راهنمای ورد ۲۰۱۶ برای کارهای گرافیکی

با نسخه جدید ورد از گرافیک ،امکانات  و گزینه های بیشتر و بهتری استفاده کنید.

با نسخه جدید ورد از گرافیک ،امکانات  و گزینه های بیشتر و بهتری استفاده کنید. نسخه جدید ورد ۲۰۱۶ نسبت به گذشته بهبود قابل توجه­ی داشته، نسخه­ های قدیمی آن فاقد گرافیک بوده­ اند. اکنون می­ توانید با استفاده از گرافیک های موجود کارهای فوق العاده­ ای را انجام دهید.

اکنون با بسیاری از پیشرفت های گرافیکی جذاب ورد، کار شما خیلی راحت­تر است، به علاوه شما برای چاپ برنامه و عکس نیاز به دیسک جداگانه نخواهید داشت ورد به راحتی این کار را انجام می­ دهد.

تصاویر را وارد کنید

درج تصاویر (از هارد دیسک، دی وی دی یا درایو) فرآیند ساده ای در ورد ۲۰۱۶ است. در نسخه ­های قدیمی، نرم افزار ورد به هنگام بارگذاری تصاویر، کیفیت آنها را کاهش می­ دهد.

وارد کردن تصاویر در ورد 2016
تصاویر را از یک هارد دیسک یا سایر منابع وارد کنید.
  • از منوی Insert گزینه Pictures را انتخاب کرده، در درایو موردنظر تصویر را انتخاب کرده و بر گزینه Insert کلیک کنید.
  • بر روی تصویر کلیک راست کرده و گزینه Size and Position را از منوی پنجره انتخاب کنید.
  • با توجه به اندازه زبانه، ارتفاع و عرض آن ۴.۲۷ “با ۶.۵ است.” قسمت Scale، توضیح می­ دهد که دو گزینه  ارتفاع و عرض را ۸۱ درصد کاهش داده است.
  • دوباره بر روی تصویر کلیک راست کرده و گزینه Save As را از منوی پنجره انتخاب کنید، درایو و پوشه مورد نظر را انتخاب کرده و فایل جدید را نامگذاری کنید.
  • توجه داشته باشید، اندازه اصلی (ارتفاع و عرض)   X 8.015.26 است.
  • فایل جدید را در برنامه گرافیکی مورد علاقه خود مانند فتوشاپ، Paint Shop Pro یا حتی Windows Paint (در پوشه Windows Accessories خود) باز کنید. گزینه Image> Size را انتخاب کرده و توجه داشته باشید که تصویر ذخیره شده دارای همان رزولوشن اصلی باشد.
اندازه تصویر در ورد 2016
بر روی تصویر کلیک راست کنید، سپس گزینه Size and Positionرا انتخاب کرده و اندازه­ ها را وارد کنید.

نکته: تصویر را از ورد به یک برنامه دیگر کپی نکنید. برای حفظ اندازه و رزولوشن اصلی، گزینه Save Image As  را از منو انتخاب کنید.

تصاویر آنلاین

یکی دیگر از ویژگی های گرافیکی جذاب که مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ اضافه کرده است گزینه Online Pictures است و دسترسی مستقیم به تصاویر اینترنتی را که با درخواست جستجوی شما مطابقت دارد، فراهم می ­کند.

  • گزینه Insert>Online Pictures را انتخاب کنید. یک درخواست را در نوار جستجو وارد کرده (مانند (Samoyed)، سپس بر روی آیکون ذره بین کلیک کنید.
  • هنگامی که تصاویر ظاهر می­ شوند، عکسی را که ترجیح می­ دهید انتخاب کرده، سپس بر روی دکمه Insert کلیک کنید. در قسمتی که مکان نما را در سند قرار داده ­اید تصویر به نمایش در­می ­آید.

نکته: گزینه Creative Commons به شما اجازه می ­دهد مجوز کاربری تصویری را که انتخاب کرده ­اید بررسی کنید تا حق انتشار آن را داشته باشید.

شکل ها را وارد کنید

اکنون شما می ­توانید مستقیما به اشکال دایره ها، مستطیل، فلش ها، ستاره ها، آگهی ها، اصطلاحات، گرافیک ­ها و ده ها اشکال معمول دیگر دسترسی پیدا کرده  و آنها را در هر اندازه ای که نیاز دارید بکشید.

استفاده از تصاویر آنلاین در ورد 2016
از تصاویر اینترنتی آنلاین خود استفاده کنید.
  • مکان نمای خود را به قسمت مورد نظر منتقل کرده و گزینه Insert> Shapes را انتخاب کنید.
  • بر شکل مورد نظر خود کلیک کنید. مکان نما بر روی آن شکل قرار می ­گیرد.
  • دکمه سمت چپ ماوس را نگه دارید، سپس موس را به پایین و بالا بکشید تا شکل انتخاب شده را در اندازه ثابت بکشید.
  • توجه کنید شکل انتخاب شده است (دستگیره در بالا، پایین و سمت چپ) و منوی نوار به Format Drawing Tools تغییر می­ کند.
  • توجه داشته باشید که منحنی فلش بالای تصویر انتخاب شده است. برای چرخش تصویر از این ابزار استفاده کنید.
  • روی نیمی از دایره در جعبه متن کوچک در سمت راست بالای تصویر انتخاب شده کلیک کنید. منوی Layout Options ظاهر می­ شود. از این منو، برای جریان دادن متن در تصویر استفاده کنید. حرکت متن و یا ثابت بودن آن را در صفحه انتخاب کنید.
  • شکل خود را رنگ کرده و طرح کلی و (ویژه) اثرات را انتخاب کنید.
رنگ کردن شکل در ورد 2016
برای درج یا رسم شکل، از گزینه های Layout Options، Format Fill، طرح کلی و اثرات استفاده کنید.

توجه: بر روی تصویر کلیک کنید، سپس بر موس کلیک چپ کرده  تا تصویر را به مکان دیگری حرکت دهید.

درج آیکون­ها

در این بخش ۲۶ دسته وجود دارد که هر کدام دارای بیش از دوازده آیکون هستند. از این آیکون­ ها می­توان برای گرافیک درون خطی یا قاب استفاده کرد، توجه داشته باشید که می ­توانید بیش از یک آیکون را در یک زمان وارد کنید.

  • از منوی Insert گزینه Icons را انتخاب کنید.
  • هنگامی که صفحه کتابخانه Insert Icons ظاهر می­ شود، از طریق صفحات تصاویر آیکون حرکت کنید یا یک دسته را انتخاب کنید، یک آیکون (یا چند آیکون) را انتخاب کرده و دکمه Insert را کلیک کنید. تمام آیکون ها با علامت ها به طور همزمان وارد می­ شوند.
  • دستورالعمل ها را در قسمت Insert Shapes بالا به اندازه، چرخش، رنگ (شکل و طرح کلی)، جلوه های ویژه (Shadow، Glow، Bevel، و غیره) و موقعیت روی صفحه را دنبال کنید.
درج آیکون روی تصاویر در ورد 2016
گزینه های آیکون عبارتند از Size, Rotate, Format Fill, Outline و  Effects.

طریقه (Screenshot ) یا عکس گرفتن

یکی دیگر از ویژگی­ های نهفته در ورد، قابلیت عکس برداری از پنجره های ویندوز می ­باشد. در حال حاضر ابزار   Clipping Tool ویندوز از طریق برنامه های Office شخصی قابل دسترسی است و شما می ­توانید تمام صفحه را انتخاب یا بخش خاصی را انتخاب و ذخیره کنید.

  • از منوی Insert گزینه Screenshot را انتخاب کنید.
  • پنجره Screenshot باز می شود، صفحه قسمت Available Windows را (برای ضبط تمام صفحه) نمایش می­ دهد. پنجره دلخواه را انتخاب کرده و آن را به سند خود در محل مکان نما قرار دهید.
  • یا هنگامی که پنجره Screenshot باز می ­شود، گزینه Screen Clipping را انتخاب کنید. ورد به آخرین صفحه ای که مورد استفاده قرار می ­گیرد، حرکت می­ کند و مکان نما به آن صفحه تغییر خواهد کرد. روی موس کلیک چپ کرده و آن را نگه دارید تا فرآیند عکس و تصویربرداری از صفحه کامپیوتر آغاز و عکس گرفته شده در برنامه ورد نمایش داده شود.
اسکرین شات گرفتن در ورد 2016
برای گرفتن تمام صفحه ها و Screen Clipping یک قسمت از صفحه، گزینه Screenshot را به کار بگیرید.

نکته مهم: اگر چندین پنجره باز (نشان دادن بیش از یک صفحه نمایش) می ­شود، از سردرگمی اجتناب کنید و روی صفحه ای که می­خواهیدکلیک کنید (از دکمه های نمایه Task View). آخرین صفحه نمایش باز شده در پنجره ها موجود است. در صفحه ورد به قسمت Insert> Screenshot> Screen Clipping مراجعه کنید و صفحه مورد نظر هم اکنون نمایش داده می ­شود.

Insert SmartArt

این روش ساده است، اگر به برخی از گرافیک های کسب و کار سریع نیاز دارید، می ­توانید به جای جستجو در اینترنت، پاورپوینت و یا اکسل از این روش استفاده کنید و پروژه خود را سفارشی طراحی کنید.

  • از منوی Insert گزینه SmartArt را انتخاب کنید.
  • هنگامی که صفحه کتابخانه SmartArt باز می­ شود، یک دسته را انتخاب کنید. سپس روی دکمه OK کلیک کنید. گرافیک انتخاب شده در مکان نما قرار می­ گیرد.
  • سپس، متن سفارشی خود را در جعبه [TEXT]  وارد کنید.
smart art در ورد 2016
گرافیک کسب و کار را از کتابخانه SmartArt انتخاب کنید.

نکته: توجه داشته باشید که نوار دارای یک تب جدید به نام SmartArt Tools با دو زبانه Design and Format می ­باشد.

  • از منوی Format برای تغییر سبک های شکل، Fill، Outline، Effects و WordArt استفاده کنید. برای استفاده از جلوه های منوی WordArt، کلمه مورد نظر را برجسته کنید، سپس یک Style WordArt را از طرح ها انتخاب کنید.
  • از منوی طراحی برای تغییر گرافیک کسب و کار، رنگ ها و سبک ها استفاده کنید.
تغییر رنگ و شکل smart art در ورد 2016
از منوی SmartArt Tools Format برای تغییر Fill، Outline، Effects و موارد دیگر استفاده کنید. در منوی Design، Layout ، Colors ، Style و موارد دیگر را تغییر دهید.

نمودار را وارد کنید

نمودارهای ورد ۲۰۱۶ نسبت به گذشته بهتر هستند. ۱۷ طرح مختلف در هر سبک و گزینه های نامحدودی وجود دارد که می ­توان با استفاده از آن ویژگی ­ها، نمودارها را سفارشی کرد.

  • برای انتخاب نمودار از منوی Insert گزینه Chart را انتخاب کنید.
  • از طریق دسته ­ها، یک طرح را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید. توجه داشته باشید که پنجره پیش نمایش در سمت راست بالای صفحه نمایش تمام طرح های درون سبک انتخاب شده را نمایش می ­دهد.
  • نمودار در مکان نما با یک صفحه کوچک که در انتهای نمودار قرار گرفته، درج می ­شود. در صفحه گسترده داده ­های مورد نظر را وارد کنید، سپس صفحه گسترده را ببندید.
  • دکمه های آیکون در سمت راست نمودار برای گزینه های Layout Options, Chart Elements, و Chart Styles ایجاد می ­شود که اجازه تغییر و ویرایش داده ها در نمودار را می ­دهد.
وارد کردن نمودار در ورد 2016
یک نمودار را انتخاب کنید و اطلاعاتی را که در صفحه کلید نمودار دارید، وارد کنید
  • همچنین توجه داشته باشید زمانی که نمودار انتخاب شده است، یک برگه جدید به نام Tools appearsبا دو زبانه ظاهر می­ شود: Design و Format.
  • دوباره از منوی طراحی برای تغییر Chart Elements, Layout, Colors, Style و  Type استفاده کنید و به ویرایش یا مرتب سازی داده های صفحه گسترده دسترسی داشته باشید.
  • از منوی Format برای تغییر سبک­ های نمودار، تکمیل، طرح کلی، جلوه های ویژه و WordArt استفاده کنید (کلمه مورد نظر را برجسته کنید، سپس یک Style WordArt را از منو انتخاب کنید). شما همچنین می­ توانید فونت، اندازه، ویژگی ها و گزینه های پاراگراف مانند فاصله و نوشتار را تغییر دهید.
تغییر شکل و رنگ نمودار در ورد 2016
گزینه­ های Chart Layout و Chart Elements

نکته: ویژگی و جلوه ها برای هر یک از گزینه های گرافیکی، تصویری یکسان هستند. اسناد خود را با طراحی، قالب بندی و جلوه های ویژه بازیابی کنید و روش هایی برای سبک شخصی خود کشف کنید.

قالب بندی و جلوه های ویژه نمودار در ورد 2016

منبع pcworld.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.