راهنمای جاذبه‌های گردشگری لیسبون

لیسبون شهری است توریستی، رنگارنگ و جذاب با غذاهایی بی نظیر

لیسبون پایتخت پرتغال، شهر زیبا و محبوب اروپایی است. این شهر پر از جاذبه‌ها و سرگرمی‌هایی است که گردشگران سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند از همین رو یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۸ محسوب شده‌است. لیسبون شهری است توریستی، رنگارنگ و جذاب با غذاهایی بی نظیر. زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم دارد و از دیگر شهرهای اروپایی مقرون به صرفه‌تر است.

اگر برای بار اول است که به لیسبون سفر می‌کنید، لیست جاذبه‌های لیسبون که در ادامه معرفی می‌شود را مطالعه کنید:

سوار تراموا شوید

تراموای لیسبون
با تراموا گشتی در جاذبه‌های گردشگری شهر بزنید

تراموا سواری یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که در سفر به لیسبون باید تجربه کنید. ترامواهای کابلی و زرد رنگ در همه قسمت‌های شهر لیسبون قابل مشاهده است. سوار تراموای ۲۸ شوید و در مرکز شهر بگردید. تراموا از مرکز شهر می‌گذرد و شما می‌توانید از کنار مناطق دیدنی شهر بگذرید و آشنایی کلی با این شهر توریستی پیدا کنید. قبل از اینکه تراموا به ایستگاه پایانی برسد، در کنار قلعه سائو جرج توقف می‌کند.

نکته: هزینه گشت و گذار ۲۴ ساعته ۶.۱۵ یورو می‌شود (به علاوه ۰.۵۰ یورو بابت کارت) که شامل خدمات مترو، تراموا و اتوبوس می‌شود. بلیط‌ها را از کیوسک‌های سیگارفروشی تهیه کنید. اگر آنها را از خارج از کشور تهیه کنید هزینه‌اش بیشتر خواهد شد.

از قلعه سائو جرج دیدن کنید

قلعه سائو جرج در لیسبون
دژ قرون وسطایی سائو جرج از مناطق گردشگری محبوب لیسبون

قلعه سائو جرج یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری لیسبون است. این دژ قرون وسطایی متعلق به اهالی شمال آفریقا از هر نقطه شهر قابل رویت است. مسیر پیاده‌روی آن زیاد است بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از تراموا استفاده کنید. در فضای سبز و باغ‌های اطراف قلعه گردشی می‌کنید و از برج و باروی آن بالا می‌روید.

نکته: قبل از غروب خورشید از قلعه دیدن کنید تا از بالای آن بتوانید خورشید را بر فراز شهر و و رودخانه تگوس ببینید.

گشتی در خیابان آلفاما بزنید

خیابان آلفاما در لیسبون
کوچه‌های تنگ و باریک آلفاما، قدیمی و زیباست

از قلعه به سمت خیابان آلفاما، Sé و Mouraria سرازیر شوید. کوچه‌های باریک اطراف قلعه از قدیمی‌ترین و زیباترین کوچه‌های لیسبون هستند. این از جذاب‌ترین و زیباترین قسمت های شهر است که می‌توان در آن گم شد. کوچه‌های پرپیچ و خم با سنگفرش، پنجره‌های کرکره‌ای و دیوارهای کاشی رنگی. یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای شهر، کلیسای جامع لیسبون و بهترین چشم اندازها در محله آلفاما قرار دارند.

به تماشای هنرهای خیابانی بنشینید

نقاشی‌های دیواری لیسبون
لیسبون پر از هنرهای دیواری شهری و زیباست

لیسبون پر از هنرهای دیواری شهری و زیباست. نقاشی‌های دیواری آندره سارایوا در São Vicente de Fora نظرها را به خود جلب می‌کند. یکی از بزرگترین این هنرهای دیواری، دیواری است با ۵۰ هزار کاشی که ۸۶۴ متر مربع از دیوار را پوشانده و دو سال طول کشیده تا سارایوا آن را با دست نقاشی کند. کوچه‌های باریک آلفاما،  São Vicente و Graça پر از هنرهای خیابانی هستند.

از آسانسور لیسبون بالا بروید

آسانسور لیسبون
با این آسانسور قدیمی می‌توانید شهر زیبا را از بالا تماشا کنید

آسانسور سانتا یوستا در لیسبون که به آن “آسانسور کارما” هم می‌گویند، ساختار نئوکلاسیک و مزین ساخته شده از آهن است. آسانسور از مرکز شهر بالا می‌رود و مرتفع‌ترین محله Bairro Alto را به Baixa، ۴۵ متر پایینتر متصل می‌کند. این آسانسور از سال ۱۹۰۵ آغاز به کار کرده و در ابتدا توسط موتور بخار کار می‌کرد. امروز این آسانسور برقی است. از پله‌های مارپیچ آن بالا می‌روید و می‌توانید از بالای شهر عکس‌هایی از خرابه‌های کلیسای کارمو بگیرید.

نکته: می‌توانید از بلیط مترو برای سوار شدن در آسانسور استفاده کنید یا بلیط را از هر یک از ایستگاه‌های آسانسور تهیه کنید. گاهی اوقات در تابستان صف طولانی دارد.

از خوردن Pastéis de Belém لذت ببرید

شیرینی Pastéis de Belém در لیسبون
تارت کاستارد لیسبون بسیار معروف است

نمی‌شود به لیسبون سفر کرد و تارت کاستارد کوچک آن که بسیار معروف است را امتحان نکرد. Pastéis de Belém در قرن هجدهم توسط راهبان کاتولیک که در صومعه Jerónimos در بِلِم زندگی می‌کردند، درست شد. ورژن بلم این شیرینی اصلی‌ترین و احتمالا بهتر است. این شیرینی تارت از لایه‌های ترد ورقه‌های شیرینی با خامه، یک لایه تخم‌مرغ و رویه پودر قند و دارچین درست شده‌است.

از آثار تاریخی، صومعه‌ها و برج‌ها در بلم (Belém) بازدید کنید

صومعه Jerónimos در لیسبون
این صومعه قرن شانزدهمی به سبک گوتیگ می‌باشد

به محله بلم بروید و از صومعه زیبای Jerónimos دیدن کنید. این صومعه قرن شانزدهمی به سبک گوتیگ می‌باشد با برج‌های مارپیچ و نمای زیبا و مزین. داخل ستون‌ها نقش و نگار مرجان‌های اقیانوسی، موجودات و صدف‌های دریایی حک شده. در فضای بیرونی صومعه می‌توانید از باغ و حیاط‌های زیبا لذت ببرید.

این صومعه توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده و صومعه ملی می‌باشد. هزینه ورودی آن ۱۰ یورو است.

در نزدیکی این صومعه دو منطقه گردشگری مهم لیسبون قرار دارد که ۱۵ دقیقه پیاده‌روی دارد. برج زیبای بلم، میراث جهانی یونسکو است و شبیه جایی است که راپونزل در آن زندگی می‌کرد. داخل صومعه نمایشگاه برپاست و در طبقه بالای آن می‌توانید وارد بالکن شوید تا چشم‌اندازی از بلم و تاگوس را مشاهده کنید.

نکته: برای رفتن به بلم، از Praça da Figueira میدان نزدیک روسیو، سوار تراموای ۱۵ شوید. تراموای ۱۵ هر ۱۰-۱۵ دقیقه حرکت می‌کند و مسافت آن حدود ۲۵ دقیقه طول می‌کشد.

پیاده‌روهای موزائیکی

پیاده‌روهای موزائیکی لیسبون
همه این موزائیک‌ها با دست جایگذاری شده‌اند و عمر برخی از آنها به صدها سال می‌رسد

وقتی در لیسبون در حال قدم زدن هستید، به پایین هم نگاهی بیندازید. پیاده‌روها و میدان‌ها با طراحی‌های موج دار سیاه و سفید که به آن Calcada Portuguesa می‌گویند، تزیین شده‌است. همه این موزائیک‌ها با دست جایگذاری شده‌اند و عمر برخی از آنها به صدها سال می‌رسد. یکی از بهترین آنها، میدان Rossio است.

نکته: کفش‌های راحتی بپوشید. در لیسبون تپه‌هایی هست که باید از آن بالا بروید و موزائیک‌های پیاده‌روها که قدیمی هستند اغلب لق و لغزنده هستند.

از میدان Comércio دیدن کنید

میدان Comércio در لیسبون
این یکی از بزرگ‌ترین میادین اروپا و یکی از مجلل‌ترین آن در پرتغال است

این یکی از بزرگ‌ترین میادین اروپا و یکی از مجلل‌ترین آن در پرتغال است. طاق Rua Augusta دروازه جذاب و زیبای شهر است. وارد این دروازه شوید تا از میدان و چشم‌انداز زیبای رودخانه دیدن کنید. در گوشه‌های میدان رستوران‌ها و بارهای زیادی قرار گرفته و گاهی در مرکز میدان جشنواره‌هایی برگزار می‌شود.

زندگی در شب در Bairro Alto

Bairro Alto محله شب زنده‌داران است. رستوران‌ها، بارها و کلاب‌های زیادی در این محله برای شب زنده‌داران وجود دارد. به خاطر آب و هوای خوب لیسبون سرگرمی‌ها و تفریحات زیادی در خیابان‌ها با یک فضای شاد و آرام ارائه می‌شود.

منبع thetravelhack.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.