حقایقی درباره کار فریلنسری

حرفه فریلنسری، همانند مشاغل خانگی به صورت کار در منزل است

فریلنسر به شخصی می­‌گویند که تجارب و تخصص خود را ارائه می‌­دهد. با توجه به وسعت اینترنت و وب، بستر مناسبی برای افراد به وجود آمده تا بتوانند به صورت دورکاری و بدون نیاز به حضور فیزیکی، کسب درآمد داشته باشند.

فریلنسر چیست؟

فریلنسرها بدون اینکه در شرکت و یا سازمان خاصی تعهد کاری داشته باشند، به صورت مستقل، مشغول به کار می­‌شوند. حرفه فریلنسری، همانند مشاغل خانگی به صورت کار در منزل است. افراد در هر مکان دلخواه، می‌­توانند سفارش کار بگیرند و مشغول شوند که به این نوع شغل، دورکاری هم گفته می‌­شود.

امروز قصد داریم بیشتر با حرفه فریلنسر آشنا شویم، مزایا و معایب را ذکر کنیم و نحوه مقابله با موانع و مدیریت درست را مورد نقد و بررسی قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

کار به عنوان فریلنسر

چرا می­‌خواهید فریلنسر شوید؟

دلایل زیادی برای انتخاب حرفه فریلنسری وجود دارد:

  • فریلنسر به صورت یک شغل تمام وقت و یا پاره وقت است. برخی از افراد شاغل، می­‌توانند این حرفه را به عنوان شغل دوم انتخاب کنند تا درآمد مازاد داشته باشند.
  • می‌­توانید از تمام مهارت‌­هایتان کسب درآمد کنید.
  • در شغل خود، اختیار عمل بیشتری خواهید داشت.
  • انتخاب زمان و مکان دست خود شماست. می‌­توانید به صورت پاره وقت، در ساعات بیکاری مشغول شوید. در واقع، زمان انجام کار انعطاف‌پذیر است.
  • درآمد شما حد و مرزی ندارد، می‌­توانید با انجام دادن پروژه­‌های بیشتر، درآمد بالاتری کسب کنید.
  • دورکاری، نیاز به رفت و آمد ندارد. در واقع، به صورت کار در منزل مشغول خواهند شد.
  • تنوع کاری بالا دارند.

البته فریلنسر شدن مشکلاتی نیز دارد که بهتر است در مورد آن بیشتر بدانید:

  • برای ایجاد یک درآمد بالا، به زمان زیادی نیاز دارید.
  • درآمد نامنظمی دارید.
  • مدیریت چندین مشتری و پروژه، نیازمند سازماندهی بالایی است.
  • امنیت شغلی پایینی دارد.

فریلنسر چه نوع کاری ارائه می‌­دهد؟

ابتدا توانمندی و مهارت­‌های خود را جهت ارائه به مشتری بررسی کنید. در ادامه به برخی از حرفه­‌های رایج فریلنسری اشاره می‌کنیم:

  • نویسندگی
  • مترجم
  • طراح وب
  • توسعه دهنده وب و نرم‌­افزار
  • مشاور کسب و کار
  • کارشناس فروش (بازاریاب)
  • کارشناس شبکه­‌های اجتماعی
  • فتوشاپ، طراح لوگو، گرافیست

کار فریلنسر در تفریحات

نحوه شروع کار به عنوان فریلنسر

برای اینکه بتوانید به عنوان یک فریلنسر فعالیت کنید، باید مهارتی جهت ارائه به مشتریان احتمالی خود داشته باشید. در صورتی که فرد، مهارتی جهت پیشنهاد به مشتریان داشته باشد، روند کسب درآمد می­‌تواند به سرعت انجام شود.

شما باید نحوه به دست آوردن پول را یاد بگیرید

با توجه به حرفه و مهارتی که دارید، درآمد کسب کنید. تجربه کاری خود را افزایش دهید و با قبول کردن پروژه­‌های تخصصی، به درآمد بالا برسید. برای به دست آوردن پروژه­‌های مختلف و جلو افتادن از رقبا، تلاش کنید.

انتخاب قیمت مناسب

افراد دورکار، باید به ازای تجربه و سختی کار، پول دریافت کنند. بعضی از مشتریان، بدقول هستند و هزینه کار را دیر پرداخت می­‌کنند. قبل از شروع کار، قیمت را با مشتری مطرح کرده و در صورت توافق، بیعانه بگیرید. البته، برای اطلاع از جزئیات قیمت، تحقیق کنید و از شرکت­‌هایی که به صورت آنلاین و دورکار مشغول به کار هستند، نیز پرس و جو کنید و در آخر قیمت متعادل را انتخاب کنید.

امکان حواس پرتی وجود دارد

کمتر پیش می‌­آید کارمندهای اداری، حواس‌پرت شوند، آنها در یک بازه زمانی مشخص، در محل کار حاضر می­‌شوند و موظفند یک سری از کارهای مشخص شده را انجام دهند. اما کار در منزل ممکن است موجب حواس‌پرتی شود، چرا که افراد، آزادی عملِ بیشتری دارند. بنابراین، هر بهانه­‌ای مانع از ادامه کار می­‌شود، این موانع می­‌تواند شامل تلویزیون، اینترنت، مهمان و تمیزکاری خانه شود و ذهن شما را از کار دور کند.

بر روی کارتان تمرکز کنید

حواس پرتی­‌ها را حذف کنید. در محیطی آرام و حرفه­‌ای کار کنید. برای خودتان یک بازه زمانی در نظر بگیرید و برای همه ساعات برنامه‌­ریزی کنید.

شما نمی‌­توانید بیمار شوید

اگر کارمند اداری بیمار شود، می‌­تواند مرخصی بگیرد اما افراد دورکار، ملزم به تمام کردن پروژه در زمان مشخص شده است و اگر بدقولی کند، ممکن است پول و مشتری را از دست بدهد. بنابراین برای اتفاقات پیش‌بینی نشده نیز برنامه‌­ریزی کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

خواب خود را مدیریت کنید

حداقل شش ساعت در شب را استراحت کنید. هر زمان که نیاز به خواب دارید، استراحت کنید. تغذیه مناسب همراه با ورزش را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

فریلنسر و بچه داری

معایب دورکاری برای افرادی که در جستجوی کار هستند

فریلنسر شدن آنطور که فکر می­‌کنید، رویایی نیست

برای طی کردن مسیر موفقیت در شغل فریلنسری، مدت زمان زیادی لازم است تا بتوانید یک پروژه را به خوبی انجام دهید. چرا که شما در این شغل، تنها هستید و ممکن است به خاطر حجم کار، بدقول شوید. در این کار، بایستی برخورد محترمانه خود را با مشتری حفظ کنید و نسبت به کاری که پذیرفته‌­اید، تعهد داشته باشید. در نتیجه، بایستی پروژه­‌های پذیرفته شده را با مدیریت درست در زمان انتخابی، تحویل دهید.

ارزش کار خودتان را بدانید

برخی فریلنسرها برای جذب مشتری، نرخ پایینی انتخاب می­‌کنند، این کار نه تنها سود ندارد، بلکه ضرر هم خواهد داشت؛ چرا که برای هر پروژه، زمان زیادی صرف می­‌شود و با نرخ کم، درواقع ارزش کاری خودتان را پایین آورده‌­اید. برای کارهایی که انجام می­‌دهید، نرخ تعیین کنید. ابتدا ارزش کارتان را درنظر بگیرید، مبلغ انتخابی سایر فریلنسرها را بررسی کرده و با توجه به آنها و زمانی که برای این کار صرف می­‌کنید، یک نرخ انتخاب کنید. اگر برای کارتان مبلغ کمی را در نظر بگیرید، ارزش کار را پایین آورده‌­اید و ضرر خواهید کرد و در نتیجه، پس از مدت زمان کوتاهی دیگر ادامه دادن این کار به صرفه نخواهد بود.

امکان افسردگی وجود دارد

ممکن است روزی فرا رسد که از خواب بیدار شوید و متوجه شوید از خلاقیت­‌های خود دور مانده‌­اید، انرژی و اعتماد به نفستان کم شده و افسرده شده‌اید. این حالت، خستگی ذهنی و روحی ناشی از استرس است. بنابراین، سعی کنید راه مقابله با استرس را یافته و مشکلات را مدیریت کنید. برای جلوگیری از افسردگی، از کار بیش از حد خودداری کنید، ورزش­‌های سبک انجام دهید و خود را با کار مورد علاقه سرگرم کنید تا از مشکلات دور شوید.

همه چیز قبل از شروع کار، منفی به نظر می‌رسد

با وجود اینکه موارد ذکر شده در بالا کمی ناامیدکننده هستند، اما با عزم و اراده، می­‌توانید به موفقیت برسید. شما با انعطاف‌­پذیری، تعهد کاری و مدیریت درست، می­‌توانید موانع را بردارید و به شغل و درآمد دلخواه برسید.

نتیجه

راز موفقیت در فریلنسرها

  • از ناامیدی و دلسرد شدن، خودداری کنید.
  • ارزش و سطح کاری که انجام می­‌دهید را بدانید.
  • خودتان را دست کم نگیرید.
  • نقاط قوت و مهارت خود را بشناسید.
  • با استراحت و انجام دادن کارهای مورد علاقه خود، از فرسودگی خودداری کنید.

چگونه مشتری پیدا می‌­کنید؟

با توجه به توسعه اینترنت، حرفه دورکاری نیز گسترش پیدا کرد. روش­‌های پیدا کردن مشتری بسیار مهم و قابل توجه است و نیاز به دانش کافی در این زمینه دارد. به راحتی می‌­توانید با استفاده از شبکه­‌های اجتماعی و سایت­‌های آنلاین، مشتری جذب کنید. البته، بهترین روش برای جذب مشتری، سابقه کاری شما است. اگر برای یک مشتری، کار را به خوبی در زمان موعد تحویل دهید، همان مشتری، شما را به دوستان خود معرفی می­‌کند و در یک کلام، تا می‌توانید دامنه کاریتان را از آنچه در ابتدا تصور می­‌کردید، جامع‌­تر کنید و با کسب تجربه، به شهرت برسید.

منبع bidsketch.com thebalancesmb.com dumblittleman.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.