همه چیز درباره جوش پشت کمر

جوش صورت چندان جالب نیست، اما جوش پشت کمر چه؟

جوش صورت چندان جالب نیست، اما جوش پشت کمر چه؟ با کمی آرایش و کرم‌های مخصوص می‌توان جوش صورت را محو کرد، اما اگر جوش‌های بزرگ پشت کمر داشته باشید، مجبورید با لباس‌های باز و دکلته خداحافظی کنید. خوشبختانه راه‌حل‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند از شر جوش‌های پشت کمر راحت شوید. در این مطلب به چرایی ایجاد جوش‌های پشت کمر و روش‌های درمان آن اشاره می‌کنیم.

علت شماره یک: محصولات آرایشی-بهداشتی که استفاده می‌کنید، منافذ پوست را می‌بندد

محصولات آرایشی و جوش پشت کمر

نرم‌کننده، ضدآفتاب، کرم بدن، روغن ماساژ و … می‌توانند موجب انسداد منافذ پوست کمر شوند و از این رو لک و جوش ایجاد کنند.

راه‌حل

وقتی موها را می‌شویید، سعی کنید موها را به سمت جلو بگیرید تا از ریختن شامپو و نرم‌کننده به پشت کمر جلوگیری شود. به جای استفاده از ضدآفتاب‌های معمولی برای بدن، از کرم‌هایی که برچسب ” ultra-light” یا ” quick-dry” دارند، استفاده کنید. بهتر است در تابستان به جای کرم از لوسیون استفاده کنید، زیرا روغن کمتری دارد و بیشتر از آب برای مرطوب‌سازی پوست استفاده شده، بنابراین کمتر موجب انسداد منافذ می‌شوند. اگر از روغن ماساژ استفاده می‌کنید، پس از اتمام ماساژ به حمام بخار یا سونا بخار بروید تا منافذ پوست باز شده و روغن‌ها بماسد.

علت شماره دو: لباس‌های نامناسب می‌پوشید

لباس ورزشی و جوش پشت کمر

گرچه ورزش کردن برای بدن مناسب است اما اگر مراقب نباشید، می‌تواند موجب آکنه شود. پوشیدن سوتین‌های ورزشی تنگ می‌تواند فولیکول‌های مو را تحریک کرده و لکه‌های قرمز ایجاد کند.

راه‌حل

پس از ورزش باید دوش بگیرید. هیچگاه پس از باشگاه با لباس‌های ورزشی و سوتین‌های اسپرت نگردید. ممکن است تعویض لباس برایتان سخت باشد، اما اندکی هوا دادن به لباس و جریان پیدا کردن هوا در آن از آسیب به پوست جلوگیری می‌کند.

علت شمار ه سه: مستعد آکنه هستید

آکنه و جوش پشت کمر

اگر دیگر اعضای خانواده نیز مشکل جوش و آکنه دارند، پس مبتلا شدن شما به آکنه جای تعجبی ندارد.

راه‌حل

نگران نباشید، روش‌هایی برای دور زدن ژن وجود دارد. سعی کنید از شوینده‌های دارای سالیسیک اسید یا گلیکولیک اسید استفاده کنید. شوینده‌ها بهتر از داروهای دیگر هستند، زیرا هماهنگ با برنامه حمام رفتن استفاده می‌شوند، بیشتر در دسترس هستند، از این رو مرتب‌تر استفاده می‌شوند. اگر از شوینده استفاده نکنید، احتمالا پزشک به شما قرص یا آنتی‌بیوتیک‌های موضعی تجویز می‌کند.

علت شماره چهار: تغذیه نامناسبی دارید

تغذیه نامناسب و جوش پشت کمر

یادتان باشد: هر چه برای قلبتان خوب است، برای پوستتان نیز خوب است. پس اگر می‌خواهید پوست خوبی داشته باشید، خوردن میلک شیک و همبرگر را کنار بگذارید.

راه‌حل

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. مطالعات نشان داده‌اند که بین رژیم های غذایی که لبنیات زیادی دارند و بروز آکنه ارتباط وجود دارد. هر افراط و تفریطی برای سلامتی مضر است. متخصصان پوست توصیه می‌کنند بیش از حد از لبنیات استفاده نکنید (برای مثال مصرف روزانه چند لیوان شیر یا پنیر زیاد). این به معنای آن نیست که به طور کل مصرف لبنیات را حذف کنید.

علت شماره پنج: پشت کمر را نمی‌شویید

ممکن است حواستان پرت شود یا فراموش کنید که پشت کمر را بشویید. کمر جایی است که قابل دیدن یا لمس کردن نیست، بنابراین باید زمان زیادی را صرف چرخیدن و تمیز کردن کمر بکنید. اما واقعیت این است که کمر شما نیز مانند دیگر اعضای بدن نیاز به توجه دارد.

راه‌حل

از انجا که کمر از مناطق مستعد آکنه است، باید با کمر نیز مانند صورت رفتار کنید. با تمیز کردن کمر، فولیکول‌ها تمیز می‌شوند و منافذ بسته می‌شود، بنابراین جوش ایجاد نمی‌شود. از شوینده‌های لایه‌بردار استفاده کنید که به شستشو، آبرسانی، لایه برداری و حتی آرام شدن التهاب پوست کمک می‌کند.

منبع goodhousekeeping.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.