درباره دکوراسیون حمام کوچک (دوش‌های ایستاده ) بدانید

حمام‌های مدرن و جدید از نوع دوش‌های ایستاده هستند

اگر فضای حمام شما کم است، باید بدانید چه گزینه‌هایی برای آن در اختیار دارید. دوش‌های ایستاده گزینه مناسب این حمام‌ها هستند ولی باید بدانید طراحی‌های مختلفی دارند.

اغلب افراد گمان می‌کنند دوش‌های ایستاده یکنفره هستند و نمی‌توان زیر آن از وان استفاده کرد. دوش‌های ایستاده فاقد در یا پرده است. برخی دوش‌های ایستاده نیمی دارای دیوار و نیمی دیگر شیشه‌ای است اما در واقع دوش ایستاده باید به طور کامل باز باشد یا نیمی از آن باشد و به راحتی داخل آن قرار بگیرید. معمولا دوش‌های ایستاده دور شیشه‌ای هستند و وان یا مانعی برای ورود ندارند. حمامی که دور آن شیشه‌ای باشد یا با چیزی منحصر نشده باشد، جادارتر به نظر می‌رسد.

حمام‌های مدرن و جدید از نوع دوش‌های ایستاده هستند که در یا پرده ندارند و فضای بازی دارند و جلوه مینیمالیستی به فضا می‌دهند. سهولت ورود به این حمام نیز از مواردی است که در طراحی آن در نظر گرفته شده است.

مدل این دوش‌ها متنوع است و بسته به سلیقه خود می‌توانید انتخاب کنید. برخی مربعی، برخی مستطیلی و برخی شش ضلعی هستند و می‌توانید آن را در رنگ های متنوعی خریداری کنید. همانطور که می‌دانید داخل حمام پیداست پس باید مواظب زیبایی داخل حمام باشید.

دوش‌های ایستاده دور کاشی
سهولت ورود به این حمام از مواردی است که در طراحی آن در نظر گرفته شده است.

این مدل دوش‌ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

مزایا:

از آنجایی که این حمام‌ها دورتادور شیشه هستند، فضای کمتری هدر می‌رود و در کل مطمئن‌تر است.

همچنین شستشوی این حمام‌ها نیز ساده‌تر است. تمیز کردن شیشه راحت‌تر از فلز است. این حمام‌ها طوری هستند که آب در گوشه‌ها جمع نمی‌شود و آلودگی و جرم ایجاد نمی‌کند.

مزیت دیگر این حمام‌ها این است که شیشه‌ای بودن آن بدون هیچگونه ریل یا چارچوب، سبب شده هیچ مانعی برای جلب توجه به دکوراسیون حمام وجود نداشته باشد.

معایب:

یکی از معایب این دوش‌ها، خطر لغزش و افتادن است. یعنی وقتی درب حمام باز است، آب بیرون آمده و روی زمین جمع می‌شود و از این رو ممکن است لیز خورده و دچار آسیب شوید.

از آنجا که حمام باز است، هوای گرم داخل به بیرون می‌رود و فضا در زمان دوش گرفتن کمتر آرامش‌بخش خواهد بود. آب داغ کل فضای حمام را مرطوب می‌کند و باید این موضوع را مدنظر داشته باشید.

مسئله دیگر، هزینه است. باید بدانید این دوش‌ها گرانتر از دوش‌های معمولی هستند.

دوش‌های ایستاده دور شیشه‌ای
یکی از معایب این دوش‌ها، خطر لغزش و افتادن است

نحوه مراقبت و شستشوی دوش‌های ایستاده:

  • هواکش حمام را روشن بگذارید تا رطوبت اضافی از حمام خارج شود.
  • دریچه فاضلاب زیر دوش را باز نگه دارید تا بقایای ژل، صابون، شامپو و … خارج شود. اگر کف و صابون بر روی زمین یا قفسه‌ها باقی بماند، حالت لزج و چسبناک پیدا می‌کند و فضا برای رشد جرم و قارچ فراهم می‌شود.
  • پس از هر بار دوش گرفتن، با استفاده از اسپری مخصوص شستشوی حمام، حمام را بشویید. این سبب می‌شود بقایای کف و صابون باقی نماند. روی سرامیک‌ها و دیوارها اسپری بزنید تا کف و آب پایین بریزد و بقایای آن روی دیوار نماند.
  • پس از استفاده از اسپری، می‌توانید دیوارها را با استفاده از دستمال خشک کنید.
  • کاشی‌های دیوارها را یک بار در هفته با شوینده‌های چندمنظوره حمام بشویید، با برسی از موهای نایلونی کاشی‌ها و سرامیک‌ها را برس بزنید. سپس آب بکشید.
  • پس از هر بار دوش گرفتن، پنل‌های شیشه‌ای را با شیشه‌شوی بشویید و با پارچه‌ای نرم دستمال بکشید تا برق بیفتد.
  • هر شش ماه یکبار سرامیک‌ها را دوغاب بزنید تا از نشت آب و رطوبت جلوگیری شود.
منبع housebeautiful.com homedit.com bobvila.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.