آموزش دانلود فیلم و تصویر استاتوس واتساپ

یکی از قابلیت­‌های محبوب واتساپ، استفاده از استاتوس می­‌باشد

یکی از قابلیت­‌های محبوب واتساپ، استفاده از استاتوس می­‌باشد. همانطور که می‌دانید، عکس و فیلم­‌های ارسال شده از طریق چت­‌های شخصی یا گروهی به راحتی در گالری گوشی قرار می‌­گیرند، اما استاتوس‌­ها به صورت خودکار در گالری گوشی ذخیره نمی­‌شوند.

ممکن است دوست داشته باشید استاتوس دوستان خود را دانلود کرده و آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید و یا بنا به هر دلیلی تمایل دارید استاتوس‌­ها را ذخیره کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب نحوه انجام این کار را شرح دهیم.

نحوه دانلود استاتوس واتساپ در اندروید  

دسترسی به پوشه­‌های مخفی

 

استاتوس دارای محدودیت زمانی ۲۴ ساعته است و پس از آن اطلاعات پاک می­‌شود. اما همه چیز به استاتوس ۲۴ ساعته ختم نمی­‌شود بلکه شما می‌­توانید آنها را در گالری خود ذخیره کنید. زمانی که استاتوس واتساپ را ذخیره می­‌کنید، به طور موقت در یک پوشه مخفی ذخیره می‌­شود.

برای دسترسی به فایل‌­ها، ابتدا، یک بخش برای مدیریت فایل‌ها ایجاد کنید. البته در برخی از گوشی‌­های اندروید،  این بخش به صورت پیش‌فرض وجود دارد. در غیر اینصورت برنامه مدیریت فایل را دانلود کنید. پس از نصب، برنامه را اجرا کرده و به بخش Storage Main بروید. منو (آیکون سه نقطه) را لمس کنید. سپس گزینه Show Hidden Files را انتخاب کنید و به بخشWhatsApp> Media رفته و فولدر Statses را بیابید.

از برنامه­‌های جانبی همانند Status Saver استفاده کنید

اگر نمی­‌خواهید از طریق برنامه مدیر فایل به استاتوس­‌های واتساپ دسترسی داشته باشید، می­‌توانید از یک برنامه جانبی استفاده کنید. در پلی‌استور، برنامه­‌های متعدد جهت دانلود استاتوس واتساپ وجود دارد.

می‌­توانید برنامه Status Saver را نصب کنید. هنگام نصب، از شما خواسته می‌­شود که اجازه دسترسی برنامه برای ذخیره‌سازی استاتوس را بدهید. هم اکنون می‌­توانید به راحتی استاتوس‌­ها را از واتساپ دانلود کنید.

همچنین، برنامه Status Saver تصاویر و فیلم‌­ها را در جداول جداگانه ذخیره می‌­کند. علاوه بر این، از چند ویژگی دیگر نیز برخوردار است.

تصویر یا فیلم را ضبط کنید

روش آخر برای ذخیره استاتوس واتساپ در اندروید، ضبط تصویر و فیلم هنگام مشاهده آن می­‌باشد.

یکی از روش‌­ها، گرفتن اسکرین‌شات از تصویر است که با فشار دادن همزمان کلید تغییر صدا و پاور امکان‌پذیر است.

در روش دیگر می‌­توانید از ضبط صفحه نمایش گوشی اندروید استفاده کنید. برای این کار برنامه screen recorder را دانلود کنید و برای ضبط فیلم از استاتوس واتساپ دکمه start را لمس کنید.

نحوه دانلود استاتوس واتساپ در iOS

از آنجا که آیفون سری جدید دکمه Home (دکمه بزرگ واقع در وسط پایین صفحه) را ندارد، باید از دکمه کناری آیفون (که برای روشن و خاموش صفحه نمایشگر استفاده می­‌کنید)، برای اسکرین‌شات استفاده کنید.

برای ضبط صفحه، مسیر Settings > Control Center > Customize Controls را طی کرده و در قسمت پایین More Controls روی Screen Recording بزنید. اکنون، فیلم را که می­‌خواهید در واتساپ دانلود شود انتخاب کرده و روی  control center بزنید.

نحوه دانلود استاتوس واتساپ بر روی کامپیوتر

استاتوس واتساپ در کامپیوتر

از آنجا که هیچ نرم‌افزاری برای ذخیره فیلم در ویندوز و مک وجود ندارد، برای دانلود کردن یک قسمت خاص فیلم در مک، می‌­توانید از کلیدهای Cmd + Shift + 4 استفاده کنید. برای ضبط صفحه نمایش، باید برنامه QuickTime Player  را اجرا کنید، در منوی File روی New Recording کلیک کنید. اکنون، استاتوس واتساپ را باز کنید و دکمه ضبط در پنجره QuickTime Player را لمس کنید. ماوس خود را بر روی قاب ویدئویی که مایل به ضبط کردن آن هستید، قرار دهید و ویدیو و را در حالت افقی بگیرید. پس از پایان کار، می‌­توانید ضبط را از گزینه‌­های منوی QuickTime Player متوقف کنید.

به طور مشابه، در ویندوز ، می‌­توانید از کلید میانبر Windows + Shift + S استفاده کنید. ویندوز دارای یک ابزار داخلی برای ضبط صفحه دسکتاپ است. اما، بر خلاف مک، شما نمی­‌توانید قسمت خاصی را انتخاب کنید و بایستی تمام صفحه ضبط شود. برای نمایش منوی روی صفحه نمایش، کلید Windows key + G را فشار داده و روی Record بزنید.

با استفاده از تکنیک‌­های ذکر شده در بالا، می‌­توانید استاتوس مخاطبین واتساپ را دانلود و ذخیره کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.