ایده های دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

ترفندهای برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

نحوه دکور کردن خانه به میزان زیادی وابسته به اندازه و مساحت فضاست. با در نظر گرفتن مساحت ها می توان به گونه ای دکوراسیون را انجام داد که حتی کوچکترین فضاها نیز بزرگتر به نظر برسند. اگر به خانه یا آپارتمان کوچکی نقل مکان کرده اید و معضل دکور کردن آن را دارید، توصیه های زیر را به دقت مطالعه کنید. این توصیه ها به شما کمک می کنند کوچک بودن اتاق نشیمن کمتر احساس شود و خانه، زیباتر به نظر برسد.

نور دیوارها

استفاده از نور دیواری برای اتاق نشیمن

دیوارها می توانند نقش مهمی در فضاهای کوچک داشته باشند. به جای استفاده از لامپ های سقفی می توانید از دیوارکوب ها و لامپ هایی که بر روی دیوار نصب می شود استفاده کنید. این لامپ های دیواری می توانند به صورت متقارن بالای مبل قرار بگیرند.

آینه

استفاه از آینه در اتاق نشیمن

قرار دادن آینه در جای درست می تواند فضا را بزرگتر نشان دهد. آینه را در جایی قرار دهید که نور پنجره را بازتاب دهد یا به عنوان نقطه کانونی در وسط اتاق نشیمن قرار دهید.

اندازه های مناسب را بیابید

اندازه مبلمان در اتاق نشیمن

در دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن نباید از وسایلی با اندازه های یکسان استفاده کرد. برای یک اتاق نشیمن کوچک، چیدمان مبلمان و وسایل بزرگ، فضا را اشغال می کند. در چیدمان خود اندازه های وسایل را در نظر بگیرید و طوری بچینید که فضایی برای حرکت از میان وسایل وجود داشته باشد. فاصله گذاری میان مبلمان و دیوار و میان مبلمان ها با هم به فضا روح می بخشد.

از پارچه های طرحدار استفاده کنید

استفاده از پارچه های طرحدار در دکوراسیون اتاق نشیمن

استفاده از پارچه های طرحدار مثل طرح های خال خالی و راه راه به فضا انرژی می بخشد. از این طرح ها برای کوسن ها، روکش مبل و صندلی و پرده ها می توانید استفاده کنید.

انباری خودتان را بسازید

استفاده از قفسه های قرینه در اتاق نشیمن

اگر خانه شما انباری ندارد ناراحت نباشید. می توانید با قرار دادن چند قفسه به طور قرینه در گوشه های خانه انباری خودتان را درست کنید.

رنگ های روشن استفاده کنید

استفاده از رنگ روشن در اتاق نشیمن

استفاده از مبلمان و وسایل دکوری روشن و همچنین وسایل شیشه ای و آکریلیک، جلوه ای روشن به اتاق نشیمن می دهد و فضا را بازتر و بزرگتر نشان می دهد.

میزهای پذیرایی

میزهای چندتایی در اتاق نشیمن

از میز پذیرایی کوچک و ترجیحا میزهای چندکاره و تو در تو استفاده کنید. از وسایل دکوری جفت در فضاهای تنگ و کوچک استفاده کنید. این دکوری ها را می توان جا به جا و برای هر قسمتی از خانه استفاده کرد.

روشنایی خانه

استفاده از نور طبیعی پنجره در اتاق نشیمن

نور طبیعی در خانه، فضا را بزرگتر نشان می دهد. با کشیدن پرده ها احساس تازگی و زندگی به خانه داده می شود. اگر پنجره نورگیر نیست، از رنگ روشن برای دیوارها و یا آینه برای منعکس کردن نور پنجره استفاده کنید.

آثار هنری

استفاده از آثار هنری در اتاق نشیمن

تابلوهای هنری ابزار بسیار خوبی برای فضاهای کوچک هستند که نه تنها به فضا زیبایی می بخشند بلکه دیوارها را بلندتر نشان می دهند. می توانید از یک تابلو و یا از گالری تصاویر بر روی دیوار استفاده کنید.

استفاده از پرده های بلند

استفاده از پرده بلند در اتاق نشیمن کوچک

بزرگ نشان دادن پنجره ها حقه ای است که دیوارها را بلندتر نشان می دهد. با آویزان کردن پرده هایی که بلندتر از قد پنجره هستند، دیوار بلند جعلی بسازید. قانون کلی این است که میله پرده را حداقل بین چارچوب پنجره و سقف قرار دهید، همچنین میله پرده  بین ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر از کناره های پنجره فاصله داشته باشد. در نهایت قد پرده باید به اندازه ای باشد که به کف زمین برسد.

فرم وسایل را در نظر بگیرید

فرم مبل و صندلی در اتاق نشیمن

از مبلمان بزرگ استفاده نکنید، از وسایلی که شکل و شمایل مرتب دارند استفاده کنید. حتی شکل صندلی و پایه مبل هم می تواند فضا را بازتر نشان دهد.

از فضاهای خالی بیشتر استفاده کنید

آینه و قفسه بندی در اتاق نشیمن

با استفاده از قفسه های سیار برای فضاهای کوچک می توانید کمال استفاده را از فضا ببرید. کتاب ها و وسایل هنری را در قفسه ها جا دهید و خرت و پرت ها و وسایلی که چندان زیبا نیستند در سبد بگذارید.

صندلی های زیبا

صندلی های چندکاره در اتاق نشیمن

می توانید از چهارپایه های دوتایی و زیبا برای هر گوشه خانه استفاده کنید. استفاده از پاف ها و چهارپایه های زیبا و دکوری که هم به عنوان صندلی و هم میز می توانند استفاده شوند، برای فضاهای کوچک بسیار مناسبند. حتی برخی از این چهارپایه ها داخل خود یک مخزن مخفی دارند.

منبع midwestliving.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.