خوراکی هایی که فشار خون را کنترل می کنند

با خوردن این خوراکی ها فشار خون خود را کنترل کنید

فشار خون به وضعیتی گفته می شود که خون با سرعت بیشتری از حد معمول در داخل شریان ها جریان می یابد. عوامل بسیاری بر فشار خون تاثیرگذارند . عواملی که بیشترین تاثیر را در فشار خون دارند عبارتند از :

  • استرس زیاد
  • مصرف زیاد گوشت قرمز و غذاهایی که کلسترول بالایی دارند
  • سیگار کشیدن
  • مصرف الکل
  • کم تحرکی

از آنجایی که فشار خون علائم آشکاری ندارد، تشخیص به موقع آن قبل از آنکه خیلی دیر شود، دشوار است. برای جلوگیری از مشکلات جدی این خوراکی ها را به لیست غذاهای خود بیفزایید:

موز

موز برای فشار خون
یک موز متوسط حدودا ۴۵۰ گرم پتاسیم دارد که آن را به یکی از قوی ترین درمان های طبیعی برای کنترل فشار خون تبدیل کرده است

یک موز متوسط حدودا ۴۵۰ گرم پتاسیم دارد که آن را به یکی از قوی ترین درمان های طبیعی برای کنترل فشار خون تبدیل کرده است. چرا که پتاسیم جذب نمک در خون را کنترل می کند و همانطور که می دانید، مصرف زیاد نمک تاثیر بسیاری بر فشار خون دارد. به همان میزان که نمک مصرف می کنید به مصرف پتاسیم نیز توجه داشته باشید. کمبود پتاسیم بر سدیم اثر می گذارد و بسیاری فعالیت های بدن را مختل می سازد.

تخمه کدو تنبل

تخمه کدو تنبل برای فشار خون
تخمه کدو تنبل دارای میزان زیادی روی است که عوارض ناشی از فشار خون بالا را کاهش می دهد.

با خوردن تخمه کدو تنبل به آسانی می توانید فشار خون را تنظیم کنید. تخمه کدو تنبل دارای میزان زیادی روی است که عوارض ناشی از فشار خون بالا را کاهش می دهد. وقتی بدن به اندازه کافی روی دریافت نکند، شریان های خونی قابلیت ارتجاعی خود را از دست خواهند داد و در نهایت ملتهب می شوند. تخمه کدو تنبل مزه فوق العاده ای دارد و منبع غنی از پروتئین، اسیدهای چرب، مواد معدنی، آمینو اسیدهاست. همه این مواد تاثیر ضد التهاب، مرطوب کنندگی و ضد انگل دارند.

سیر

سیر برای فشار خون
سیر نقش مهمی در تنظیم فشار خون دارد

بی شک سیر نقش مهمی در تنظیم فشار خون دارد. سیر نه تنها در رقیق شدن خون موثر است بلکه در درمان سفت شدن یا تصلب شریان ها، سکته قلبی، بیماری عروق کرونر نیز تاثیرگذار است. همه اینها به دلیل وجود مقدار زیادی ویتامین C، ویتامین B6، و منگنز در سیر است.

ماست

ماست برای فشار خون
ماست دارای مواد مغذی زیادی همچون کلسیم، پتاسیم، پروتئین و منیزیم است

مصرف کلسیم چه برای کودکان و چه بزرگسالان از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی مرتبا غذاهای غنی از کلسیم مصرف کنید و بدن شما متوسط ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی گرم کلسیم جذب کند، خطر فشار خون بالا را به میزان زیادی کاهش می دهید. ماست دارای مواد مغذی زیادی همچون کلسیم، پتاسیم، پروتئین و منیزیم است. کلسیم با تحت کنترل قرار دادن ph خون، فشار خون را تنظیم می کند. این سبب می شود بدن در حالت قلیایی باقی بماند که موجب جلوگیری از افزایش فشار خون می شود.

سیب زمینی

سیب زمینی برای فشار خون
خوردن سیب زمینی در صورتی که درست پخته شود بسیار مفید است

خوردن سیب زمینی در صورتی که درست پخته شود بسیار مفید است. همانطور که گفتیم پتاسیم در تنظیم فشار خون موثر است . سیب زمینی نیز حاوی مقادیر غنی از پتاسیم می باشد. پتاسیم با کاهش سطح سدیم موجب تنظیم فشار خون می شود. علاوه بر این حاوی مقادیر زیادی منیزیم است. منیزیم سطح استرس را کاهش داده و سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند.

تخمه هندوانه

تخمه هندوانه برای فشار خون
تخمه هندوانه موجب گشاد شدن عروق خونی می شود

اغلب افراد تخمه هندوانه را دور می ریزند در حالی که از خواص آن برای سلامتی بی اطلاعند. این ماده غذایی کوچک مواد مغذی بسیاری دارد که از به عملکرد کلیه کمک می کند و موجب گشاد شدن عروق خونی می شود. که برای جلوگیری از فشار خون بالا ایده آل است. علاوه بر این تخمه هندوانه برای درمان آرتروز هم فواید بسیاری دارد. کمی تخمه هندوانه در یک ظرف آب جوش قرار دهید، بگذارید به مدت یک ساعت و نیم بماند، در طول روز کم کم آن را میل کنید.

پیاز

پیاز برای فشار خون
پیاز به گردش خون کمک می کند و با فشار خون و کلسترول بالا می جنگد

پیاز هم مانند سیر برای شریان های خونی و به طور کلی بدن بسیار مفید است. پیاز به گردش خون کمک می کند و با فشار خون و کلسترول بالا می جنگد. این به خاطر برخورداری آن از مقادیر بالایی از روغن مفید، ویتامین B کمپلکس، ویتامین E، ویتامین C، مواد معدنی ( پتاسیم، منیزیم، فسفر، کلسیم، سدیم، سولفات) است. سعی کنید به غذاهای کم چرب خود کمی پیاز اضافه کنید. علاوه بر این می توانید در سالاد یا سوپ خود در کنار لیمو از پیاز نیز استفاده کنید.

برای حفظ سلامتی خود سعی کنید این مواد غذایی را به غذاهای خود بیفزایید البته با نظر پزشک متخصص.

منبع steptohealth.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.