راه هایی برای چاقی صورت

چاقی صورت زیبایی را چند برابر می کند

چاقی صورت بدون اضافه وزن در سایر نقاط بدن آرزوی همیشگی خانم ها است. صورت چاق باعث زیبا تر و جوانتر شدن پوست می شود از این رو بیشتر خانم ها برای اینکه زودتر به نتیجه برسند به روش های جراحی و بوتاکس و … روی می آورند. در این مقاله راه های آسانتری برای چاقی صورت آورده ایم. شاید این روش ها چاقی صورت را در مدت زمان کوتاه به همراه نداشته باشند اما باعث بهبود پوست و زیباتر شدن صورتتان می شوند.

ورزش

چاقی صورت و ورزش
ورزش یکی از راه های موثر در زیبایی است

اگر نمی خواهید از طریق تغذیه به نتیجه دلخواهتان برسید می توانید ورزش کردن را انتخاب کنید. هورمون کورتیزول میزان سوخت و ساز را کم می کند و اجازه نمی دهد صورتتان لاغر شود. این هورمون با پیاده روی سریع و نرمش های کششی تولید می شود. راه دیگر ورزش صورت به این صورت است که روی صندلی بنشینید و روی عضلات صورت تمرکز کنید. سپس لب ها را تا جایی که می توانید جمع کنید و آن را به مدت ۵ ثانیه در همین حالت نگه دارید سپس بدون آنکه لب های تان از هم باز شود و دندان های تان دیده شود لبخند بزنید و سعی کنید خط لبخند را بلند و بلندتر کنید. لب ها را به مدت ۵ ثانیه در این وضع نگه دارید و این تمرین را ۱۵ بار تکرار کنید.

از طریق یوگا هم می توانید صورتتان را چاق کنید. برای این روش راست نشسته و شانه های خود را ریلکس کنید. سینه تان را بیرون داده و فشار برروی بالاتنه را کاهش دهید. کمی دهان خود را باز کرده و لبهایتان را طوری جمع کنید که دندان ها معلوم نباشند. کمی گوشه های دهانتان را به عقب کشیده و هر دو را تا یک سطح و تا دندان مولر عقب بکشید. حالت حاصل شده برروی صورتتان را برای مدت ۳۰ ثانیه حفظ نمایید. باید کشیده شدن ماهیچه های درون گونه و دهان را حس نمایید. کم کم حالت را رها کرده و به صورت عادی برگردید.

ترک عادات بد

چاقی صورت و سیگار
سیگار را برای همیشه فراموش کنید

اگر می خواهید صورت چاقی داشته باشید سیگار و مشروبات الکلی را کنار بگذارید. این دو عامل خاصیت کششی پوست را از بین می برند و پوست را نازک می کنند. عادت دیگری که باید ترک کنید خوابیدن با آرایش است. حتما قبل از خواب صورتتان را بشوئید، این کار باعث می شود پوستتان نفس بکشد. سعی کنید به جای جراحی از روش های طبیعی برای زیبایی استفاده کنید.

نوشیدن آب

چاقی صورت و نوشیدن آب
نوشیدن آب بسیار مفید است

آب فواید زیادی برای بدن دارد. آب تمام سموم و باکتری ها را دفع می کند. افرادی که ورزش های سنگین انجام می دهند بعد از مدتی احساس می کنند صورتشان لاغر شده است. نوشیدن آب می تواند آب میان بافتی سلول های صورت را تامین کند و مانع از لاغری صورت شود. به همین منظور نوشیدن هشت لیوان آب در طول روز پیشنهاد می شود. این نکته را هم مدنظر داشته باشید که سایر نوشیدنی ها را نمی توان جایگزین آب کرد.

مصرف مواد غذایی

چاقی صورت و آجیل
انواع مغز ها را در رژیم غذاییتان جای دهید

مصرف میوه و سبزیجات بر هر دردی دواست. میوه و سبزیجات سرشار از فیبر و ویتامین هستند و باعث آبرسانی می شوند. با قرار دادن آن ها به رژیم غذاییتان دیگر سمت فست فودها نمی روید چون باعث می شوند احساس سیری کنید. هر وقت خواستید میان وعده ای بخورید یک هویج بخورید. هویج کمک فراوانی به زیباییتان می کند. از مواد غذایی دیگری که باعث چاقی صورتتان می شود چهار مغز است. پسته، بادام، فندق، خرما را روزانه به تعداد کم مصرف کنید. مصرف سالاد را هرشب فراموش نکنید. سالاد نه تنها به کاهش وزن بدنتان کمک می کند بلکه نمی گذارد صورتتان لاغر شود.

ماسک و ماساژ

چاقی صورت و ماسک صورت
ماسک تاثیر زیادی در زیبایی دارد

برای ماساژ صورت راه های مختلفی است. مقداری هوا داخل دهان کنید و به مدت سه ثانیه لپ و گونه ها را پر از باد نگه دارید، اینکار را چندین بار در روز انجام دهید. و یا می توانید به آرامی نیشگون های ریز از بالا و پایین گونه خود بگیرید.

ماسک های مختلفی برای چاقی صورت در بازار موجود است. یکی از ماسک های قدیمی و موثر ماسک گل رس است که مردم هند، مصر و چین از آن استفاده می کردند.  ماسک گل رس از ترکیب خاک الک شده و نرم شده و گلاب خالص و طبیعی به دست می آید. برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری گل رس نرم شده را با یک قاشق مربا خوری گلاب ترکیب کنید و آن را به صورت خمیر درآورید. برای آنکه گل کاملا به صورت خمیری نرم درآید می تواند ذره ذره میزان گلاب را افزایش دهید تا بتوانید از این ترکیب به عنوان ماسک استفاده کنید. سپس کل صورت را با آن خوب پوشش دهید و اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست تان باقی بماند. بعد از اتمام کار نیز حتما پوست تان را با آب خنک بشویید و هرگز در طول روز از آب گرم برای شستن پوست صورت استفاده نکنید.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.