درمان های خانگی برای رفع تیرگی دور چشم

روش هایی ساده برای درمان تیرگی دور چشم

استرس، نداشتن خواب کافی، تغذیه نامناسب و قرار گرفتن طولانی مدت مقابل کامپیوتر موجب تیرگی دور چشم می شود. سیاهی دور چشم را می توان با آرایش مخفی کرد اما آرایش نمی تواند درمان این مشکل باشد. در اینجا به چند درمان خانگی برای رفع سیاهی دور چشم اشاره می کنیم.

خیار

خیار و درمان های خانگی برای رفع تیرگی دور چشم
خیار خواص بسیاری برای روشن شدن پوست دارد

خیار یکی از مهمترین و اصلی ترین درمان های تیرگی دور چشم است. خیار خواص بسیاری برای روشن شدن پوست دارد. خیار را به قطعات نازک برش دهید، به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید و سپس روی چشم ها قرار دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. با این روش کم کم تیرگی دور چشم ها از بین می رود.

آبلیمو

آب لیمو نیز از دیگر درمان های موثر است. ویتامین ث موجود در آبلیمو خاصیت روشن کنندگی دارد. با استفاده از پنبه، آبلیمو را به زیر چشم ها بزنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس صورت را بشویید. در عرض یک هفته تاثیر مثبت آن را خواهید دید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی و درمان های خانگی برای رفع تیرگی دور چشم
گوجه فرنگی خاصیت سفیدکنندگی دارد

گوجه فرنگی خاصیت سفیدکنندگی دارد از این رو در رفع تیرگی دورچشم بسیار موثر است. یک قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی را با یک و نیم قاشق چایخوری آبلیمو ترکیب کنید. آن را به دور چشم بزنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. دو بار در روز این کار را انجام دهید تا پس از چند هفته تیرگی دور چشم از بین برود.

روغن بادام

استفاده از روغن بادام در رفع تیرگی دور چشم بسیار رایج است. روغن بادام را زیر چشم بزنید و بگذارید یک شب بماند.

آب پرتقال

یک قاشق چایخوری آب پرتقال را با چند قطره گلیسیرین ترکیب کنید و روی تیرگی های دور چشم بزنید. ۱۰ دقیقه بگذارید بماند سپس بشویید. برای از بین رفتن کامل تیرگی ها ۳ بار در هفته این کار را انجام دهید.

سیب زمینی خام

سیب زمینی و درمان های خانگی برای رفع تیرگی دور چشم
یکی از سفیدکننده های طبیعی، سیب زمینی خام است

یکی از سفیدکننده های طبیعی، سیب زمینی خام است. در رفع تیرگی دور چشم تاثیر بسزایی دارد. آب سیب زمینی خام را بگیرید، با پنبه آن را دور پلک ها بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید بماند. دو بار در روز این کار را انجام دهید تا تیرگی ها برطرف شود.

نعنا

نعنا در نرمی پوست و رفع تیرگی ها موثر است: برگ نعنای تازه را در ظرفی بکوبید، آب نصف لیمو را در آن بچکانید، این ترکیب را روی تیرگی های دور چشم بمالید، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب ولرم بشویید. سپس با پارچه لطیفی پوست را خشک کنید، روزی یکبار این کار را انجام دهید.

چای سبز کیسه ای

آنتی اکسیدان و تانین موجود در چای سبز به روشن کردن پوست کمک می کند. تانین همچنین تورم و پف چشم را کاهش می دهد. دو چای کیسه ای را در نصف فنجان آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید، چای کیسه ای را درآورید و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا سرد شود، چای های کیسه ای را به مدت ۱۵ دقیقه روی چشم ها بگذارید، به مدت ۱۰ روز، روزانه دو بار این کار را انجام دهید تا نتیجه دهد.

گلاب

گلاب مزایای بسیاری برای پوست دارد از جمله خاصیت روشن کنندگی و از بین بردن تیرگی های دور چشم. این منبع غنی آنتی اکسیدان به تقویت سلول های پوستی کمک می کند و به بازسازی و احیای پوست اطراف چشم کمک می کند. مقداری گلاب روی پنبه تمیز بزنید و به اطراف چشم بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید. به مدت دو هفته هر روز دو مرتبه یکبار صبح و یکبار عصر انجام دهید.

شیر

شیر و درمان های خانگی برای رفع تیرگی دور چشم
اسید لاکتیک موجود در شیر به نرمی و رطوبت پوست زیر چشم کمک می کند

اسید لاکتیک موجود در شیر به نرمی و رطوبت پوست زیر چشم کمک می کند. همچنین شیر سرشار از پروتئین، آنزیم، آمینو اسید و آنتی اکسیدان است که برای تقویت و ترمیم پوست مفید است. از شیر به عنوان کمپرس سرد برای درمان تیرگی دور چشم و کاهش پف چشم نیز استفاده می شود. پنبه را با شیر سردی که حداقل یک ساعت در یخچال بوده است خیس کنید. پنبه ها را روی پوست زیر چشم بگذارید و نگه دارید تا گرم شود. سه تا چهار بار در روز به مدت چندین هفته این کار را تکرار کنید.

منبع top10homeremedies.com adorethelife.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.