۱۰ روش برای دکوراسیون فضای بالای کابینت آشپزخانه

از فضاهای کوچک نهایت استفاده را بکنید

برخی قسمت‌های خانه نیاز به دکوراسیون دارند اما اغلب نادیده گرفته می‌شوند مانند دیوار کنار درب ورودی، فضای زیرپله یا فضای بالای کابینت آشپزخانه. اما چگونه می‌توان این فضاها را دکور کرد؟ در ادامه شما را راهنمایی خواهیم کرد.

اگر دکوراسیون آشپزخانه شما نقصی دارد شاید با دکور کردن فضای بالای کابینت بتوانید دکوراسیون تمام و کمالی برای آشپزخانه فراهم کنید. روش‌های بیشماری برای دکوراسیون بالای کابینت وجود دارد که در این مطلب به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم. از نقاشی‌های رنگ روغن گرفته تا جمع‌آوری وسایل کاربردی، ایده‌های مختلفی برای پر کردن فضای بالای کابینت وجود دارد.

نمایش کلکسیون

کلکسیون و فضای بالای کابینت آشپزخانه

آیا کلکسیونی دارید که تنها خاک می‌خورد و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود و در کمد یا گنجه‌ای پنهان شده؟ اگر فضایی برای نمایش کلکسیون ندارید، شاید فضای بالای کابینت جای مناسبی برای این کار باشد. چشم‌ها ناخودآگاه به سمت بالا خیره می‌شود و کلکسیون شما نظرها را به خود جلب خواهد کرد. جای نمک و فلفل، گلدان‌ها، حروف دکوری و حتی کتاب‌ها می‌توانند بالای کابینت نمایش داده شوند. در این تصویر مجموعه گلدان‌های سفید سرامیکی با شاخه‌های گل مصنوعی بالای کابینت به نمایش درآمده است.

جایی برای نگهداری وسایل

سبد و فضای بالای کابینت آشپزخانه

فضای بالای کابینت می‌تواند کاربرد مفیدی داشته باشد. مانند تصویر که سبدهایی برای نگهداری وسایل روی کابینت‌ها قرار داده شده است. این سبدهای کوچک چندان در معرض دید نیستند مضاف بر اینکه در کنار کابینت‌های سفیدرنگ جلوه زیبایی به آشپزخانه داده‌اند.

وسایل دکوری

وسایل دکوری و فضای بالای کابینت آشپزخانه

اگر فضای کافی ندارید، می‌توانید برخی وسایل را بالای کابینت جای دهید. عکس‌های خانوادگی، آینه، آثار هنری کوچک یا مانند این تصویر قالب‌های کیک‌پزی در رنگ‌های مختلف می‌توانند جلوه زیباتری به آن بخش از خانه بدهند. کیک‌های مصنوعی نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

گل و گیاه مصنوعی

گل و گیاه و فضای بالای کابینت آشپزخانه

فضای بالای کابینت می‌تواند فضای لخت و نامطلوبی در آشپزخانه باشد. هر آشپزخانه‌ای نیاز به وسایل دکوراتیو دارد و فضای بالای کابینت جای مناسبی برای آن است. اگر نیاز به کمی رنگ سبز در آشپزخانه دارید، کمی گیاه مصنوعی خریداری کنید. آنها را در گلدان قرار دهید و بالای کابینت بگذارید. این گل‌های مصنوعی روی پیشخوان و میز نهارخوری نیز زیبا خواهند شد.

کمد شیشه‌ای برای نمایش ظروف

کمد شیشه‌ای و فضای بالای کابینت آشپزخانه

در هنگام نصب کابینت جدید، حتما یک ردیف کابینت شیشه‌ای بالای آنها نصب کنید. در این کمدهای شیشه‌ای لامپ نیز روشن کنید تا نمایش زیباتری داشته باشد. همینطور که در تصویر می‌بینید، گلدان‌ها و ظروف طرحدار در کمد شیشه‌ای بالای کابینت نمایش داده شده است.

جایی برای نگهداری وسایل کاربردی

نگهداری وسایل در فضای بالای کابینت آشپزخانه

شاید این اتفاق ناگوار برای شما نیز پیش آمده باشد که کابینت‌های شما محدود باشد. می‌توانید هزاران ظرف، پیمانه اندازه‌گیری، بشقاب، ماهی‌تابه و … را بالای کابینت جای دهید اما در چیدمان آنها خلاق باشید. فضای بالای کابینت می‌تواند هم برای نگهداری وسایل و هم دکوراسیون استفاده شود. در این تصویر، رول‌های دستمال کاغذی، سینی و ظرف کیک در کنار وسایل دکوری چیده شده است (از آشپزخانه کوچک خود استفاده حداکثری بکنید).

فضا را با اشیای بلند پر کنید

اشیای بلند در فضای بالای کابینت آشپزخانه

در آشپزخانه‌هایی که سقف بلندی دارند، می‌توانید وسایل دکوری بلند قرار دهید تا فضا را پر کند و به گونه‌ای باشد که مکمل دکوراسیون دیگر قسمت‌های آشپزخانه باشد. در این آشپزخانه، متخصصان دکوراسیون از گلدان‌های بلند و هنری و دست‌های سرامیکی به سمت بالا استفاده کرده‌اند و فضای خالی بین کابینت و سقف را پر کرده‌اند.

تابلوهای نقاشی

تابلوهای نقاشی در فضای بالای کابینت آشپزخانه

گالری‌های دیواری همیشه عنصر کلاسیک و دکوراتیو برای خانه است. علاوه بر اینکه گالری دیواری هیچ زمان از مد نمی‌افتد، نمایش آن بالای کابینت روش جدید و جالبی برای نمایش آثار هنری است. در این تصویر، مجموعه‌ای از نقاشی‌های رنگ روغن بالای کابینت نمایش داده شده است.

علائم

گلدان و علائم در فضای بالای کابینت آشپزخانه

دکور بالای کابینت فضا را گرم و جذاب می‌کند. همانطور که در تصویر می‌بینید، علامت چای شیرین (Sweet Tea) فضا را دلپذیرتر کرده است، به خصوص اینکه با دسته گل‌های زیبای مصنوعی هماهنگ شده است.

باغچه خانگی

گیاه خانگی در فضای بالای آشپزخانه

پیدا کردن فضایی به عنوان باغچه در خانه‌های امروزی به خصوص خانه‌های کوچک سخت شده است. اما فضای بالای کابینت می‌تواند فضای ایده‌آلی برای نگهداری گیاهان خانگی باشد. فقط احتیاط کنید که گیاهانی خریداری کنید که نیاز به نور زیادی نداشته باشند. در این تصویر، گیاهان با پس‌زمینه سرامیک سفید، فضای سبز و دل‌انگیزی به آشپزخانه داده‌اند.

منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.