راهنمایی برای ورزش سالمندان

حفظ تناسب اندام در دوره سالمندی

هر چه سن بالاتر می‌رود، ورزش کردن سخت‌تر می‌شود. در اینجا ۸ راهکار ارائه می‌گردد که با آنها می‌توانید ورزش را به عادت روزانه خود تبدیل کنید و فرم بدن خود را حفظ نمایید.

مشاوره تخصصی بگیرید

در جوانی ، تناسب اندام آخرین موضوعی است که به آن می‌اندیشیم. اما برای سلامت بیشتر باید ورزش کرد. با پزشک خود مشورت کنید و درباره انواع فعالیت‌هایی که علاقه دارید یا پتانسیل انجام آن را دارید، بحث کنید.

کم کم ورزش کردن را شروع کنید

با ورزش‌های سخت شروع کردن، علت اصلی کنار گذاشتن ورزش است. بنابراین به اخطارهایی که بدن نشان می‌دهد، توجه کنید. اگر بدن درد داشتید انجام ندهید و اگر دچار سرگیجه شدید آن را متوقف کنید. اگر هیچ کدام از ورزش‌ها را نتوانستید انجام دهید، قدرت پیاده روی را دست کم نگیرید. پیاده‌روی هم روشی ارزان است و هم درمانی.

دنبال علایق خود بروید

گرچه خیلی‌ها ممکن است به شما بگویند که ورزش بسیار جذاب است، اما فعالیتی را برگزینید که از آن لذت می‌برید. از دویدن بر روی تردمیل بیزارید؟ پیاده‌روی کنید. وزنه‌برداری را دوست ندارید؟ شنا را امتحان کنید. اگر دوچرخه‌سواری را دوست دارید و این کار را به طور منظم انجام دهید، بی‌تردید به وزن ایده‌آل خود دست می یابید.

ورزش را به یک عادت تبدیل کنید

فعالیت‌های فیزیکی را بیشتر و بیشتر انجام دهید تا به یک عادت روزانه تبدیل شود. می‌توانید برای خود هدف تعیین کنید، مثلا چهار روز در هفته به مدت چند ماه ورزش می‌کنم.

توقعات را تعدیل کنید

با دو سه جلسه باشگاه رفتن هیچگاه ۲۰ پوند وزن کم نمی‌کنید، این یک هدف بلند مدت است. مثل این است که در آینه نگاه کنید و آدمی که ۴۰ سال پیش بوده‌اید را تماشا کنید ( اگر روراست باشیم، این غیرممکن است). در عوض سعی کنید بهترین تصویر از خود را که در حال حاضر می‌توانید داشته باشید، متصور شوید.

با کلاس‌های تناسب اندام شروع کنید

گروهی ورزش کردن می‌تواند جالب و هیجان‌انگیز باشد. سرای محله یا باشگاهی که در نزدیکی خود دارید کلاس‌های تناسب اندام مثل یوگا، شنا یا ایروبیک دارند. این کلاس‌ها مقرون به صرفه هستند و به شما کمک می‌کنند که با افرادی که وضعیتی مشابه شما دارند ملاقات کنید. آنها شما را در رسیدن به اهدافتان تشویق می‌کنند.

با یک مربی شخصی در ارتباط باشید

یک مربی شخصی می‌تواند برنامه تناسب اندامی که متناسب با محدودیت‌ها و توانایی‌های خاص شماست، طراحی کند. کسانی که بیماری‌های مزمن دارند و یا در مورد درد و ناراحتی ناشی از ورزش نگرانند ، عامل روانی مهمترین مانع برای ورزش کردن آنهاست اما مربی آنها را در این راه کمک می‌کند.

خودباوری

فعالیت فیزیکی فواید بیشماری دارد از کنترل سطح استرس تا کاهش احتمال سکته و بیماری‌های قلبی. به مرور زمان اثرات ورزش، در زندگی خود را نشان می‌دهند. ورزش درمان پیری نیست اما به شما کمک می‌کند با بدنی سالم و سبک به خط پایان برسید.

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.