راز هایی درباره چایی

چایی از نوشیدنی های محبوب ایرانی ها است

 نوشیدن چند فنجان چای در طول روز برای شما مفید است؟

یکی از راز های چای برگ‌های چای حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن آسیب می‌زنند. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند این آسیب دیدگی‌ها را کاهش داده و در برخی از موارد از آنها جلوگیری کنند.

تفاوت میان انواع مختلف چای چیست؟

 یکی از راز های چای تفاوت میان انواع چای، مثل چای سبز، سیاه و… تفاوت در پروسه به عمل آوردن و تولید آنها است. چای سیاه در معرض هوا قرار می‌گیرد، بنابراین برگ‌های آن سیاه شده و عطر خاصی پیدا می‌کنند. چای سبز با حرارت یا بخار دادن سریع به برگ‌ها تولید می‌شود.

نوشیدن یک فنجان چای در روز راه مطمئنی برای کاهش ریسک ابتلای شما به سرطان است؟

 یکی از راز های چای شواهد محکمی در مورد اینکه نوشیدن چای به‌طور کلی از بروز سرطان در افراد جلوگیری می‌کند، وجود ندارد، زیرا عامل‌های متفاوتی باعث ابتلا به سرطان می‌شوند. با این وجود برخی از مطالعات نشان داده‌اند که در برخی افراد نوشیدن چای ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. اما هنوز برای تشریح و توضیح این افراد به مطالعات بیشتری نیاز است.

نوشیدن چای سبز ممکن است بتواند ریسک ابتلایتان به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد؟

 یکی از راز های چای:مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن چای سبز می‌تواند به بهبود برخی از عواملی که در بیماری‌های قلبی نقش دارند، مانند اضافه وزن، فشار خون و کلسترول بالا کمک کند. با این حال سازمان بهداشت جهانی هنوز اجازه نداده است که خاصیت ضد بیماری قلبی روی برچسب این نوع چای، توسط سازندگان آن زده شود؛ زیرا می‌گوید که هنوز شواهد علمی کافی برای اثبات این ادعا به دست نیامده است.

افرادی که باید قند خونشان را کنترل کنند، ممکن است از نوشیدن چای سبز سود ببرند؟

 یکی از راز های چای:شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند چای سبز می‌تواند تا حدی گلوکوز یا‌‌ همان قند خون را کنترل کند با این وجود این مورد هنوز به صورت گسترده روی مردم آزمایش نشده است. تحقیقات دیگری نیاز است تا بدانیم که چه میزان چای سبز به این منظور نیاز است و اینکه آیا این چای می‌تواند چربی بدن و اضافه وزن را نیز کاهش بدهد یا خیر؟

 آیا چای تازه دم آنتی اکسیدان بیشتری دارد؟

 یکی از راز های چای:بله، شما با نوشیدن چای تازه دم، آنتی اکسیدان بیشتری دریافت می‌کنید. همچنین آنتی اکسیدان‌ها در چای‌های فوری، چای بدون کافئین و چای‌هایی که در بطری به فروش می‌رسند، کمترند. محققان هنوز مشخص نکرده‌اند که باید در روز چند فنجان چای سبز تازه دم بنوشیم، اما مردم کشور‌هایی آسیایی روزانه، حداقل سه فنجان چای می‌نوشند.

برای بیرون آوردن آنتی اکسیدان‌ها از چای باید چند دقیقه آن را دم کنیم؟

یکی از راز های چای نوشیدنِ چای تازه دم راهی برای کسب بیشترین میزان آنتی اکسیدان از چای است، اما دانستن این امر که چای باید به چه مدت دم شود نیز امر مهمی است. ۳ تا ۵ دقیقه دم کردن زمانی است که برای استفاده از حداکثر مزایای چای، توصیه شده است.

آیا چای سبز برای کودکان نیز مفید است؟

 یکی از راز های چای:در مورد اثر چای بر کودکان اطلاعاتِ کافی وجود ندارد، زیرا تأثیراتِ آن تا کنون بیشتر بر رویِ بزرگسالان آزمایش شده است.

کدام دسته افراد باید نوشیدنِ چایِ سبزشان را کنترل کنند؟

یکی از راز های چای:چایِ سبز حاوی کافئین است، بنابراین زنان باردار یا زنانی که شیر می‌دهند نباید روزانه بیش از ۱ یا ۲ فنجان چای بنوشند. افرادی که تپش قلب دارند یا دچار اختلالات اضطرابی هستند نیز باید در مورد میزان کافئینی که از طریق چای سبز یا هر منبع دیگری مصرف می‌کنند، احتیاط نمایند.

چه زمانی نوشیدن چای سیاه می‌تواند با فرآیند جذب آهنتان تداخل کند؟

یکی از راز های چای:یک مطالعه که در کشور سوئیس انجام شده نشان داده است که نوشیدن چای سیاه به همراه وعده غذایی جذب آهن را نسبت به زمانی که غذا با آب خورده شود، به میزان ۷۹% تا ۹۴% کاهش می‌دهد.

منبع پارسه گرد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.