خطاهای آرایشی خود را اصلاح کنید

از محصولات آرایشی-بهداشتی درست استفاده کنید

ممکن است شما نیز در آرایش و مراقبت از زیبایی خود دچار اشتباهاتی شوید که نه تنها منجر به زیبایی نمی شود بلکه بر چهره و سلامت شما نیز تاثیر منفی می گذارد. شاید خود نیز از خطاهای آرایشی که مرتکب می شوید بی اطلاع باشید. در این مطلب قصد داریم برخی از این خطاهای آرایشی رایج و راه حل آنها را به شما معرفی کنیم.

اشتباه رایج: استفاده از نرم کننده برای کل موها

اکثر افراد نرم کننده را نیز مانند شامپو استفاده می کنند، از بالای مو شروع می کنند و آن را به کل موها می زنند. موهای نزدیکتر به ریشه سلامت بیشتری دارند اما این موهای انتهایی هستند که آسیب پذیرترند. علاوه بر موضوع صرفه جویی در استفاده از نرم کننده، باید بدانید زدن نرم کننده به ریشه موها موجب ریزش مو و چرب تر شدن آن می شود.

راه حل:

از کنار گوش شروع کنید و نرم کننده را از آن قسمت تا انتهای موها بزنید. بدین صورت حجم موها بیشتر می شود و دیگر نیازی نیست زود به زود آنها را بشویید.

اشتباه رایج: استفاده از فوندیشن قبل از آنکه مرطوب کننده خوب خشک شده باشد

اگر مرطوب کننده به خوبی روی پوست نخوابیده باشد، چربی آن موجب کم شدن آرایش می شود. این موجب لکه روی پوست می شود و پوشش دهی فوندیشن بر روی صورت را محدود می کند.

راه حل:

۶۰ ثانیه صبر کنید تا مرطوب کننده جذب پوست شود. اگر زمان کمی دارید، با یک دستمال کاغذی به مرطوب کننده ای که روی پوست زده اید ضربه بزنید و سپس فوندیشن بزنید.

اشتباه رایج: عطر زدن پس از پوشیدن لباس

عطر زدن و خطاهای آرایشی

عطر و ادکلن پارچه را لکه دار می کند و الیاف پارچه می توانند موجب شوند عطر بوی نامطبوعی بگیرد. عطرها برای استفاده روی پوست طراحی شده اند به گونه ای که با گرمای بدن واکنش می دهند.

راه حل:

قبل از پوشیدن لباس ها، عطر یا اسپری خود را بر روی نقاطی چون زانوها، مچ دست ها، پایین گردن و پشت گوش ها بزنید. مچ دست ها را به هم نمالید. این کار ساختار مولکولی عطر را خراب می کند.

اشتباه رایج: ابرو برداشتن نزدیک آینه

وقتی بر روی هر دانه موی ریز تمرکز می کنید، نمی توانید شکل کلی ابرو را حفظ کنید. نتیجه ی آن می شود ابروهایی نازک و ناهموار.

راه حل:

یک آینه بزرگ نزدیک پنجره پیدا کنید، سپس یک قدم به عقب برگردید تا کل صورت را ببینید. ابروها باید متناسب با حالت کلی صورت باشند و همچنین موقعیت و اندازه اجزای صورت. کمی به آینه نزدیک تر شوید و شروع کنید به برداشتن ابروها. پس از برداشتن هر ابرو دوباره به عقب برگردید تا تقارن ابروها را چک کنید.

اشتباه رایج: غفلت از گردن

مراقبت از گردن و خطاهای آرایشی

وقتی به مراقبت از پوست صورت می پردازید آن را تا چانه محدود نکنید. پوست گردن می تواند نازک تر و حساس تر از پوست صورت باشد و بیشتر مستعد تغییر رنگ، افتادگی پوست و چین و چروک است (نکاتی درباره مراقبت از پوست گردن را بخوانید).

راه حل:

وقتی ضدآفتاب به صورت می زنید آن را تا قسمت پایین صورت و گردن هم ادامه دهید، گردن و حتی سینه هم پوشش دهید (پشت دست ها هم ضدآفتاب بزنید زیرا از دیگر نقاط آسیب پذیر است). نیازی به کرم های ضدآفتاب مخصوص گردن نیست. کرم های مرطوب کننده و کرم های درمانی شما روی گردن نیز کارایی خواهند داشت. اما اگر محصولاتی که حاوی اسیدهای هیدروکسی آلفا یا رتینول هستند استفاده می کنید، ابتدا به صورت تست آن را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید.

اشتباه رایج: استفاده از مرطوب کننده جهت کاهش پف دور چشم

خوردن غذاهای نمکی موجب تجمع آب در اطراف چشم می شود. کرم های چشم را کنار بگذارید. مواد آبرسان، آب را در پوست نگه می دارند و کرم های چشم موجب می شوند که پف چشم بیشتر به نظر برسد.

راه حل:

اگر پوست اطراف چشم شما پف دار است اما قرمز نیست و دچار سوزش و خارش نشده، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کمپرس سرد یا یخ روی آن بگذارید. علاوه بر این می توانید از ژل چشم سبک که حاوی کافئین است استفاده کنید. اگر اطراف چشم شما پف کرده، قرمز و دچار سوزش و خارش است، به متخصص پوست مراجعه کنید. احتمالا می تواند مشکل آلرژیک باشد.

اشتباه رایج: حمام رفتن را تا جایی ادامه می دهید که مو و بدن برق بیفتد!

گرچه ممکن است به نظر چیز خوبی باشد اما ماندن در حمام به مدت طولانی و لیف زدن و شستشوی شدید موجب می شود روغن های طبیعی و چربی هایی که پوست و موی شما را حفاظت و مرطوب می کنند، از بین برند.

راه حل:

ابتدا محصولات بهداشتی خود را ارزیابی کنید، لیف یا شامپوی دارویی شما می تواند به پوست و موی شما آسیب بزند. در کل سعی کنید به مدت ۱۰ دقیقه یا کمتر دوش بگیرید آن هم با آب گرم و نه داغ.

اشتباه رایج: استفاده بیش از حد از داروها

به جوش های صورت کرم های مخصوص جوش می زنید. بیشتر اینگونه داروها حاوی اسیدهایی هستند که چند ساعت پس از استفاده به پوست نفوذ می کنند. استفاده زیاد از این داروها موجب سوختن پوست می شود که در نهایت منجر به قرمزی، پوسته شدن و التهاب پوست می شود.

راه حل:

دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته بندی دارو را اجرا کنید. روی بیشتر آنها نوشته شده یک یا دو بار در روز. از خشک شدن پوست جلوگیری کنید.

منبع realsimple.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.