حفظ سلامتی در کاهش وزن

کاهش وزن می تواند برایتان مفید باشد به شرط آنکه سلامتی تان به خطر نیفتد.

توصیه هایی برای کاهش وزن بدون به خطر افتادن سلامتی

با وجود آنکه رژیم های لاغری کوتاه مدت جذاب به نظر می رسند، اما می توانند برای سلامتی بسیار مضر باشند. در این مقاله به ارائه راهکارهایی می پردازیم که توسط آن می توانید بدون از دست دادن سلامتی به کاهش وزن مورد نظر خود برسید.

یادداشت مصرف روزانه موادغذایی

اگر کاهش وزن اولین اولویتتان است، لیستی از هر آنچه که در طول روز مصرف می کنید تهیه کنید. مواد غذایی مضر که باعث اضافه وزن می شوند را از این لیست شناسایی کنید و از برنامه غذایی خود حذف کنید. مهم تعهد و پایبندی به این برنامه غذایی است.

کاهش قند مصرفی

حذف یا محدود کردن قند ممکن است کار سختی باشد. یکی از راه های آسان برای اطلاع از میزان قند مصرفی تان مطالعه ی برچسب مواد غذایی است.

اهمیت وعده صبحانه

مهم ترین وعده غذایی صبحانه است. صبحانه با بالا بردن متابولیسم در طول روز باعث سوزاندن کالری بیشتر می شود. اگر امکان خوردن یک صبحانه مناسب را ندارید، در طول روز از خوردن غذاهای چرب اجتناب کنید. شما باید نیمی از کالری روزانه خود را از طریق صبحانه تامین کنید.

خواب

تابحال از خودتان پرسید چرا وقتی بی خواب هستید بیشتر غذا می خورید؟ دلیلش خیلی ساده است. بسیاری از هورمون ها تحت تاثیر خواب هستند. لپتین نوعی هورمون است که باعث کاهش اشتها  و گرلین باعث افزایش اشتها می شود. هنگامی که به اندازه کافی نمی خوابید بدنتان گرلین بیشتر و لپتین کمتری ترشح می کند. به همین دلیل می خواهید رژیم غذاییتان را بشکنید. به عنوان راه حل سعی کنید ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. دستگاه تنظیم کننده هوا را روی درجه مناسب قرار دهید و نور اتاقتان را کم کنید. این نوع محیط می تواند میزان ملاتونین ( هورمونی که باعث خواب با کیفیت می شود) را افزایش دهد.

اجتناب از استرس

هنگامی که دچار استرس می شوید، بدن ۲ نوع هورمون تولید می کند: کورتیزول و آدرنالین. کورتیزول اشتها را افزایش می دهد و موجب پرخوری می شود. این وضعیت برای رسیدن به وزن ایده آل می تواند چالش برانگیز باشد. علاوه بر این, استرس می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز افزایش دهد.

اجتناب از خوردن غذاهای ناسالم

مصرف چربی زیاد کاهش وزن را بسیار دشوار می کند. خوردن بیش از حد شیرینی و غذاهایی با شاخص قند بالا برایتان مفید نیست. این نوع غذاها میزان قندخونتان را بالا می برد که باعث چاقی بیشتر می شود. به جای این غذاها, غذاهایی با کربوهیدرات کمتر میل کنید.

مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

اگر واقعا می خواهید وزنتان را کم کنید, افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذاییتان بسیار مهم است. میوه ها حاوی مواد مغذی بسیاری هستند که برای بدن ضروری است. علاوه بر این میوه هایی مانند پرتقال، به دلیل دارا بودن فیبر به کاهش اشتها کمک می کند.

داشتن انگیزه

ممکن است برخی کاهش وزن را کاری دشوار بدانند، اما همیشه اینطور نیست. کاهش وزن با داشتن انگیزه و هدف بسیار آسانتر می شود. در تعیین هدف واقع بینانه عمل کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. می توانید اهدافتان را در جایی بنویسید که به طور مداوم درمقابل دیدتان باشد. هرچه بیشتر برایتان یادآوری شود، انگیزتان برای کاهش وزن بیشتر می شود.

نوشیدن آب کافی

در طول روز بین ۶ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. نوشابه های گازدار و آبمیوه شامل این ۱۰ لیوان آب نمی شود. آب به سوخت و ساز بدن و فرآیند از بین بردن مواد سمی و مضر کمک می کند.

آهسته غذا خوردن

برای کاهش وزن باید عادت کنید به آرامی غذا بخورید. این کار به بدن زمان کافی برای ارسال سیگنال به سمت راست مغز جهت اطلاع از سیر شدن شما می دهد.

ورزش

بهترین راه برای رسیدن به هدفتان (کاهش وزن) ورزش منظم است. این راه نه تنها به کم کردن کالری، بلکه به بهبود سطح انرژی نیز کمک می کند. ورزش یکی از مهم ترین عناصر در کاهش وزن است. بایستی در برنامه کاهش وزن خود یک برنامه ورزشی مناسب قرار دهید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید و یا چه تمرین هایی را انجام دهید، می توانید از یک مربی کمک بگیرید.

منبع dumblittleman.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.