چگونه دکوراسیون آشپزخانه بر خوردن غذای سالم تاثیر می‌گذارد؟

اگر تصمیم گرفته‌اید رژیم غذایی سالم داشته باشید، اول به سراغ آشپزخانه بروید!

دکوراسیون آشپزخانه

تصمیم گرفته‌اید تغییراتی در زندگی خود ایجاد نمایید و شروع کنید به خوردن غذاهای سالم اما نمی‌دانید از کجا آغاز کنید. چطوره از آشپزخانه شروع کنیم؟ آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت‌های خانه است. پس مهم است که به گونه‌ای جذاب دکور شود تا همه را به سمت خود جذب کند و در عین حال شما را به غذای سالم خوردن ترغیب کند. آشپزخانه‌ای که به خوبی دکور شده باشد، شما را ترغیب می‌کند که زمان بیشتری را در آن سپری کنید، نه فقط برای غذا خوردن بلکه برای درست کردن غذای سالم.

آشپزخانه را مرتب کنید

مرتب کردن آشپزخانه قطعا مهمترین گامی است که می‌توانید در تغییر عادات غذایی خود بردارید. از پیشخوان آشپزخانه شروع کنید. تنها چیزی که باید روی اُپن آشپزخانه قرار دهید، یک ظرف میوه است. اگر دلتان نیامد تنقلات را دور بریزید، لااقل آنها را در جایی قایم کنید. قطعا نمی‌خواهید هله هوله‌ها شما را وسوسه کنند تا آنها را بخورید، پس آنها را از جلو دید بردارید و تنها در مواقع ضروری به سراغ آنها بروید. چیز دیگری که باید مرتب شود، یخچال است. یخچال را کاملا خالی و تمیز کنید و آن را با خوردنی‌های سالم پر کنید. در قسمت جلو و میانی یخچال، میوه‌ها و محصولات تازه را قرار دهید. اینگونه بیشتر در معرض دید هستند و در مواقع گرسنگی، به جای هله هوله میوه و محصولات تازه را مصرف می‌کنید. سبزیجات، ماست کم چرب، شربت لیمو یا خیار را در قسمت جلوی یخچال قرار دهید تا در مواقع لازم مصرف کنید.

وقتی پیشخوان و اُپن را خلوت می‌کنید، می‌بینید که فضای کافی برای لوازم آشپزخانه دارید و می‌توانید از آنها استفاده کنید. مواقعی که از خواب بیدار می‌شوید و می‌خواهید آبمیوه درست کنید، دیگر نیازی نیست داخل کابینت‌ها را بگردید تا آبمیوه‌گیری را پیدا کنید. آبمیوه‌گیری را روی پیشخوان بگذارید، آن را با میوه‌های تازه پر کنید و از آن بمب انرژی درست کنید. چرا به جای مصرف غذای کنسروی خودتان غذا را در مخلوط‌کن و یا غذاساز درست نکنید تا سالم‌تر نیز باشد؟ با مرتب کردن آشپزخانه، نه تنها آشپزخانه تمیز می‌شود، بلکه سبب می‌شود فرآیند آماده‌سازی غذا نیز سریع‌تر شود.

تزیین آشپزخانه برای لاغر شدن

به رنگ‌ها توجه کنید

رنگ بر اشتها تاثیرگذار است، بنابراین از به کار بردن رنگ قرمز، زرد و نارنجی در آشپزخانه پرهیز کنید، چرا که این رنگ‌ها اشتها را زیاد می‌کنند (به همین خاطر است که رستوران‌ها از این رنگ‌ها استفاده می‌کنند). به جای آن سعی کنید از ترکیب آبی یا سبز ملایم استفاده کنید. این رنگ‌ها ولع شما را برای هله هوله کم می‌کنند. لازم نیست کل آشپزخانه را به رنگ سبز یا آبی رنگ بزنید بلکه کافی است از وسایلی با این رنگ‌ها در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید، مثل یک حوله یا یک فرش زیبا. این موجب می‌شود آشپزخانه‌ی زیبا، گرم و روشن شود.

سبزی و میوه تازه مصرف کنید

می‌توانید یک باغ سبزی در گوشه آشپزخانه داشته باشید. استفاده از سبزی و ادویه کیفیت غذای شما را بالا می‌برد، چرا که سبب می‌شود نمک کمتری به غذا بزنید و در عین حال باعث مزه‌دار شدن غذا می‌شود. گرچه پرورش و نگهداری از سبزیجات و گیاهان دشوار است، اما حتما از آن لذت خواهید برد؛ شما عاشق بوی ریحان، نعنا و رزماری تازه خواهید شد. چیز دیگری که به آشپزخانه‌ی شما روح و زندگی می‌بخشد، ظرفی پر از میوه‌های تازه است. نه تنها آشپزخانه و پیشخوان را زیبا می‌کند بلکه هرگاه که هوس تنقلات کردید، به سراغ این ظرف می‌روید و یک سیب یا موز تازه و یا هر میوه‌ای که دوست دارید را برمی‌دارید.

پس اگر تصمیم گرفته‌اید تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید، چرا این تغییرات را از آشپزخانه شروع نمی‌کنید؟ این تغییرات موجب می‌شوند تغذیه شما سالم‌تر شده و در عین حال آشپزخانه زیباتری داشته باشید.

منبع socialifestylemag.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.