۸ نوع دستور تهیه اسکراب پا خانگی

دستور تهیه اسکراب پا برای داشتن پاهایی نرم و لطیف

شما می‌توانید به جای رفتن به آرایشگاه و پرداخت هزینه برای پدیکور، اسکراب پا را خودتان در خانه با وسایلی که در آشپزخانه یافت می‌شوند، تهیه کنید و با استفاده از آنها پاهایی نرم و لطیف داشته باشید. در ادامه ۸ نوع اسکراب پا را به شما آموزش می‌دهیم:

اسکراب پا جوش شیرین

اسکراب پا جوش شیرین

پس از یک روز سخت، می‌توانید پاهای خسته و پر از سلول‌های مرده را داخل آب گرم و جوش شیرین قرار دهید. سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را در تشتی از آب گرم بریزید. به منظور لایه‌برداری، می‌توانید با ترکیب جوش شیرین و آب به مقدار یک سوم میزان جوش شیرین، خمیری تهیه کنید و آن را روی پا ماساژ دهید.

اسکراب پا قهوه

اسکراب پا قهوه

دانه‌های قهوه را دور نریزید. چند قاشق دانه قهوه دم کرده را با همان میزان شکر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید. این خمیر را روی پوست بزنید و سپس خوب آبکشی کنید. داخل این مواد روغن وجود ندارد بنابراین باید برای جلوگیری از لیز خوردن در حمام احتیاط کنید.

اسکراب پا عسل و شکر

اسکراب پا عسل و شکر

اگر پاشنه پای شما خشک و ترک خورده است، ¼ فنجان شکر قهوه‌ای را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل، دو قاشق غذاخوری عسل و سه قطره عصاره پونه مخلوط کنید. این اسکراب را با فشار، کف پاها ماساژ دهید. آن را با آب گرم آب بکشید. پاها را خوب با حوله خشک کنید. اسکراب باقیمانده را در ظرف دربسته‌ای بریزید و به مدت یک ماه از آن استفاده کنید.

اسکراب پا پونه و نمک دریایی

اسکراب پا پونه و نمک دریایی

این اسکراب هم پاها را نرم می‌کند و هم خوش‌بو. یک فنجان نمک دریایی ، ۱/۳ فنجان روغن بادام یا زیتون، یک قاشق غذاخوری صابون کاستیل پونه، شش قطره عصاره پونه و آب نمک (۳/۴ تشت را از آب داغ پر کنید و ¼ آن را نمک بریزید) موادی هستند که نیاز دارید. همه مواد غیر از آب نمک را در ظرفی مخلوط کنید. پاها را در آب نمک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید. سپس پاها را چند دقیقه با اسکراب ماساژ دهید و سپس آب بکشید.

اسکراب پا شکر قهوه‌ای

اسکراب پا شکر قهوه‌ای

دانه‌های نرم و لطیف شکر قهوه‌ای به راحتی در آب گرم حل می‌شوند، از این رو شکر قهوه‌ای لایه‌بردار خوبی برای پاهای خشک است. ½ فنجان شکر قهوه‌ای، ¼ فنجان روغن (زیتون یا کانولا یا بادام. از روغن‌هایی مانند روغن نارگیل که به سختی حل می‌شوند، استفاده نکنید) و ¼ فنجان گلبرگ‌های گل خوشبو و تازه‌ای که اخیرا خریداری کرده‌اید را با هم ترکیب کنید. هنگام مخلوط کردن اسکراب، گلبرگ‌ها از هم باز شده و روغن طبیعی آزاد می‌کنند. به همین خاطر رنگ و بوی خوبی به اسکراب می‌بخشد. اسکراب را روی پای مرطوب خود به صورت حرکات دورانی ماساژ دهید. سپس آن را آب بکشید. پاهای شما نرم و لطیف خواهد شد. باقیمانده اسکراب را می‌توانید در یک بطری ریخته و به مدت یک هفته یا بیشتر در یخچال نگهداری کنید.

اسکراب پا شیر و شکر

اسکراب پا شیر و شکر

به یک میزان از شیر و آب داغ را در تشت پدیکور خود بریزید (طوری که پا را بپوشاند). ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که آب دیگر گرمایی نداشته باشد، پاها را در آن قرار دهید. آب داغ موجب نرمی پوست می‌شود و اسید لاکتیک موجود در شیر به از بین رفتن سلول‌های مرده کمک می‌کنند. چربی موجود در شیر نیز موجب نرم شدن پا می‌شود. می‌توانید شکر را نیز به محلول خود اضافه کنید. شکر خاصیت لایه‌برداری می‌دهد. کف پا و پاشنه‌ها را به خوبی با اسکراب ماساژ دهید. پاها را شسته و با روغن نارگیل چرب کنید. می‌توانید برای رطوبت‌رسانی خوب به پاها، جوراب بپوشید و به مدت یک ساعت یا یک شب در جوراب بماند.

اسکراب پا آبلیمو و عسل

اسکراب پا آبلیمو و عسل

نصف فنجان از هر یک از مواد شامل نمک، شکر و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره عصاره لیمو به آن بیفزایید. پاها را خیس کنید و سپس اسکراب بزنید. سپس پاها را آب بکشید و خوب خشک کنید. در نهایت با کرم‌های طبیعی پا را مرطوب کنید. اگر قبل از خواب اسکراب و مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید، فورا جوراب بپوشید تا رطوبت آن باقی بماند.

اسکراب پا نعنا

اسکراب پا نعنا

این اسکراب خشکی و ترک پاشنه پا را برطرف می‌کند و پاها را خوشبو می‌کند. دو فنجان شکر قهوه‌ای، ½ فنجان روغن نارگیل و روغن نعنا را با هم مخلوط کنید. مخلوط را به پا بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. پاها را آب کشیده و خوب خشک کنید. در نهایت یک لایه کرم مرطوب‌کننده بزنید ویک شب پاها را در جوراب قرار دهید.

منبع rd.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.