با نحوه ذخیره کردن باتری گوشی اندروید هنگام سفر آشنا شوید

زمانی که در سفر هستید، یکی از وسایلی که بیشترین استفاده و نیاز را دارید، گوشی است

زمانی که در سفر هستید، یکی از وسایلی که بیشترین استفاده و نیاز را دارید، گوشی است. اما این استفاده مداوم ممکن است به پایان عمر باتری تبدیل شود. برای جلوگیری از این اتفاق، در ادامه مطلب با معرفی چند روش به شما نشان خواهیم داد که چگونه می­توان عمر باتری گوشی را حفظ کرد.

هر بار که فرصت داشتید گوشی خود را شارژ کنید

ممکن است باتری گوشی ۸۰٪ باشد و تصور کنید که نیازی به شارژ مجدد نیست اما در اشتباه هستید، در فرصت پیش آمده سعی کنید گوشی خود را شارژ کنید (حتی اگر میزان باتری در درصد بالایی باشد).

شارژ باتری گوشی اندروید

همیشه از شارژر اورجینال استفاده کنید

با استفاده از شارژر اورجینال و اصل نه تنها زمان شارژ شدن گوشی سریعتر می‌شود، بلکه مدت زمان بیشتری نیز آن را حفظ می­‌کند. شارژرهای ارزان قیمت از قطعات ارزان ساخته شده است که استفاده از آن منجر به خراب شدن گوشی خواهد شد.

شارژر باتری گوشی

استفاده از حالت Airplane حتی اگر در حال پرواز نیستید

حالت هواپیما می­‌تواند به ذخیره میزان بالایی از باتری کمک کند، حتی اگر در آسمان نباشید. در حین سفر، بعد از طی کردن مسافتی وارد مناطقی خواهید شد که آنتن سیم کارت و اینترنت قطع می‌­شود و به طور کلی سیگنال از بین می­‌رود، در این مواقع گوشی سعی در پیدا کردن سیگنال دارد که این تلاش باعث می‌­شود باتری به سرعت تخلیه شود، پس بهتر است با فعالسازی حالت Airplane عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید.

حالت پرواز و باتری گوشی

از پس‌زمینه  و تم­‌های تیره استفاده کنید

این متد در هر مواقعی مؤثر خواهد بود، چه در سفر یا خانه. پیکسل­‌های تیره نمایشگر گوشی، انرژی بیشتری را ذخیره می‌­کند. این متد برای نرم‌افزارهای روی گوشی نیز کار می­‌کند. نرم‌افزارهایی زیادی همانند یوتیوب وجود دارد که تم تیره ارائه می­‌دهند.

حذف برخی از برنامه­‌های نصب شده روی گوشی

گر چه حذف برنامه­‌های مورد علاقه کار سختی است، اما برای ذخیره باتری ایده خوبی به نظر می‌­رسد. برنامه­‌هایی نظیر فیس‌بوک مسنجر که مقدار زیادی از باتری گوشی را مصرف می­‌کنند. را حذف نمایید.

برنامه های گوشی و باتری گوشی

روشنایی نمایشگر گوشی را کاهش دهید

برای کاهش روشنایی صفحه نمایش گوشی، به مسیر  Settings > رفته و از نوار لغزنده برای کاهش روشنایی صفحه استفاده کنید (غیر فعال کردن قابلیت Auto Brightnessنیز این امکان را می‌­دهد که میزان زیادی از باتری ذخیره شود)

نمایشگر گوشی و باتری گوشی

همچنین می­‌توانید از بالای صفحه خود به پایین صفحه ضربه بزنید تا روشنایی صفحه نمایش تنظیم شود.

محتوای مورد نیاز خود را قبل از سفر دانلود کنید

با دانلود محتویات قبل از سفر، م­ی‌توانید باتری مورد نیاز برای رفتن به اینترنت را ذخیره کنید. اگر از Google Maps برای ناوبری استفاده می­‌کنید، قبل از سفر، نقشه را دانلود کنید.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.