راهنمای خرید و رنگ کردن کلاه گیس

کم پشتی موهایتان را با کلاه گیس بپوشانید

کلاه گیس‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. آنها از نظر طول و بافت، متفاوت هستند. هنگام خرید کلاه گیس برای خودتان، اول آنهایی را در نظر داشته باشید که شکل صورت شما را کامل می‌کنند. بعنوان مثال اگر صورتی بیضی شکل دارید، می‌توانید از اکثر مدل‌های کلاه گیس استفاده کنید. اگر صورتتان گرد است، کلاه گیس‌هایی با مدل‌های خطی (طولی) را انتخاب کنید.

انتخاب نوع مو

دو نوع کلاه گیس وجود دارد: کلاه گیس‌های ساخته شده با موی انسان و موی مصنوعی. کلاه گیس‌های ساخته شده با موی واقعی انسان، گران‌تر از کلاه گیس‌هایی هستند که با موی مصنوعی ساخته می‌شوند. اولی، واقعی بنظر می‌رسد، نگهداری از آن آسانتر است، و بافت‌ها و مدل‌های مختلفی دارد. کلاه گیس‌های ساخته شده با موی واقعی در میان بیماران مبتلا به سرطان، آلوپسیا و افرادی که می‌خواهند به موهایی با ظاهر طبیعی دست یابند، بسیار محبوب است. کلاه گیس‌های مصنوعی، رنگ‌های متنوع‌تری دارند. با این‌حال به اندازه‌ی کلاه گیس‌های ساخته شده از موی انسان، واقعی بنظر نمی‌رسند. بخاطر بافت و درخشش غیر طبیعی آنها، شما حتی از فاصله‌ی دور هم می‌توانید تشخیص دهید که فرد، کلاه گیس گذاشته است. معمولا کلاه گیس‌های رنگی ساخته شده از موی مصنوعی، برای بالماسکه، اجراهای هنری و… بکار می‌روند.

هزینه‌ها

کلاه گیس‌ها ارزان نیستند. با این‌حال اجازه ندهید که قیمت، تنها عامل تصمیم‌گیری برای شما در هنگام خرید یک کلاه گیس باشد. اگر برای تغییر ظاهرتان می‌خواهید کلاه گیس بگیرید، می‌توانید همیشه قیمت‌ها را مقایسه کنید تا بهترین خرید ممکن را انجام دهید. با این‌حال اگر برای پنهان کردن ریزش موهایتان بخاطر یک وضعیت پزشکی یا شیمی درمانی به دنبال کلاه گیس هستید، پوشش بیمه‌ی درمانی‌تان را هم بررسی کنید. برخی از بیمه‌های درمانی، هزینه‌ی کلاه گیس‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند.

کیفیت و راحتی

چطور تشخیص دهید که آیا یک کلاه گیس از مواد با کیفیت ساخته شده یا نه؟ آنرا امتحان کنید! اگر احساس ناراحتی کردید، یعنی کلاه گیس خوش ساخت نیست، به همین راحتی! شما درهنگام پوشیدن یک کلاه گیس خوش ساخت باید احساس راحتی کنید. کلاه گیس باید از پارچه‌ی قابل تنفس ساخته شده باشد تا گرما بین پارچه و سرتان به دام نیفتد. کلاه گیس‌های با کیفیت، همچنین دوام بیشتری هم خواهند داشت، چون مواد بکار رفته در آنها بادوام‌تر هستند. آیا تردید دارید که بین کلاه گیس‌های دست ساز یا ماشینی کدام یک را انتخاب کنید؟ اگر می‌خواهید به نتایج طبیعی دست یابید، کلاه گیس‌های دست ساز را انتخاب کنید. کلاه گیس‌های ماشینی ارزان‌تر از انواع دست ساز هستند، اما دومی، نتایج طبیعی‌تری به شما می‌دهد. همچنین کلاه گیس‌های دست ساز در هنگام پوشیدن، راحت تر از کلاه گیس‌های ماشینی هستند. و اما درمورد اندازه‌ی سرپوش! باید بخوبی اندازه‌ی سرتان باشد. برای تعیین اندازه‌ی مناسب باید دور سرتان را اندازه بگیرید. از جلوی خط مو شروع کرده و به پشت گوش و سپس پشت گردنتان بروید. اندازه‌های کلاه از مغازه‌ای به مغازه دیگر متفاوت است. کلاه گیس‌های سفارشی دارای بهترین اندازه‌ها هستند.

اگر از رنگ کلاه گیس‌تان خسته شده است و برایتان تکراری شده است می‌توانید با رنگ کردن آن‌ها دوباره از کلاه گیس‌تان استفاده کنید.

  1. قبل از انجام هر کاری دستور العمل کارخانه سازنده را دنبال کنید. موی انسان و اکستنشن تقریباً مشکلی برای رنگ شدن ندارند، اما بهتر است با سازنده آن مشورت کنید تا شاید برای آن نوع مو، دستور العمل خاصی برای رنگ کردن وجود داشته باشد.
  2. رنگ مویی که انتخاب کرده‌اید را به گونه‌ای که کارخانه سازنده آن توضیح داده با اکسیدان مخلوط کنید. بطری یا ظرف را تکان دهید تا به اندازه کافی با هم ترکیب شوند، سپس مخلوط را در یک کاسه بریزید.
  3. موهای اکستنشن یا بخش‌های جداگانه‌ای از موی کلاه گیس را روی نوارهایی از فویل آلومینیومی قرار دهید.
  4. قلم مو را در محلول رنگ غوطه‌ور کرده و آن را به طور کامل مرطوب کنید. موهای اکستنشن یا بخش‌های مختلف موی کلاه گیس را رنگ کنید و مطمئن شوید که به طور کامل مرطوب شده‌اند و رنگ به طور کامل در آنها نفوذ کرده است.
  5. فویل آلومینیومی را به طور کامل اطراف هر تکه موی اکستنشن یا هر قسمت از موهای کلاه گیس بپیچید.
  6. بگذارید به مدتی که کارخانه سازنده تعیین کرده، رنگ روی موها بماند.
  7. موهای رنگ شده را تا زمانی که در آب خارج شده از مو، اثری از رنگ نباشد، شستشو دهید. سپس آنها را روی حوله‌ای قرار دهید تا خشک شوند.
  8. رنگ کردن موی مصنوعی و مخلوط موی مصنوعی/موی انسان و اکستنشن
  9. ۲ فنجان آب را گرم کنید و آن را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. رنگ موی انتخابی‌تان را داخل کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا در آب حل شود.
  10. سطل تمیزی را با نیم گالن آب داغ پر کنید و محلول رنگ را از کاسه بزرگ، داخل سطل بریزید. خوب هم بزنید.
  11. موهای اکستنشن یا کلاه گیس را داخل آب پخش کنید تا به خوبی مرطوب شوند.
  12. بعد از حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه موها را بیرون بیاورید و زیر آب گرم بگیرید. هنگامی که در آب خارج شده از موها اثری از رنگ ندیدید، آب را سرد کنید و کمی دیگر شستشو را ادامه دهید.
  13. اجازه دهید که موها به طور کامل روی حوله خشک شوند.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.