چگونه اعصابی آرام داشته باشیم؟

توصیه هایی برای داشتن آرامش بیشتر

ممکن است گاهی دچار احساساتی چون خشم، ناراحتی، استرس و پریشانی شوید و به دنبال راهی بگردید تا اعصابتان کمی آرام شود و آرامش پیدا کنید. اینکه یاد بگیرید چطور اعصاب خود را آرام کنید، بر سلامت جسم و روح شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت. در این مطلب روش هایی برای آرام کردن اعصاب به شما ارائه می دهیم که با استفاده از آنها می توانید ذهن آرامی داشته باشید.

مدیتیشن

مدیتیشن به شما کمک می کند در عرض چند دقیقه آرامش ذهنی خود را پیدا کنید. با یک جلسه مدیتیشن ذهن و روح شما آرام خواهد شد اما چندین جلسه مدیتیشن به شما کمک خواهد کرد که در آینده هنگام مواجهه با شرایط استرس زا، استرس کمتری احساس کنید. مدیتیشن کمک می کند استرس کمتری تجربه کنید و راه های غلبه بر استرس را یاد بگیرید. مدیتیشن افکاری که در ذهن شما موجب استرس شده است را پاک می کند و تکرار مدیتیشن موجب می شود کمتر واکنش استرسی نشان دهید و در مقابل استرس انعطاف بیشتری از خود نشان دهید. مراقبه که یکی از تکنیک های مفید مدیتیشن است می تواند برای شروع خوب باشد زیرا بسیار ساده است.

بازسازی شناختی

بازسازی ذهنیت و شناخت یکی از روش های مفید برای پیدا کردن آرامش است. در این روش شما با تغییر الگوهای شناختی و افکار خود، ذهن خود را آرامی می کنید و می توانید واکنش بهتری در شرایط استرس زا از خود نشان دهید. واکنش ما در مقابل شرایط از طرز فکر ما نشات می گیرد پس اگر طرز فکر خوش بینانه تری را در پیش بگیریم، می توانیم ذهن خود را آرام کرده و استرس کمتری را تجربه کنیم.

قدردانی

یکی از روش های آرامش اعصاب که بسیار کارآمد و مفید است این است که ذهن خود را از مسائلی که ایجاد استرس می کند به سمت مسائلی ببرید که بابت آن شکرگزار هستید. مطالعات نشان داده اند داشتن روحیه و نگرش قدردانی فواید بسیاری برای انسان دارد و موجب می شود تمرکز انسان بیشتر بر روی مسائل خوب و مثبت باشد. هر چه تمرین قدردانی بکنید، ذهن شما به جای استرس بر روی نقاط مثبت زندگی متمرکز می شود، درنتیجه ذهن آرامتری خواهید داشت.

حرف زدن با یک دوست

کسب حمایت اجتماعی از سوی دوستان مورد اعتماد، به شما احساس بهتری خواهد بخشید و ایده های مفید و جدیدی برای نحوه مدیریت استرس می دهد که در نهایت سبب آرامش اعصاب می شود و کمک می کند در شرایط استرس زا، استرس کمتری را تجربه کنید. به همین خاطر است که حفظ گروه دوستان مورد اعتماد اهمیت بسیاری دارد. وقتی با دوستان خود در رابطه با مسائلی که ذهن شما را مشغول کرده حرف می زنید، آرامش پیدا می کنید و از سوی دیگر آنها حمایت و اعتماد به نفس لازم را برای واکنش جسورانه به شما می بخشند.

مدیریت استرس

روش های مقابله با استرس و مدیریت استرس را بیاموزید و عادت هایی روزانه برای حفظ آرامش به کار ببرید، بدین صورت برای مواجهه با شرایط مختلف آمادگی بیشتری خواهید داشت.

آرامش داشته باشید و از زندگی لذت ببرید

منبع verywell.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. کیان می گوید

    ممنون از سایت عالی شما تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.