نکات خرید میز ناهارخوری برای فضای کوچک

میزهای ناهارخوری مربع و مستطیل فضای کمتری را اشغال می‌کنند

شاید شما هم فکر کنید که در خانه‌های کوچک نمی‌شود میز ناهارخوری داشت. ولی باید بگوییم که اینطور نیست و برای هر فضایی مدل خاصی مد نظر خواهد بود. بیشتر ما معتقدیم آپارتمان‌های کوچک برای میز ناهارخوری جایی ندارند و باید از خریدن میز صرف نظر کنید. ولی در این مقاله به شما خواهیم گفت که حتی در محیط‌های کوچک نیز می‌توان میز گذاشت و از فضا نهایت استفاده را برد. البته نه بصورتی که به زور میز و صندلی را در خانه جا دهید و نتوانید راحت در میان آنها راه بروید. 

میز ناهار خوری مناسب منازل نقلی 

شما می‌توانید از رنگ‌های خنثی و کمرنگ استفاده کنید تا کنجی راحت را برای گذاشتن میز غذاخوری بسازید. برای اینکه از نهایت پتانسیل فضا استفاده کنید گوشه‌ای از اتاق نشیمن را انتخاب کنید و از نجار بخواهید که نیمکت‌های تشک دوزی شده‌ای برایتان بسازد که در زیر خود کشو دارند و میشود از آن‌ها بعنوان انباری وسایل کوچک استفاده کرد. و سپس مقابل نیمکت، یک میز صاف و ساده قرار دهید و در مقابل آن، دو صندلی حصیری بگذارید. با این کار گوشه بی‌استفاده آپارتمان خود را به یک نقطه کانونی بسیار زیبا در خانه تبدیل کرده‌اید. اگر بخواهید میز ناهارخوری مناسبی برای خانه‌ی خودتان تهیه کنید باید به خیلی از پارامترها توجه کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به سختی هر چیزی را می‌پسندید و انتخاب می‌کنید باید راه زیادی برای انتخاب گزینه مناسب داشته باشید. زیرا ممکن است حتی روزها برای خرید بهترین گزینه وقت بگذارید. اگر می‌خواهید کمتر خسته شوید و زودتر به هدفتان برسید بهتر است ابتدا به دکوراسیون و متراژ خانه توجه کنید و بعد با محدود کردن دایره‌ی انتخاب به دنبال میز مورد علاقه‌ی خود بگردید. و خیلی توجه کنید که با اندازه‌ی متراژ خانه میز خریداری ده هماهنگ باشد. زیرا یک میز ناهارخوری ۱۲ نفره به درد خانه ۴۵ متری نمی‌خورد.

طراحی دکوراسیون داخلی منازل و سایر محیط‌ها برای فضاهای مختلف با کاربری‌های مختلف فرق دارد. یعنی هر محیطی چیدمان خاص خودش را می‌طلبد و نمیشود یک مدل برای همه جا استفاده شود. در واقع فضاها مانند کالبدهای بدون جان هستند که طراحان و فنگ شوی‌ها و مهندسان معمار به وسیله مبلمان و رنگ‌ها و سایر وسایل به آن روح تازه‌ای می‌دهند. بیشتر منازل شما بصورت زاویه دار و منظم، یعنی دارای شکل مربع یا مستطیل هستند و باید در خرید میز ناهارخوری خیلی دقت کنند. میزهای ناهارخوری مربع و مستطیل نسبت به مدل‌های گرد و بیضوی شکل فضای کمتری را اشغال می‌کنند و می‌توانند گوشه خالی سالن نشیمن یا ناهارخوری شما قرار گیرند. وقتی شما برای خانه‌های مربع یا مستطیل میز گرد خریداری کنید، فضای زیادی از خانه را را پرت کرده‌اید و حرام شده است. و خانه‌های امروزه اکثرا کوچک هستند و شما مجبورید از نهایت فضا استفاده کنید. میزهای مربع و مستطیلی زیادی در بازار موجود هستند که صندلی‌ها به درون آن‌ها می‌روند، همچنین میزهایی با بازشوهایی در دو طرف طراحی شده‌اند که باعث می‌شوند شما با صرفه جویی در فضا دکور جالبی هم داشته باشید و بعد از استفاده آن‌ها را به حالت اولیه خود بازگردانید.

کسانی که در فضای منزلشان جای کافی برای میز ناهارخوری ندارند، ترجیح می‌دهند از اپن آشپزخانه به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنند. برای همین مطابق با اندازه‌ی هر اپنی، صندلی مخصوصش را تهیه می‌کنند و در یک سمت یا هر دو سمت اپن قرار می‌دهند و با این کار فضای بیشتری برای حرکت در سالن نشیمن خود دارند. با اینکه مدل‌های متنوع زیادی در بازار موجود است اما اگر فردی بخواهد در این زمینه بیشتر هزینه کند می‌تواند از طراح داخلی بخواهد که با الهام از معماری ژاپنی در کمترین فضا، زیباترین چیدمان را برایش اجرا کند. مثلا طراح می‌تواند مبلمانی طراحی کند که بتوانید از آن هم به عنوان صندلی میز ناهارخوری و هم تختخواب استفاده کنید. و گاها ممکن است دست شما برای مانور بازتر باشد و در زیر این صندلی‌ها هم باکس‌هایی برای قرار دادن سایر وسایل مورد نظر شما در نظر بگیرد. و یک طراح قادر است جوری این ساختار را تنظیم کند که میزی تاشو هم به یک طرف دیوار چفت شود و بعد از صرف غذا آن را جمع کنید. پس راه‌های زیادی برای جلوگیری از پرتی‌های خانه و استفاده از تمام پتانسیل فضا وجود دارد که لازم است معماران دکوراسیون داخلی تنها کمی خلاقیت و انرژی بگذارند.

میز ناهارخوری مدرن 

میز ناهارخوری

در طراحی‌های امروز آپارتمان‌های کوچک، شاهد افزایش استفاده از وسایل و مبلمان‌های چندمنظوره هستیم. میزهای غذاخوری نیز در همین دسته به صورتی خلاقانه طراحی می‌شوند. میزهای ناهارخوری همزمان به صورت اپن آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای خانه‌های کوچک بسیار ایده آل است.

میز ناهارخوری تاشو 

میز ناهارخوری

نمونه‌های جدیدتر از طراحی و ساخت میزهای ناهارخوری، مدل‌های تاشو هستند. این مدل‌ها که با صندلی‌های تاشو نیز می‌توانند همراه شوند، بعد از استفاده جمع شده و در گوشه‌ای قرار می‌گیرند. در نتیجه زمان‌هایی که به آن‌ها نیازی ندارید، فضایی را در خانه‌تان اشغال نخواهند کرد.

چگونه دکوراسیون آشپزخانه بر خوردن غذای سالم تاثیر می‌گذارد؟

میز ناهار خوری مستطیل یا مربع برای خانه کوچک 

میز ناهارخوری

در حال حاضر بیشتر خانه‌ها با پلان‌های مربع یا مستطیل تعریف شده، پس لازم است افراد در خرید میز ناهارخوری دقت کنند. میزهای ناهارخوری مربع و مستطیل فضای کمتری را اشغال می‌کنند و می‌توانند گوشه خالی سالن نشیمن یا ناهارخوری شما را پر کنند. این میزها همخوانی بیشتری با پلان مستطیل و مربع دارند که اغلب از آنها در طراحی نقشه آپارتمان‌های امروزی استفاده می‌شود.

میز ناهارخوری گرد هرگز! 

میز ناهارخوری

زمانی که ما برای یک فضای مربع یا مستطیل یک میز گرد را در نظر بگیریم، فضای بسیاری را پرت کرده‌ایم در صورتی که خانه‌های جدید به گونه‌ای طراحی شده است که باید از ذره ذره آن نهایت استفاده را کرد. در حال حاضر میزهای مربع مستطیلی به بازار آمده و به گونه‌ای طراحی شده که صندلی‌ها به داخل آن می‌روند، همچنین میزهایی با بازشوهایی در دو طرف طراحی شده که باعث افزایش مساحت میز می‌شود و پس از استفاده نیز می‌توان آنها را به حالت اولیه خود بازگرداند.

جمع ‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.