کامل‌ترین راهنمای سفر به اصفهان

در اصفهان اقامتگاه‌های بسیاری را خواهید یافت که سبک سنتی این شهر را حفظ کرده‌اند

اصفهان، این شهر دارای اصالت و فرهنگ ایرانی، یکی از شهرهای برتر گردشگری ایران در مقیاس ملی و جهانی است. شاهکارهای معماری این شهر که در سطح جهانی و بین‌المللی شناخته‌شده هستند، باعث شده‌اند لقب نصف جهان به این شهر زیبا داده شود. طبیعت زیبا، زاینده‌رود، مردم شوخ و طنزپرداز و صنایع‌دستی بی‌بدیل، اصفهان را به مکانی محبوب برای گردشگری تبدیل کرده‌اند. در این شهر اقامتگاه‌های متعددی وجود دارند. اما نکته جالب‌توجه این است که برخی از آنها به سبک خانه‌های سنتی اصفهان هستند و اقامت در آنها بسیار جذاب خواهد بود. در این راهنمای سفر به اصفهان قصد داریم، بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان را به شما معرفی کنیم، پس با ما تا انتها همراه باشید.

هتل اصفهان

معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان

در اصفهان اقامتگاه‌های بسیاری را خواهید یافت که سبک سنتی این شهر را حفظ کرده‌اند. این اقامتگاه‌ها در عین سنتی بودن، از همه امکانات به‌روز برخوردار و کاملا لوکس و شیک هستند. در ادامه، چند مورد از بهترین این اقامتگاه‌ها را معرفی خواهیم کرد.

هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی را می‌توان به‌جرئت یکی از مجلل‌ترین اقامتگاه های سنتی اصفهان در نظر گرفت. این اقامتگاه و کاروانسرا که یادگار دوران صفوی و قاجار است، می‌تواند یک اقامت جذاب را برای مسافران رقم بزند. نام اتاق‌های این هتل کاروانسرا با نام دوره‌های تاریخی مشخص شده است و گویی شما را به یک سفر در زمان می‌برد. در این هتل سنتی می‌توان از امکانات مختلفی همچون استخر، جکوزی و سونا هم استفاده کرد. هتل عباسی با ۲۲۵ واحد اقامتی، ظرفیت میزبانی از ۵۱۳ میهمان را دارد. فضای باز زیبا و سرسبز این هتل که در مرکز بنای آن قرار گرفته، بسیار دلنشین و روح‌نواز است.

هتل سنتی خورشید اصفهان

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه‌های اصفهان، هتل سنتی خورشید است. این هتل که تاریخچه‌ای طولانی دارد، در گذشته به سبک گودال باغچه‌ای ساخته شده است. خانه‌های گودال باغچه‌ای برای جلوگیری از طوفان شن و خنکی هوا در شهرهای کویری ساخته می‌شدند. از جاذبه‌های گردشگری اطراف این هتل می‌توان به مسجد علی و مسجد تاریخی اصفهان اشاره کرد.

خانه تاریخی سنتی قصر منشی اصفهان

این اقامتگاه سنتی ۲۰۰ سال قدمت دارد. شیشه‌های هفت‌رنگ، پنجره‌های ارسی و گچ‌بری‌های زیبای آن شما را به گذشته‌های دور و صفای خانه‌های قدیمی می‌برند. این خانه سنتی متشکل از یک حیاط با ۲۱ اتاق است. با وجود سنتی بودن؛ اما این مجموعه دارای لابی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس بدرقه و پیشواز است. از جاذبه‌های گردشگری که نزدیک این اقامتگاه قاجاری اعیانی وجود دارند، باید به اماکن تاریخی نظیر سی و سه پل، کاخ چهل‌ستون و هشت‌بهشت اشاره کرد.

اقامتگاه سنتی خان‌نشین

این خانه قدیمی با قدمت ۲۵۰ساله دارای یک حیاط بزرگ و یک شاه‌نشین با ایوان بسیار زیبا است. در این هتل ۱۰ اتاق برای میزبانی از مهمانان در نظر گرفته شده است. اتاق‌های سمت حیاط قیمت پایین‌تری دارند و اتاق‌های سمت شاه‌نشین، گران‌تر هستند. امکاناتی همچون سیستم سرمایش و گرمایش، سرویس بهداشتی، پارکینگ و غیره در این هتل وجود دارند.

اقامتگاه سنتی در اصفهان

اقامتگاه سنتی کرباس

اقامتگاه کرباسی یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان است که قدمت آن به دوران قاجاریه باز می‌‌گردد. این اقامتگاه دارای یک حیاط همراه با حوض و باغچه است و دورتادور آن اتاق‌های سنتی قرار گرفته‌اند. همه چیز در این هتل سنتی زیبا، آراسته و پیراسته هستند؛ بنابراین با انتخاب این اقامتگاه، اوقاتی دلپذیر را تجربه خواهید کرد.

اقامتگاه سنتی اشکانی

اقامتگاه سنتی اشکانی در نزدیکی میدان نقش‌جهان اصفهان قرار دارد. این اقامتگاه با ۲۵ نفر ظرفیت یکی از مجلل‌ترین اقامتگاه‌های اصفهان به شمار می‌رود. روم سرویس ۲۴ ساعته، پارکینگ، کافی‌شاپ، اینترنت رایگان و غیره از جمله امکانات این اقامتگاه سنتی هستند.

هتل سنتی اصفهان

این هتل سنتی اصفهان دارای پنج قرن قدمت است. موقعیت هتل سنتی اصفهان به‌گونه‌ای بوده که دسترسی مسافرین به میدان نقش‌جهان، کاخ چهل‌ستون و چهارباغ را آسان می‌کند. چیدمان همه اتاق‌های این اقامتگاه به‌صورت سنتی انجام شده است. سبک معماری قدیم هتل سنتی اصفهان باعث شده است که این هتل انتخاب بسیاری از افرادی که به تاریخ ایران علاقه دارند، باشد.

جمع‌بندی

افرادی که برای اولین‌بار قصد دارند به شهر تاریخی و زیبای اصفهان سفر کنند، بهتر است اطلاعات کافی درباره این شهر داشته باشند. ازآنجایی‌که بحث اقامت در سفر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لازم است که اقامتگاه‌ها و هتل‌های اصفهان نیز شناخته شوند. به همین علت ما در این مقاله تلاش کردیم بهترین اقامتگاه های سنتی در شهر اصفهان را برای شما عزیزان معرفی کنیم تا با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از فلای تودی بتوانید سفری خاطره انگیز به اصفهان را تجربه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.