راز داشتن پاهای چاق

داشتن پاهای چاق یکی از گزینه‌های زیبایی است

اگر دارای پاهای لاغری هستید و از لاغری پاهایتان رنج می‌برید نگران نباشید خبر خوشی برایتان داریم. شما می‌توانید با انجام برخی از تمرینات ورزشی و افزایش میزان کالری دریافتی خود داشتن پاهای چاق را تجربه کنید. ترفندهای ارائه شده در این نوشته به شما کمک می‌کند تا بدانید چگونه پاهای چاق داشته باشیم و با عمل کردن به این ترفندها راه‌های چاق کردن ران‌ها و پاها را به راحتی فراخواهید گرفت. آمارها بیانگر آن است که افرادی که از این ترفندها استفاده نموده‌اند توانسته‌اند در مدت بسیار کوتاهی به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنند.

پاهای چاق و ساق پا
پا جزء مهمی از تناسب اندام محسوب می‌شود

۱- بیشتر بخورید 

اگر علاقمندید تا پاهای چاق داشته باشید باید بیشتر بخورید و میزان کالری دریافتی خود در طی روز را افزایش دهید. با استفاده از مواد غذایی مفید و مغذی می‌توانید موجب عضله سازی پاهایتان شده و پاهای خود را به راحتی چاق کنید. شما باید از مواد غذایی با کیفیت نظیر مواد پروتئینی ( گوشت گاو و بره، مرغ و ماهی )استفاده کنید. همچنین از مصرف حبوبات و تخم مرغ غافل نشوید. شما برای ساخت عضله در پاهایتان لازم است تا از مصرف مواد پر کالری بی‌ارزش نظیر قندها، چیپس، پفک شیرینی و کیک‌ها خودداری کنید. در نهایت استفاده از مکمل‌های حاوی کراتین با دوز مناسب در رشد عضلانی پاها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

۲-انجام ورزش‌های هوازی را کاهش دهید 

برای اینکه عضله سازی را در پاهایتان افزایش دهید و پاهای چاقی داشته باشید باید انجام تمرینات هوازی مانند شنا، پیاده روی و …. را متوقف کرده و انرژی خود را صرف تمریناتی نمایید که بر عضله سازی پاها تمرکز می‌کنند.

۳-از تمرینات خاص استفاده کنید 

بهتر است برای عضله سازی پاهایتان بر روی تمرینات عضله ساز پا تمرکز کنید. انجام تمرینات قدرتی در ناحیه پاها در چاق شدن پاهایتان موثر خواهد بود.

۴-تمرینات شدید مشگل گشاست 

پاهای شما اندامی هستند که وزن بدن شما را تحمل می‌کنند و در هنگاه راه رفتن، پیاده روی و ….همراه شما هستند. اگر قصد دارید پاهای چاقی داشته باشید. باید از تمرینات شدتی برای رشد عضلات پاهایتان استفاده کنید. بلند کردن وزنه با فرم صحیح ۱۰ یا ۱۵ مرتبه با شدت بالا می‌تواند شما را به مقصودتان برساند.

۵-از ورزش‌های مناسب استفاده کنید 

انجام تمریناتی نظیر لانگز، دد لیفت، اسکات و پیلاتس با تمرکز بر روی گروه عضلات پاها موجب چاق شدن پاهایتان می‌شود .شما هم زمان با انجام این تمرینات باید وزن خود را به سرعت افزایش دهید تا سریعتر به خواسته خود برسید.

۶-شلوارهای گشاد بپوشید 

اگر می‌خواهید پاهایتان را به راحتی چاق کنید از پوشیدن شلوارهای جذب و چسبان و ساپورت خودداری کنید. در این صورت با کمی استعداد و مهارت پاهای شما چاق‌تر نشان داده می‌شود.

۷-از پوشیدن شلوار جین خودداری کنید 

استفاده از شلوار مناسب نقش مهمی در چاق نشان دادن پاهای شما خواهد داشت. از پوشیدن شلوارهای جین به جهت لاغر نشان دادن پاها خودداری کنید. استفاده از شلوارهای برش دارد در ناحیه زانو و ران در چاق و بزرگ نشان دادن ساق پاهایتان موثر است.

۸-از پارچه‌های طرح‌دار برای دوخت شلوارتان استفاده کنید 

یکی دیگر از ترفندهای مفید برای چاق نشان دادن پاهایتان استفاده از پارچه‌های طرح‌دار برای دوخت شلوار می‌باشد. پارچه‌هایی با طرح‌هایی نظیر گل گلی، راه راه و خالدار با اثر گذاری بر حس بصری مخاطب موجب چاق به نظر رسیدن پاهایتان می‌شود. از پوشیدن شلوارهای رنگ تیره نیز پرهیز کنید چرا که پاهایتان را نازک و چوب کبریتی نشان خواهد داد. 

۹-چکمه‌های زانو بلند بپوشید 

اگر پاهای لاغری دارید و قصد دارید تا پاهای چاقی داشته باشید از چکمه‌های بلند که تا زیر زانویتان می‌آید استفاده کنید. پوشیدن چکمه‌ها بلند به همراه شلوار جین علاوه بر شیک پوشی شما در چاق به نظر رسیدن پاهایتان موثر است. 

۱۰- بلوز و دامن مناسب بپوشید 

استفاده از بلوز و دامن شل و مواج در لاغر به نظر رسیدن پاهای شما موثر است اما برای داشتن پاهایی چاق از بلوز و دامنی استفاده کنید که بلند بوده و پاهایتان را بپوشاند. استفاده از دامن‌هایی که تا زیر زانویتان می‌آید کنتراست بهتری بین پاها و پارچه برقرار می‌کند.

۱۱-تمرینات اسکات را انجام دهید 

تمرینات اسکات بهترین تمرینات جهت عضله سازی در پاها بوده و موجب داشتن پاهای چاقی در شما می‌شود. تمریناتی مانند چمباتمه زدن و بالا بردن وزنه می‌تواند در این زمینه موثر باشد. شما می‌توانید تمرین زیر را ۱۰ الی ۱۲ بار در سه ست انجام دهید تا نتایج مطلوبی در زمینه چاق شدن پاهایتان به دست آورید. برای انجام این تمرین کافیست بایستید و پاهایتان را به عرض شانه باز کنید. دست‌هایتان را در مقابل‌تان قرار دهید اکنون خم شوید و چمباتمه بزنید و پس از موازی شدن ران‌هایتان با زمین کمی مکث کرده و مجددا به حالت قبل باز گردید.

۱۲-تمرینات لانگز را انجام دهید 

انجام تمرینات لانگز با تقویت عضلات چهار سر ران و همسترینگ به شما در عضله سازی پاهایتان کمک می‌نماید. بدین منظور بایستید اکنون یک پایتان را جلوتر از پای دیگر قرار دهید و قدم بزرگی را بردارید در این حالت بدن شما باید در حالت عمود با زمین باشد. اکنون به وضعیت قبلی خود بازگشته و این حرکت را با پای دیگر تکرار نمایید.

۱۳-بپرید 

در سرجایتان بایستید و در روبروی خود جعبه‌ای بگذارید و سعی کنید از روی آن بپرید هرچه ارتفاع این جعبه بیشتر باشد قدرت عضلات پاهایتان افزایش یافته و پاهایتان سریعتر چاق می‌شود. اگر پاهای چاق می‌خواهید می توانید در حالت چمباتمه زدن بنشینید و سپس سریعا بلند شده و با حالتی انفجاری به سمت جلو تا جایی‌که توان دارید بپرید و به سمت زمین فرود آیید .

۱۴-از دستگاه‌های بدنسازی استفاده کنید 

برای داشتن پاهای حجیم و چاق می‌توانید از دستگاه‌های بدنسازی استفاده کنید. به باشگاه بروید و ببینید کدام دستگاه می‌تواند به خوبی علاوه بر افزایش قطر پاهایتان موجب عضله سازی پاهایتان شود. دستگاه پرس پا یکی از بهترین دستگاه‌ها برای چاق کردن پا می‌باشد که با انجام ۱۰ تا ۱۵ حرکت در سه ست می‌توانید پاهای چاقی داشته باشید.

۱۵-ورزش با سیمکشی 

برای تقویت عضلات پاهایتان می‌توانید از طناب سیمکشی استفاده کنید کافیست سیمکشی را به مچ پاهایتان بنندید و سر دیگر آن را در دست‌تان بگیرید اکنون تا جایی‌که برایتان ممکن است پاهایتان را از زانو تا زده و به سمت عقب ببرید و سپس به حالت اول بازگردید.این حرکت را در سه نوبت و هر بار ۱۰ الی ۱۲ بار تکرار کنید. سپس این حرکت را با پای دیگرتان تکرار کنید. 

۱۶-ددلیفت پا را از یاد نبرید 

آخرین ترفند ارائه شده در این نوشته استفاده از حرکات ددلیفت است که در داشتن پاهای چاق موثر است. این حرکت را باید ۱۰ بار پشت سرهم و بدون توقف انجام دهید. شما باید پاهایتان را به عرض شانه باز کنید و دو وزنه در دست‌تان بگیرید و دست‌ها را در طرفین‌تان قرار دهید. اکنون با وزنه‌ها به سمت پایین بروید و در حالت چمباتمه زدن قرار گیرید و پس از کمی مکث مجددا به سمت بالا بازگردید. این حرکت را در سه ست تکرار نمایید.

آخرین کلام: 

  • رژیم غذایی سالم برای داشتن پاهای زیبا و لاغر پاها دارای عضلات بسیار مهمی هستند که نیاز به تغذیه سالم برای زیبایی و تقویت دارند. بنابراین با دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم که شامل مقداری پروتئین باشد مناسب است. بهتر است از غذاهایی که شامل پروتئین است در برنامه غذایی روزانه خود مصرف کنید مانند: آجیل خام، حبوبات، دانه‌ها، سویا، عدس، و غیره به خصوص سبزیجات. کارشناسان معتقدند باید از خوردن پروتئین‌های حیوانی اجتناب کرد، زیرا دارای چربی‌های اشباع شده و کلسترول هستند. همچنین باید از خوردن غذاهای سرخ شده و غذاهای فوری پرهیز کنید.
  • شنا موثر در لاغر شدن پاها شنا نقش بسیار مهمی در تقویت عضلات دارد، اگر به شنا علاقه دارید این ورزش را ۴ روز در هفته انجام دهید با این روش بیشتر می‌توانید کالری بسوزانید و یک راه عالی برای سوزاندن چربی‌هاست.
  • پیاده روی ورزش ساده ایست که تمامی مردم در هر گروه سنی می‌توانند انجام دهند و اولین قدم برای رسیدن به پاهای لاغر است، اگر روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه سریع پیاده روی کنید و کم کم به مدت ۱ ساعت افزایش دهید، پاهای زیبا را بدست خواهید آورد روزانه ۱۰۰۰۰ گام برای رسیدن به این هدف کافی و موثر است.
  • دویدن باعث سوزانده شدن چربی‌های اضافی می‌شود. با این فعالیت تمامی ماهیچه‌های پا درگیر می‌شوند و به قوی شدن آنها کمک می‌شود. برای بدست آوردن پاهای لاغر روزانه روی سطح صاف بدوید.
  • انجام ورزش Lunge این ورزش باعث قوی شدن ماهیچه‌های پا و لاغری آنها می‌شود. پاها را به عرض شانه باز کنید و پا را یک قدم به جلو بردارید و زانو را خم کنید. و دوباره به جای اول برگردید.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.