حقایق شگفت انگیز درباره کشور دانمارک

5 چیز جالب درباره دانمارک

کشور کوچک دانمارک در شمال آلمان و غرب سوئد قرار گرفته است. در این مطلب می خواهیم به پنج نکته جالب در خصوص این کشور اشاره کنیم.

“لطفا” و “متشکرم” در فرهنگ لغات دانمارک وجود ندارد

دانمارکی ها بسیار مودب هستند اما اگر به زبان انگیسی با آنها صحبت کنید، متوجه این موضوع نخواهید شد. آنها مکالمات کوتاه ندارند، بنابراین وقتی در تاکسی می نشینید و از راننده احوال پرسی می کنید، احتمالا به شما خیره خواهد شد. همچنین کلمه “لطفا” در زبان دانمارکی وجود ندارد بنابراین مکالمات آنها سریع و صریح است. وقتی به رستوران می روید دیگر لازم نیست ابتدا و انتهای درخواست خود از واژگان تقاضا (لطفا و …) استفاده کنید.

عادت غیرعادی هانس کریستین اندرسون

پری دریایی کوچک، دختر کبریت فروش یا جوجه اردک زشت را به خاطر دارید؟ هانس کریستین اندرسون در کشورهای دیگر بیشتر به خاطر این داستان های کودکانه شهرت یافته اما در دانمارک، با عادت های غیرعادی او آشنا می شوید. در سال ۱۸۵۷ یکی از بهترین دوستان او، هنریت وولف در آتش سوزی کشتی جان سپرد. گفته شد اگر او ریسمان نجات را می گرفت می توانست زنده بماند. پس از آن هانس هر جا که می رفت یک ریسمان با خود می برد حال چه در مکان هایی عمومی باشد و یا حین پیاده روی در باغ.

لگو را دانمارکی ها اختراع کردند

طراحی در خون دانمارکی هاست. ازجمله طراحی های دانمارکی شامل لگو، سه چرخه، صندلی گوبی، صندلی فنری برای بچه ها (Kompan’s Hen) و کاسه روشویی های طرح های عجیب و غریب است. همه اینها در مرکز دانمارک یعنی کپنهاگ ایجاد شدند.

مرد عجیب و غریب دانمارکی

آرهوس (Åarhus) دومین شهر بزرگ دانمارک پس از کپنهاگ است و ۳ ساعت و ۲۵ دقیقه مسیر با قطار دارد اما رفتن به این شهر ارزش دارد زیرا در این شهر جسد یک مرد عجیب و غریب نگهداری می شود. در سال ۱۹۵۲ در روستای گرابال، جسد مردی که ۲۰۰۰ سال پیش می زیسته و به شیوه شگفت آوری محفوظ مانده، یافت شد. جسد به صورت اسکلت نیست بلکه تمام بدن سالم باقی مانده با موهایی به رنگ قرمز، ته ریش صورت و ناخن. جسد این مرد در محفظه ای شیشه ای در موزه موسگارد (Moesgård) نگهداری می شود و سالانه بیش از ۱۶۰ هزار نفر از آن بازدید می کنند.

دانمارکی ها شادترین مردم روی زمین هستند

دانشگاه های روتردام و لستر، تحقیقی بر روی صدها هزار نفر از مردم دنیا در خصوص شادی انجام داده اند و متوجه شده اند مردم دانمارک بهترین وضعیت را دارند (لیست شادترین ملل). این موضوع را در تعاملات روزانه با دانمارکی ها می توان فهمید. گرچه دانمارکی ها بیشترین مالیات بر درآمد را در دنیا پرداخت می کنند، اما شادی را در دیگر جنبه های زندگی یافته اند مانند احترام ساده و صمیمانه ای که برای خانواده سلطنتی قائلند، قانون مداری. کارخانجات آنها مدعی اند چیزی به عنوان قهوه بدون کافئین ندارند.

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظر
  1. آزاده می گوید

    خیلی جالب بود از موارد گفته شده فقط یک مورد را قبلا شنیده بودم. متشکرم

    1. صبا پلاشانی می گوید

      ممنون از شما و توجهی که داشتید.

  2. رسول می گوید

    ممنون.بسیار جالب بود.

  3. ايراني إز دانمارك می گوید

    صدای نقاره إز دور خوش است !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.