چه اقداماتی بعد از بروز عفونت مخمری واژن انجام دهیم؟

عفونت های قارچی ناشی از عفونت واژینال است

عفونت مخمری واژن یا همان عفونت های قارچی ناشی از عفونت واژینال است، واژینال به طور طبیعی به حد متعادل مخمر و باکتری دارد ولی اگر به دلایلی این حد افزایش پیدا کند میتواند خطرناک باشد. عفونت های مخمر قارچی زمانی رخ می دهد که این تعادل به هم می ریزد و مخمر های زیادی شروع به رشد می کنند، رشد بیش از حد مخمرها ناشی از مصرف آنتی بیوتیک ها بارداری دیابت کنترل نشده سیستم ایمنی آسیب دیده مصرف داروهای ضد بارداری هورمون درمانی است.

اگر برای درمان عفونت واژینال به پزشک مراجعه کنید کرم ، پماد یا قرص تجویز می کند اگر چه نسخه های خانگی برای درمان عفونت و جلوگیری از رشد قارچ ها وجود دارد.

چگونه عفونت مخمری واژن را از بین ببریم؟

تمیز و سالم نگه داشتن پوست

یکی از بهترین راه های رهایی از عفونت های قارچی تمیز و سالم نگهداشتن پوست است به این معنا که بهداشت را رعایت کرده و مراقب باشید هیچگونه بریدگی و خراش و زخمی روی بدن ایجاد نشود. برای درمان عفونت روزانه حمام رفتن و تمیز نگه داشتن و خشک کردن موضع بسیار حائز اهمیت است چون عفونت در محیط های قارچی رشد می کند.

پوشیدن لباس تمیز

لباس تمیز و نخی بپوشید چون به کاهش رطوبت کمک می کند. لباس زیری که خیلی تنگ و پلاستیکی باشد از رسیدن هوا به اندام تناسلی جلوگیری و عفونت را بدتر میکند.

مطمئن شوید آلرژی ندارید

گاهی اوقات آلرژی نقش عفونت های قارچی را بازی می کند پس ابتدا مطمئن شوید که به کاندوم یا محصولات بهداشتی مثل نوار بهداشتی و شامپوهای شستشو حساسیت ندارید؛ مواد شیمیایی موجود در این محصولات موجب خارش موضع و تاثیرات منفی روی تعادل باکتریها می شود پس سعی کنید از محصولات طبیعی بیشتر استفاده کنید.

بررسی بیماری و مشکلات هورمونی دیگر

بعضی از بیماری ها مثل عدم تعادل هورمونها افراد را بیشتر در معرض عفونت ها قرار می دهد .وقتی تعادل مواد شیمیایی باکتری ها در بدن به هم بریزد عفونت ها بیشتر رشد می کنند؛ همچنین دیابت نقش مهمی در عفونت های قارچی دارد.

بالا بردن سیستم ایمنی با پروبیوتیک

ضعف سیستم ایمنی یعنی شانس بالا رفتن بیماری ها و عفونت ها از قبیل عفونت قارچی ، سعی کنید رژیم سالمی برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن داشته باشید و در رژیم تان پروبیوتیک مثل کفیر و کلم آب پز رنده شده بگنجانید چون با عفونت واژینال مبارزه می کند.

مصرف مکمل ها و روغن ها

چندین نسخه خانگی برای توقف رشد عفونت وجود دارد که شامل :

  • سرکه پ هاش بدن را تنظیم می کند .
  • آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین ث سیستم ایمنی بدن را بالا میبرد.

رفع عفونت مخمری واژن با روغن های گیاهی

روغن هایی مثل روغن درخت چای و اسطوخودوس صمغ عفونت قارچ انگل را از بین میبرد ، برای این منظور کافیست مقداری از این روغن ها را با روغن نارگیل ترکیب بیرون از واژن بریزید.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.