راه حل هایی برای تثبیت وزن

تثبیت وزن از کاهش وزن مهم تر است

کاهش وزن برای افرادی که اضافه وزن دارند همانند کابوس است. آن ها بعد از گرفتن رژیم های سخت شاهد برگشت دوباره وزن شان هستند و از این موضوع رنج می برند. نکته اصلی بعد از کم کردن وزن، حفظ وزن تان است. برای این کار احتیاج نیست به صورت مداوم رژیم داشته باشید بلکه با توجه به مقدار و انتخاب موادغذایی سالم می توانید وزن تان را تثبیت کنید. در این مقاله راه هایی برای تثبیت وزن را آورده ایم. با ما همراه شوید.

ورزش کردن

تثبیت وزن و ورزش
ورزش کردن فراموش نشود

تصور نکنید ورزش کردن فقط برای دوران کاهش وزن است بلکه اهمیت آن بعد از کاهش وزن بیشتر است. تنبلی نکنید، روزانه ۳۰ دقیقه از زمان خود را به ورزش کردن اختصاص دهید. اگر در منزل هستید یک برنامه ورزش را برای خود تعیین کنید و به آن پایدار باشید. اگر شاغل هستید قسمتی از مسیر هر روزتان را پیاده روی کنید و یا در وقت ناهار چند دقیقه پیاده روی کنید.

انتخاب میان وعده

تثبیت وزن و آجیل
انتخاب میان وعده سالم

میان وعده نقش مهمی در تثبیت وزن دارد. یک میان وعده کامل باید حاوی پروتئین، چربی های سالم و آنتی اکسیدان باشد. گنجاندن ترکیب میوه و آجیل، پنیر کم کالری، ماست و سبزیجات در میان وعده کمک شایانی به تثبیت وزن می کند. از مصرف وعده های غذایی با حجم بالا پرهیز کنید.

درست غذا خوردن

تثبیت وزن و غذای سالم
انتخاب غذاهای سالم

بعد از اتمام رژیم غذایی، میزان غذای مصرفی تان را کنترل کنید. از پرخوری پرهیز کنید. خود را از چیزی محروم نکنید اما قبل از سیر شدن دست از غذا خوردن بکشید. غذاهایی که میل می کنید باید شامل غذاهای کامل، غذاهای غیر فرآوری شده، غذاهایی که در منزل طبخ می شود باشد.

حفظ سلامتی

تثبیت وزن و آب
آب زیاد بنوشید

در هنگام رژیم گرفتن و پس از آن باید توجه بیشتری به حفظ سلامتی داشت. یکی از راه های سالم ماندن نوشیدن فراوان آب و اجتناب از نوشابه، آبمیوه و نوشیدنی های ورزشی است. با این کار به هیدراته ماندن بدنتان کمک می کنید. بعد از کاهش وزن امکان بروز بیماری وجود دارد. برای جلوگیری از آن سبزیجات را حتما در برنامه غذاییتان قرار دهید. روزانه ۲ و یک دوم فنجان سبزیجات میل کنید تا از فواید آن بیشتر بهره مند شوید.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.