روش‌هایی برای تسکین درد پا

روش‌های خانگی برای درمان درد کف پا

اگر از درد پا رنج می‌برید، لازم نیست این درد را تحمل کنید. ما روش‌هایی برای کمتر شدن درد پا به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ماساژ توپ گلف

نیازی نیست توپ را با دستتان روی کف پا ماساژ دهید. توپ را روی زمین قرار داده و کف پارا روی آن بگذارید و حرکت دهید تا توپ کل کف پا را از پاشنه تا انگشتان ماساژ دهد. یا توپ را بین دو دست خود ماساژ دهید. این کار نقاط بازتابی بدن را تحریک می‌کند و درد همه قسمت‌های بدن را کم می‌کند.

شستن پا با رزماری

پا را در آب همراه با رزماری قرار داده و بشویید. کافی است تشتی را از آب گرم پر کنید و در آن چند شاخه رزماری بریزید. این کار پا را آرام و درد را تسکین می‌دهد.

درد پا و ماساژ

خیساندن آب با خیار

از این ماسک مرطوب‌کننده برای درد پا استفاده کنید. دو عدد خیار را پوست کنده و خرد کنید، ۲ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و دو قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را با هم مخلوط کنید. مواد را داخل مخلوط‌کن ریخته و خرد کنید تا حالت پوره پیدا کند. سپس مواد را به دو قسمت تقسیم کرده و داخل کیسه‌های زیپ‌دار بریزید. هر پا را داخل یکی از کیسه‌ها قرار داده و مواد را روی پا ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پا داخل آنها باشد سپس آب بکشید (طرز تهیه ماسک خیار).

از تیله‌ها استفاده کنید

اگر پاها را در تشت آب همراه با چند تیله قرار دهید، از ماساژ بهتر خواهد بود. قبل از آنکه پاها در تشت آب قرار دهید ( که بهتر است نصف فنجان نمک و دو قطره روغن گیاهی نیز داخل آن بریزید)، دو مشت پر تیله داخل تشت بریزید. پاها را روی تیله‌ها به حالت دورانی حرکت دهید تا خون در پا به چرخش درآید.

به پاها پماد ویکس بزنید

پماد ویکس هم می‌تواند درد پای شما را تسکین دهد. کمپور و مندول دو ماده‌ای که در پماد ویکس هستند، می‌توانند درد را تسکین دهند. در واقع از این ماده در برخی داروهای درد ماهیچه‌ای استفاده می‌شود. ویکس را همراه با ماساژ به پا بزنید.

درد پا و آب

آب سرد و گرم

برای گردش خون بهتر در پاها، دو تشت آب یکی از آب داغ و یکی آب سرد پر کنید. پاها را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در تشت آب سرد قرار دهید سپس پاها را به همین مدت زمان در تشت آب گرم قرار دهید. تغییر دمای آب موجب انبساط و انقباض رگ‌های خونی می‌شود، بدین صورت درد پا کمتر می‌شود.

از کش استفاده کنید

شاید کفش‌های پاشنه بلند نوک تیز به نظر زیبا و جذاب برسند، اما به انگشتان فشار زیادی وارد می‌کنند و موجب درد پا می‌شود. یک کش پهن بردارید و دور انگشتان پا ببپیچید سپس انگشتان را از هم جدا کرده و به مدت چند دقیقه آنها را از هم باز نگه دارید. این کار را برای هر پا ۵ تا ۱۰ دقیقه تکرار کنید سپس خواهید دید انگشتان راحتی بیشتری پیدا خواهد کرد و به حالت نرمال قبل خود برمی‌گردد.

پا را حرکت دهید

می‌توانید به جای دست‌ها از انگشتان پا برای برداشتن مداد و خودکار از روی زمین استفاده کنید! این کار تحرک پا را بیشتر می‌کند و درد را تسکین می‌دهد. اگر چند تا مداد دارید، آنها را روی زمین قرار دهید و کف پا را روی آنها مالش دهید. همین که پاها را روی مدادها جلو و عقب می‌کنید، پا ماساژ داده می‌شود.

منبع quickanddirtytips.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.