درمان‌های خانگی گوش‌ درد و عفونت گوش کودکان

در خانه به روش‌های ساده گوش‌ درد کودک را درمان کنید

وقتی کودک دچار عفونت گوش و گوش‌ درد می‌شود، اغلب پزشکان آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند. در این مواقع اغلب والدین در خصوص میزان و زمان مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها دچار تردید می‌شوند، از این رو به نظر می‌رسد درمان خانگی برای درمان گوش‌ درد کودکان گزینه بهتری باشد. گرچه درمان خانگی می‌تواند درد گوش را تسکین دهد، اما بهتر است پیش از هر کاری پزشک چکاب انجام دهد. در این مطلب قصد داریم بهترین گزینه‌های درمان خانگی برای گوش درد کودکان را ارائه دهیم:

خوابیدن در حالتی که گوشی که درد می‌کند، بالا قرار بگیرد

خوابیدن و گوش‌درد کودک

این یکی از آسان‌ترین روش‌های درمان گوش‌ درد است. درد گوش به دلیل التهاب و مایع داخل گوش ایجاد می‌شود. خوابیدن در حالتی که گوشی که درد می‌کند رو به آسمان باشد، کمک می‌کند تا جاذبه زمین مایع داخل گوش را تخلیه کند و به تسکین درد کمک می‌کند. استراحت برای تسکین درد لازم است بنابراین اجازه دهید کودک زمان‌هایی از روز را بخوابد.

آب بینی را بیرون بکشید

گاهی گوش‌درد به دلیل آن است که بینی بسته شده است و از تخلیه مایع داخل گوش جلوگیری شده است. تخلیه بینی با ساکشن یا اسپری سالین کمک می‌کند تا مایع داخل گوش به طور طبیعی تخلیه شود. این روش درمانی برای کودکان خیلی خوشایند نیست اما کمک می‌کند تا بدون نیاز به پزشک از درد گوش راحت شوند.

تکان دادن گوش

گاهی درد گوش به دلیل لوله استاش است که گوش داخلی را به گلو متصل می‌کند و فشار هوای اطراف گوش را تنظیم می‌کند. اگر این لوله توسط مایع داخل گوش بسته شود، می‌تواند دردی شبیه آنچه در تغییر ارتفاع تجربه می‌کنیم، ایجاد کند. لوب گوش کودک را بالا و پایین بگیرید تا لوله باز شود و درد گوش تسکین یابد.

گوش را گرم کنید

کمپرس گرم و گوش‌درد کودک

کمپرس گرم روی گوش یک درمان خانگی برای عفونت گوش است. یک پارچه را در آب گرم (نه داغ) خیس کنید و آن را روی گوش ملتهب قرار دهید.

از کمپرس پیاز استفاده کنید

پیاز خاصیت ضدباکتری و ضدعفونی‌کننده دارد و بسیاری از افراد معتقدند که درمان خوبی برای عفونت گوش است. یک پیاز را نصف کرده و آن را با یک پارچه تمیز بپوشانید. آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه روی گوش نگه دارید. یا می‌توانید دو تا سه قطره آب پیاز رنده شده را داخل گوش بریزید. احتیاط کنید که قطعات پیاز وارد آن نشود.

از داروهای بدون نسخه استفاده کنید

گرچه در بیشتر مواقع عفونت گوش به مرور زمان بهبود می‌یابد، اما می‌تواند با گذشت زمان دردناک‌تر شود. می‌توانید مسکن‌هایی چون تیلنول به کودک بدهید تا درد او آرام شود. داروهای ضدالتهابی چون ادویل یا موترین نیز موثر هستند زیرا می‌توانند التهاب گوش را که درد ایجاد کرده، کم کنند.

درمان گوش‌درد کودک

از روغن استفاده کنید

یکی از قدیمی‌ترین درمان‌های خانگی برای گوش درد، چکاندن چند قطره روغن در دمای بدن داخل گوش است. آکادمی آمریکایی طب اطفال بیان داشته که این روش آسیبی نمی‌رساند و می‌تواند کمی موثر باشد. برای آرام کردن درد گوش در خانه، دو تا سه قطره روغن زیتون داخل گوش بچکانید.

از سیر استفاده کنید

سیر خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد بنابراین گوش‌درد ناشی از عفونت را تسکین می‌دهد. سیر را در روغن گرم کنید سپس بگذارید کمی خنک شود. سیرها را جدا کرده و دو تا سه قطره روغن آن را داخل گوش بریزید.

از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه سیب فواید بسیاری دارد و از جمله می‌تواند برای درمان عفونت گوش استفاده شود. چند قطره از آن را داخل گوش ریخته و بگذارید یک دقیقه بماند. سپس آب گوش را خالی کنید.

منبع rd.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.