خطراتی که سالن های زیبایی می توانند ایجاد کنند

انجام برخی کارهای آرایشی-زیبایی در آرایشگاه می تواند پرخطر باشد

انجام برخی کارهای زیبایی در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی می تواند خطراتی چون عفونت های جدی، ریزش مو و حتی سرطان را در پی داشته باشد. برای امنیت بیشتر خود و حفظ زیبایی حتما مطالب زیر را مطالعه کنید.

رنگ کردن مژه

برخی سالن های زیبایی مژه را نیز مانند موهای سر با مواد شیمیایی رنگ می کنند. این کار می تواند منجر به عفونت شدید چشم یا حتی نابینایی شود.

مانیکور و پدیکور

گرچه مانیکور و پدیکور کردن به نظر کار ساده و بی خطری می رسد اما در عین حال مشکلاتی نیز می تواند ایجاد کند. استفاده از ابزارهایی که خوب تمیز نشده اند می توانند موجب انتشار عفونت شوند و تیوب های مخصوص پدیکور نیز می توانند منتقل کننده قارچ پا شوند که به عفونت پا منجر می شود. برای اطمینان بیشتر، ابزار خود را همراه ببرید یا یک پکیج مانیکور نو بخرید (اگر می خواهید روش مانیکور کردن را بیاموزید، این مطلب را بخوانید).

صاف کردن مو

این کار در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی متداول است که موهای مجعد و ضخیم را با استفاده از مواد شیمیایی به موهایی لخت و نرم تبدیل می کنند. اما این مواد شیمیایی می توانند مضر باشند. این مواد فرمالدئید دارند که چشم و پوست را می سوزانند و اگر به مدت طولانی استفاده شود، مشکلات تنفسی ایجاد می کند. آرایشگرها بیشتر در خطر هستند زیرا مدام در معرض اینگونه مواد قرار دارند. اگر می خواهید موهای خود را صاف کنید از سالن زیبایی بخواهید از موادی استفاده کنند که فاقد فرمالدئید باشد.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به افراد کمک می کند چین و چروک های صورت آنها کمتر دیده شود اما می تواند خطراتی نیز داشته باشد. اگر این کار توسط پزشک یا متخصص زیبایی انجام شود، تا حدودی بی خطرتر است اما در عین حال می تواند عوارض جانبی از جمله کبودی و تورم را داشته باشد. اگر تزریق بوتاکس را در آرایشگاه و سالن های زیبایی فاقد مجوز انجام دهید، خطرات بسیاری برای شما خواهد داشت.

برنزه کردن یا سولاریوم

انجام سولاریوم در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی بسیار خطرناک است و می تواند منجر به سرطان های پوستی شود. همچنین می تواند منجربه پیری زودرس و برجا ماندن لکه های ناخوشایند روی پوست شود. از اسپری برنزه در آرایشگاه های معتبر استفاده کنید یا به صورت طبیعی با اشعه آفتاب خود را برنزه کنید.

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.