راهنمای سفر به دبی | از معرفی جاذبه ها تا حمل و نقل عمومی

دبی را می ‌توانیم مدرن ‌ترین شهر در خاورمیانه بدانیم. منطقه ‌ای زیبا که در هر فصل سال، تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود می‌ کشاند. یکی از دلایل وجود هتل ‌ها، رستوران‌ ها و مراکز تفریحی و دیدنی زیاد در این منطقه، افزایش توریست ‌های بیشتر بوده و روز به روز نیز به آنها اضافه می ‌شود. این مطلب یک راهنمای کامل در مورد جاذبه های گردشگری دبی و نکات پیرامون آن برای اقامتی چند روزه است.

دانستنی ‌های سفر به دبی

  • برای آنکه بتوانید به این شهر بروید نیازمند ویزا خواهید بود.
  • واحد پول این منطقه درهم امارات است.
  • زبان رسمی بومیان و ساکنین دبی، عربی است.
  • بهترین زمان برای سفر به دبی در فصل پاییز و زمستان است.

سفر به دبی

۱۰ مورد از جاذبه های گردشگری دبی که نباید از دست بدهید

اگر یک سفر چند روزه را برای اقامت در دبی انتخاب کرده ‌اید، پیشنهادهای ما را برای بازدید از جاذبه های گردشگری دبی فراموش نکنید.

  1. برج خلیفه: یکی از بلندترین ساختمان ‌های این شهر است. ارتفاع آن نزدیک به ۸۳۰ متر بوده و معماری بی نظیری دارد. این بنا را می‌ توانید در مرکز شهر ببینید و از امکانات تفریحی آن بهره‌ مند شوید.
  2. پارک آبی: در دبی یک پارک آبی به نام آتلانتیس وجود دارد که یکی از بزرگترین و هیجان انگیزترین‌ ها در دنیا است. در فضای این پارک تعداد زیادی سرسره، آکواریوم، بازی‌ های آبی و مکان‌ هایی برای استراحت در نظر گرفته شده تا یک روز شما را به طور کامل پر کند.
  3. دبی مال: اگر به خرید علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما مرکز خرید دبی مال است. این مکان دقیقا در کنار برج خلیفه قرار گرفته و تعداد زیادی از برندها و محصولات لوکس و زیبا را می‌ توانید در آن پیدا کنید. به جز این، در قسمتی از دبی مال تفریحات مختلفی مانند اسکیت روی یخ، آکواریوم، اتاق وحشت و … نیز قرار گرفته که می‌ توانید از آنها بهره‌مند شوید.
  4. باغ گل: یکی از جاذبه های گردشگری دبی، مربوط به باغ گل بزرگی است که مجموعه‌ ای شگفت انگیز را در خود جای داده است. این باغ گل را میراکل می ‌نامند. با ورود به این منطقه شاهد تعداد زیادی گل‌ در طرح و رنگ های مختلف خواهید بود که رایحه جذاب و فوق ‌العاده آنها شما را مدهوش خواهد کرد. این مکان برای عکاسی بسیار مناسب است.
  5. آبنمای مشهور دبی: حتما در تصاویر و ویدئوها، آبنمای مشهور دبی را دیده ‌اید که با پخش موزیک به رقص در می‌آید. فعالیت این آبنما از عصرها آغاز شده و تا پایان شب با رقص نوری زیبا، اجرایی بی نظیر را در اختیار تماشاگران خود قرار می‌ دهد.
  6. مجمع الجزایر جهان: یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دبی، مجمع الجزایر جهان است که ۳۰۰ جزیره شنی مختلف که به طور مصنوعی ایجاد شده‌ اند، آن را تشکیل می ‌دهد. این جزایر در آب‌ های کم عمق خلیج فارس هستند و طراحی آنها، شکلی شبیه به نقشه زمین را ایجاد کرده است. این منطقه در نزدیکی ساحل محله جمیرای دبی واقع شده است.
  7. گاردن گلو دبی: این باغ پر از چراغ و نور بوده و اغلب اوقات نمایش‌ ها و مراسم مختلفی در آن برگزار می ‌شود. بازدید از این مکان تنها در شب‌ ها بوده و در بخشی از آن پارک یخ، دایناسور، خیابان شادی، دنیای دریا و جنگل شادی قرار گرفته است.
  8. دبی پارک اند ریزورت: اگر به دنبال تفریح و هیجان هستید، این پارک یک گزینه عالی برایتان خواهد بود و می ‌توانیم آن را یکی از بزرگترین پارک ‌های موضوعی جهان بدانیم که خود شامل چندین پارک کوچکتر است که لگولند، موشن گیت، بالیوود، ریورلند از جمله آنها هستند.
  9. بازار طلا: اغلب گردشگرانی که به دبی می ‌آیند، به سراغ بازار طلای آن می ‌روند. مکانی که پر از مغازه ‌های مختلف هستند و همه مدل طلایی را می ‌توانید در آن پیدا کنید.
  10. دبی مارینا: آخرین مورد در لیست ما مربوط به دبی ماریناست. مسیری ۸ کیلومتری واقع در کنار آب که پر از رستوران و بار بوده و تعداد زیادی ساختمان ‌های مسکونی در آن واقع شده است. در میان این ساختمان‌ ها می ‌توانیم به برج مارپیچ اشاره کنیم.

کامل ترین راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی

برای رسیدن به هر کدام از جاذبه های گردشگری دبی که در بالا به آنها اشاره شد، نیازمند وسایل نقلیه هستید. کامل ترین راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی را در اینجا برای شما عنوان کرده‌ایم.

  • تاکسی، اولین گزینه پیشنهادی است که مبلغ پرداختی آن با توجه به نوع تاکسی متفاوت است. اما در اغلب مواقع باید ۱۲ درهم را برای ورودی پرداخت کنید و پس از آن به ازای هر کیلومتر ۳ درهم را به راننده بدهید.
  • مترو و اتوبوس نیز انتخاب خوبی برای حمل و نقل است که به راحتی شما را جابجا کرده و هزینه کمتری را دارد.
  • دو وسیله حمل و نقل متفاوت نیز در دبی وجود دارد که مونوریل و ترامواست. البته مونوریل تنها یک خط دارد که درون جمیرا قرار گرفته است. تراموا نیز یک خط دارد که جمیرا را به دبی متصل می ‌کند.
  • حمل و نقل آبی را هم در لیست کامل ترین راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی از دست ندهید. این گزینه شامل تاکسی های آبی، اتوبوس آبی و ابرس است که البته هزینه آن به زمان سوار شدن و نوع آنها بستگی دارد.
  • در نهایت نیز تاکسی های آنلاین با نام های اوبر و کریم در این منطقه فعال هستند که با نصب اپلیکیشن آن می توانید خود را به مکان هایی که در ذهن دارید، برسانید.

گردشگری دبی

سفر به دبی با ساده ترین روش

برای رسیدن به دبی از ایران بهترین راه هواپیماست. می توانید به راحتی در کمترین زمان، بلیط سفر خود را از فلای تودی خریداری کرده و در مدت زمان دو ساعت خود را به این منطقه برسانید. البته مسیر دریایی را هم می توانید انتخاب کنید که در این حالت باید ابتدا به بندر لنگه بروید و سپس با کشتی و لنج خود را به دبی برسانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.