دکوراسیون اتاق خواب تک رنگ

استفاده از یک رنگ تنها در اتاق هم می‌تواند ساده و هم سخت باشد

استفاده از تنها یک رنگ در دکوراسیون اتاق، یکی از ساده‌ترین روش‌های دکوراسیون است، اما در عین حال می‌تواند یکی از دشوارترین‌ها نیز باشد. اگر بخواهید ماهرانه عمل کنید، در اتاق خواب تک رنگ باید ترکیب مناسبی از سایه روشن‌ها و طرح‌های مختلف را استفاده کنید تا جذابیت بیشتری به اتاق بدهید. اما اگر این کار اشتباه انجام شود، اتاق شما خسته‌کننده خواهد شد و هیچ تنوع یا جذابیتی نخواهد داشت.

دو تصور رایج اشتباه در خصوص دکوراسیون اتاق خواب تک رنگ وجود دارد: یکی اینکه باید حتما به رنگ بژ باشد و دیگر اینکه از تنها یک رنگ بدون هیچگونه تنوع و تغییری استفاده شود. در واقع از هر رنگی می‌توان استفاده کرد، صورتی، نارنجی، آبی و … اگر چه تصمیم دارید از تنها یک رنگ استفاده کنید اما این لزوما به این معنا نیست که از یک تناژ رنگ استفاده شود. برای مثال در یک اتاق می‌توانید از رنگ آبی نیرو دریایی، آبی مایل به سبز، آبی آسمانی، آبی ارغوانی استفاده کنید. یا اتاق تک رنگ لزوما بدین معنا نیست که هر گوشه اتاق به یک رنگ باشد، می‌توانید از رنگ سفید یا دیگر رنگ‌های خنثی نیز در کنار آن استفاده کنید.

به نمونه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود، نگاهی بیندازید:

آبی

اتاق خواب تک رنگ آبی

اگر می‌خواهید اتاق ساده باشد، می‌توانید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. اگر به دنبال رنگ ملایمی هستید، آبی رنگ مناسبی است. همانطور که می‌بینید رنگ آبی در این اتاق مینیمالیستی بسیار زیبا شده است. رنگ آبی صندلی در کنار گیاه سبز رنگ کنتراست زیبایی در اتاق ایجاد کرده است.

سفید

اتاق خواب تک رنگ سفید

رنگ سفید، ملایم، آرامش‌بخش و شیک است. تخت خواب تافته، کفپوش چوبی، لامپ‌های آویز پیچیده با روبان و آینه تزیینی زیبایی و کنتراست زیبایی به اتاق داده‌اند.

بنفش

اتاق خواب تک رنگ بنفش

گرچه بنفش روشن برای اتاق خواب کودک رنگ مناسبی است و رنگ‌های پاستیلی در هر اتاقی جذاب هستند، بنفش تیره که در این اتاق استفاده شده است، برای اتاق خواب اصلی بسیار شیک و زیبا است. بر خلاف تصورات رایج، دیوارهای تیره می‌توانند اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهند و برای اتاق‌هایی که نور زیادی نمی‌گیرند، مناسب هستند. وقتی دیوارها مانند تصویر رنگ تیره‌ای داشته باشند، رنگ سفید سقف مانع از آن می‌شود که احساس در غار بودن به شما دست دهد.

سبز

اتاق خواب تک رنگ سبز

رنگی تمیز و تازه و آرامش‌بخش و مناسب اتاق خواب. اگر سایه‌های مختلف رنگ سبز را مانند تصویر در اتاق خواب استفاده کنید، می‌توانید دکوراسیون جذابی داشته باشید.

خاکستری

اتاق خواب تک رنگ خاکستری

خاکستری رنگ ملایم، شیک و مدرنی است که محبوبیت زیادی در استفاده در دکوراسیون داخلی پیدا کرده است. همانطور که در تصویر می‌بینید، گرچه کل اتاق به رنگ خاکستری است اما احساس سرد و بی‌روح بودن منتقل نمی‌کند زیرا طرح‌های مختلف و سایه روشن‌هایی استفاده شده که به اتاق گرما و در عین حال زرق و برق می‌بخشد.

صورتی

اتاق خواب تک رنگ صورتی

رنگ صورتی نه تنها برای اتاق دخترها بلکه برای اتاق اصلی هم می‌تواند استفاده شود در صورتی که اثاثیه ساده باشد. در این تصویر رنگ صورتی کمک کرده است تخت خواب بیشتر خود را نشان دهد و بقیه اثاث به همان شکل اولیه و سنتی خود باقی بمانند. رنگ صورتی پرده با دیوارها و فرش همخوانی دارد و تنها طرح اتاق متعلق به تابلوی دیواری بالای تخت است.

مشکی

اتاق خواب تک رنگ مشکی

شاید هر کسی علاقه به رنگ مشکی در اتاق نداشته باشد اما در عین حال رنگی شیک، متین و برازنده است. همانطور که در تصویر می‌بینید دیوارهای مشکی طرحدار، عسلی‌های طرح گورخری، لوسترهای شیک، آباژورها و صندلی‌ها فضا را از تاریک و ترسناک بودن بیرون آورده‌اند. اما رنگ سفید سقف، تخت، صندلی و پایه‌ها اتاق را از تاریکی زیاد بیرون آورده است.

کرم

اتاق خواب تک رنگ کرم

در این اتاق از رنگ کرم (برنزه) استفاده شده است. این رنگ آرامش‌بخش است، هیچوقت خسته‌کننده نمی‌شود. در این اتاق با استفاده از طرح‌های روی روتختی، قالیچه، لوستر کریستال و صندلی حصیری تنوع به اتاق داده شده است.

سرخ زرد فام

اتاق خواب تک رنگ به رنگ سرخ

این رنگ نارنجی است یا صورتی؟ هیچکدام. رنگ سالمون یا همان سرخ زرد فام است. گرچه این رنگ کمی زنانه است اما در اتاق‌های مشترک در صورتی که با رنگ‌های تیره (همانطور که در تصویر می‌بینید) استفاده شود، بسیار زیبا خواهد بود. قاب دایره‌ای با فریم مشکی، آینه ساده و نیمکت چرم مشکی کمی ویژگی‌های مردانه به این اتاق بخشیده تا به اندازه کافی هم برای خانم‌ها و هم آقایان جذاب باشد.

قهوه‌ای

اتاق خواب تک رنگ قهوه‌ای

دیوارهای قهوه‌ای تیره مدرن هستند اما قاب‌های عکس روی دیوار قدیمی هستند درست مثل اثاث اتاق که گرمای قدیم را به اتاق بخشیده است. روکش کرم رنگ بالش‌ها و پرده‌ها با رنگ اتاق همخوانی پیدا کرده است اما آباژور فیروزه‌ای رنگ رنگ خاص و جذابی به اتاق افزوده. هیچ قانون سفت و سختی وجود ندارد که شما باید حتما بدین شیوه در اتاق خواب خود کنتراست ایجاد کنید.

زرد

اتاق خواب تک رنگ زرد

زرد رنگ شاد و پر انرژی است اما اگر در اتاق خواب درست استفاده شود، می‌تواند آرامش‌بخش نیز باشد. به همین خاطر به جای استفاده از رنگ زرد جیغ و روشن از تناژ تیره‌تر آن استفاده کنید. در این تصویر از زرد کره‌ای برای دیوارها، سقف و روتختی استفاده شده است که با ترکیب رنگ‌های خاکستری-زرد و سبز که در کاناپه، بالش‌ها و پرده روی تخت استفاده شده، دکوراسیون جذابی شکل گرفته است.

منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.