دکوراسیون اتاق خواب با دیوار بنفش

رنگ بنفش به خانه جلوه خیره کننده و لوکس می‌بخشد

رنگ بنفش به خانه جلوه خیره کننده و لوکسی می‌بخشد. این رنگ همچنین خلاقیت را برمی‌انگیزد و محیطی دلپذیر ایجاد می‌کند، بنابراین برای کسانی که دوست دارند در اتاق خواب مطالعه و یادداشت کنند، دیوار بنفش می‌تواند بسیار مناسب باشد. اما در طراحی اتاق باید به جنبه‌های دیگر نیز توجه کنید.

تنوع رنگ‌ها

رنگ بنفش دارای سایه رنگ‌های متنوعی است از جمله یاسی، زنبقی، ارغوانی سیر، ویولت، لاوندر یا به رنگ خلنگ. می‌توانید هر کدام که دوست دارید انتخاب کنید و یا چند رنگ را ترکیب کنید.

محبوبیت رنگ بنفش

بنفش یک رنگ سلطنتی است. رنگ موردعلاقه کلوپاترا بنفش بوده و بسیاری دیگر از شخصیت‌های معروف عاشق این رنگ هستند. بنفش هنوز هم محبوبیت دارد و یکی از گزینه‌های نخست برای دکوراسیون داخلی است.

اثاث

دیوار بنفش و طوسی

بنفش، نور را جذب می‌کند. بنابراین استفاده از آینه در اثاثیه اتاق نه تنها نور اتاق را بیشتر می‌کند، موجب بیشتر جلوه کردن رنگ بنفش نیز می‌شوند. از طرفی بنفش در کنار رنگ سفید و خاکستری بسیار عالی می‌شود بنابراین سعی کنید در دکوراسیون اتاق خواب از این دو رنگ استفاده کنید (اشتباهات رایج در روشنایی اتاق).

استفاده از رنگ بنفش در اتاق

دیوار بنفش و اکسسوری‌های بنفش

علاوه بر استفاده از رنگ بنفش در دیوارها، می‌توانید رنگ‌های روشن‌تر بنفش را نیز در اکسسوری‌های اتاق استفاده کنید. ویولت و لاوندر گزینه‌های خوبی برای استفاده در اتاق هستند. می‌توانید از برخی وسایل جانبی که رنگ خنثی دارند استفاده کنید تا جلوه رنگ بنفش را بیشتر کنند مانند آباژور، گلدان، صندلی یا میزهای پاتختی.

ویژگی‌های بنفش

به اعتقاد عامه، لئوناردو داوینچی در نور بنفش یا رنگ اسطوخدوس مدیتیشن می‌کرده است. او به قدرت این رنگ ایمان داشته است. فنگ‌شویی رنگ بنفش را برای اتاق خواب بسیار مناسب می‌داند. دیوار بنفش اتاق خوابتان، ویژگی‌های شخصیت شما را نشان می‌دهد.

استفاده از رنگ بنفش در پنجره‌های کوچک

دیوار بنفش و پرده بنفش

در اتاق خواب‌هایی که پنجره کوچک دارند باید از رنگ‌های ملایم بنفش استفاده کنید تا اتاق را تاریک نکند. بنفش روشن اتاق را روشن‌تر نشان می‌دهد.

رنگ بنفش تیره

دیوار بنفش تیره اتاق خواب

می‌توانید از رنگ‌های قوی‌تر بنفش نیز در اتاق استفاده کنید. بنفش تیره در ترکیب با رنگ قرمز نیز جلوه جذاب و دراماتیکی پیدا می‌کند. اما این رنگ‌ها برای اتاق‌هایی با پنجره‌های بزرگ و دیوارهای شیشه‌ای مناسب‌تر است.

توازن بصری

دیوار بنفش تیره و تخت سفید

باید دکوراسیون هماهنگ و هارمونیک برای اتاق ایجاد کنید. بنابراین اگر از بنفش تیره در دیوارها استفاده کرده‌اید، برای ایجاد تعادل از رنگ‌های روشن، خنثی و گرم در اتاق استفاده کنید.

غیرمعمول عمل کنید

تخت بنفش و دیوار بنفش

استفاده از اثاثیه رنگی چندان متداول نیست اما این لزوما به این معنا نیست که اثاثیه رنگی زیبا نیست. اگر از اثاثیه‌ای استفاده کردید که رنگ آن با دیوارهای بنفش شما همخوانی دارد، اتاق شما در عین سادگی زیبا و جذاب خواهد شد. از این ایده می‌توانید در اتاق کودکان استفاده کنید.

منبع homedit.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.