دکوراسیون مناسب اتاق خواب برای داشتن خوابی راحت

توصیه‌های کارشناسان برای داشتن اتاق خواب راحت

مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که داشتن خوابی راحت در شب تاثیر بسیاری در حال خوش و سلامت جسم و روان دارد و به بازیابی انرژی کمک می‌کند. به این خاطر در این مطلب قصد داریم نکاتی را از قول کارشناسان دکوراسیون بیان کنیم که به داشتن خوابی راحت به شما کمک می‌کنند. می‌توانید مراحلی که در ادامه گفته می‌شود را امتحان کنید تا به خواب بهتر خود کمک کنید.

با متخصص خواب مشورت کنید

در میان شیوه‌های متفاوت خوابیدن، گفته می‌شود خوابیدن به پهلو و پشت بهترین شیوه است. در عین حال شما می‌توانید از کمک یک متخصص استفاده کنید تا به شما آموزش دهد چه شیوه خوابیدن برای شما مناسبتر است و به بهتر شدن خواب کمک می‌کند. این متخصصان راهکارهای متفاوتی برای افراد مختلف از جمله کارگران، نوجوانان و والدین با توجه به شرایط آنها ارائه می‌دهند.

تشک مناسب و خوابی راحت

ببینید چه نوع تشکی مناسب شماست

با توجه به شرایط و ویژگی‌های شخصی خود باید تشکی را انتخاب کنید که مناسبتان باشد. آیا به دنبال تشک نرم هستید یا سفت، فنردار باشد یا بدون فرم، تک نفره باشد یا دونفره؟ پاسخ این سوالات به شما در پیدا کردن تشک مناسب کمک می‌کنند.

برخی تشک‌ها که با دست پر شده‌اند، مواد طبیعی و دوستدار محیط‌زیست دارند و فاقد مواد شیمیایی هستند. به علاوه بر اساس شرایط کسی که روی آن می‌خوابد، طراحی شده است، در سه سطح نرم، سفت و لوکس بر اساس نیاز مشتری ارائه می‌شود.

تشک باکیفیت خریداری کنید

همین که فرم خوابیدن و بهترین نوع تشک را برای خود پیدا کردید، بهتر است به سراغ تخت و تشک باکیفیتی بروید که دوام زیادی داشته باشد.

اگر در خواب احساس گرما می‌کنید

اگر همیشه احساس گرمای زیادی در تخت خواب می‌کنید، از تشک‌های ترکیبی با تشک و بالش میکروفایبر و ملافه مناسب استفاده کنید که دما را در حد متعادلی نگه دارد.

اگر در خواب احساس سرما می‌کنید

برای دیگر افراد که در خواب احساس سرما می‌کنند، تشک‌های فومی مناسب است.

به جنس روتختی توجه کنید

کیفیت و جنس روتختی نقش مهمی در کیفیت خواب شما دارد. برای مثال زوجین که با هم می‌خوابند باید روتختی از جنس ابریشم استفاده کنند که فاقد مواد شیمیایی است و خاصیت ضدحساسیت دارد.

برخی ست‌های خواب از جنس ابریشم و با بالش‌های پرشده با دست و ۱۰۰ درصد طبیعی هستند.

تختی مناسب و خوابی راحت

روتختی مناسب فصل خریداری کنید

با رسیدن فصل زمستان لازم است روتختی و ملافه شما به اندازه کافی گرم باشد.

چراغ خواب و داشتن خوابی راحت

فضای اتاق را آرامش‌بخش سازید

علاوه بر شرایط تخت خواب و تشک، باید فضای کلی اتاق نیز به خواب بهتر کمک کند. پیشنهاد می‌شود در اتاق خواب از رنگ‌های خنثی استفاده کنید تا به شما آرامش دهد. نور کم و غیرمستقیم در طراحی دکوراسیون اتاق می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

چراغ خواب کنار تخت می‌تواند نور ملایمی به اتاق بدهد. یا می‌توانید از چراغ خواب‌های هوشمند استفاده کنید که نور چند رنگ منتشر می‌کند و منطبق با گوشی موبایل شما شرایط خواب بهتر را فراهم می‌کند.

منبع realhomes.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.