چطور حس سال اول ازدواج را تا سال‌ها بعد زنده نگه دارید؟

عشق را زنده نگه دارید

داشتن زندگی شاد و خوشبخت آرزوی هر زوجی است و تلاش می‌کند آن را تا سال‌ها بعد از ازدواج حفظ کند. داشتن رابطه شاد با همسر چیزی است که همه زوجین دوست دارند اما آنچه مهم است این است که نگذارید وظایف زندگی روزمره مانع از رابطه شاد بین شما شود.

در طول دوران ماه عسل که تقریبا یک سال اول ازدواج می‌باشد، زوجین تمام تمرکز و توجه خود را معطوف همسر خود می‌کنند و هیچوقت تصور نمی‌کنند زمانی برسد که این توجه از بین برود.

چند سال بعد زوجین در جریان زندگی روزمره قرار می‌گیرند، خانواده بزرگتر می‌شود و مشکلات و مسئولیت‌ها بیشتر می‌شود که شاید چندان رمانتیک به نظر نرسد.

جطور حس سال اول ازدواج را حفظ کنیم؟

ابتدا باید بدانید از زمانی که بله را گفته‌اید، تعهد شما در زندگی مشترک آغاز شده است. بنابراین هر فکر احمقانه‌ای را باید کنار بگذارید. تنها در فیلم‌ها و رمان‌های عاشقانه است که زن و مرد بدون حرف زدن با هم ارتباط برقرار می‌کنند یا بدون برنامه یکدیگر را ملاقات می‌کنند. برخلاف تصور عامه، عشق به تلاش نیاز دارد.

خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد تا بتوانید عشق را در رابطه خود زنده نگه دارید و عشق پایدار خود را به همسرتان نشان دهید.

یک شام مخصوص

بدون هیچ مناسبتی میزی را در رستوران موردعلاقه تان رزرو کنید. یا برای صرفه‌جویی در هزینه می‌توانید یک پیک نیک یا شامی در خانه تهیه ببینید با غذایی خوشمزه.

تماشای فیلم در شب

با همسر خود مقابل تلویزیون بنشینید و برنامه موردعلاقه‌تان را ببینید. فرقی نمی‌کند فیلم اکشن باشد یا عاشقانه، مهم همراهی یکدیگر و سازش است. این کار در همسر شما احساس خوبی ایجاد می‌کند.

تعطیلات آخر هفته

اگر فرزند دارید، برنامه‌ای برای آخر هفته ترتیب دهید تا آنها را پیش دوستان یا بستگان نگه دارید. آیا دوست دارید آخر هفته در خانه با همسرتان تنها باشید یا به تفریح بروید؟ برنامه را در ذهن خود تصور کنید.

سورپرایز کردن یکدیگر

یکی از بهترین جنبه‌های ابتدای ازدواج برای زوجین جدید، تازگی و شگفتی است. پس از مدتی که همسر خود را می‌شناسید، چیزهای کمتری برای سورپرایز و شگفتی وجود دارد. اما باید روش‌هایی برای غافلگیر کردن همسر خود بیابید. برای مثال فرزندان را به خانه اقوام بفرستید و وقتی همسر شما از سر کار بازگشت، لحظاتی را با یکدیگر تنها سپری کنید و در آخر لحظاتی خوش در تخت خواب. آخرین باری که نامه عاشقانه یا دسته گل برای همسر خود فرستادید، کی بود؟ اکنون زمان خلاقیت است.

تماشای عکس‌های قدیمی

کنار یکدیگر بنشینید و به آلبوم عکس‌های قدیمی نگاهی بیندازید. خاطرات را یادآوری کنید. تاریخ را با هم ورق بزنید. با هم بخندید و گریه کنید.

شوق جوانی را برگردانید

دوران جوانی خود را به یاد آورید و زمانی که عشق و اشتیاق زیادی به یکدیگر داشتید و سعی کنید با ایجاد تنوع، شور و شوقی تازه ایجاد کنید.

کار متفاوتی انجام دهید

ابتکار به خرج دهید. مانند دوران جوانی در قرارهای ملاقات خود تنوع ایجاد کنید. روش همیشگی و متداول خود را کنار بگذارید. به موزه، گالری یا حتی کنفرانس بروید. تصور کنید همسر شما چقدر متعجب می‌شود که بشنود قرار است او را با خود کجا ببرید.

در همه راهکارهایی که گفته شد برنامه‌ریزی و فکر کردن نقش مهمی ایفا می‌کند.

به همسر خود نشان دهید که برای داشتن رابطه خوب تلاش می‌کنید. می‌تواند با دادن هدیه باشد یا قرار دادن نامه‌ای در کیف دستی، به تلاش‌های خود ادامه دهید. از همه مهمتر اینکه به فرزند خود نشان دهید که چطور رابطه عاشقانه و خوب والدین در آنها تاثیر مثبت دارد. در کل همه اعضای خانواده از رابطه خوب شما با همسرتان سود می‌برند.

منبع verywellmind.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.