عادات حمام رفتن که احتمال عفونت مخمری را افزایش می دهد

زمان بیشتری را برای خشک کردن بدن پس از حمام اختصاص دهید

بیشتر خانم ها عادت دارند صبح ها دوش بگیرند، سریع خود را شسته و خشک کرده و با سرعت هر چه تمام تر لباس بپوشند و در نهایت به استقبال روز تازه بروند. خب اگر شما هنوز پس از پوشیدن لباس ها کمی رطوبت بر تن داشته باشید چه؟ لباس پوشیدن قبل از آنکه کاملا خشک شده باشید، برای سلامت واژینال خطرناک است. خوابیدن با لباس زیر قبل از آنکه واژینال کاملا خشک شده باشد، شروعی است برای ابتلا به عفونت مخمری. مخمرها در محیط های مرطوب رشد می کنند. به همین خاطر است که عفونت های مخمری در ماه های گرم تابستان بیشتر اتفاق می افتد، چرا که در این زمان ها ممکن است خانم ها بعد از شنا خود را کامل خشک نکرده باشند یا منطقه واژینال عرق کرده باشد (نقش شنا در تناسب اندام).

هر زمان که رطوبت زیاد باشد (مثلا اگر بعد از حمام خود را کامل خشک نکرده باشید) زمینه برای عفونت مخمری فراهم می شود. همه خانم ها همیشه در واژن خود مخمر و باکتری دارند اما عدم تعادل بین آنهاست که منجر به عفونت می شود. گرما، رطوبت و اصطکاک می تواند منجر به تحریک و ایجاد تغییرات بالقوه در PH شود که زمینه را برای افزایش مخمر و ایجاد عفونت فراهم می کند.

پس به هیچ وجه با عجله بعد از حمام لباس نپوشید. برای آنکه پیش از لباس پوشیدن بدنتان کامل خشک شود، می توانید زمانی که هنوز برهنه هستید آرایش خود را انجام دهید و موها را خشک کنید، قبل از پوشیدن شرت ابتدا سوتین را بپوشید یا بدون پوشیدن لباس زیر یک پیراهن بپوشید و مدتی زمان دهید تا کاملا خشک شوید. بهتر است لباس زیر پنبه ای بپوشید زیرا ورود و خروج هوا در آن راحتتر انجام می شود و رطوبت نیز بهتر تبخیر می شود.

مهم نیست چگوه بدن را خشک می کنید، توسط حوله یا سشوار فقط باید زمان بیشتری برای خشک کردن اختصاص دهید تا از عفونت مخمری جلوگیری شود (راهنمای انتخاب لباس زیر را مطالعه کنید).

منبع glamour.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.