.