راهکارهایی برای رشد سریع تر موها

ترفندهایی برای داشتن موهای بلند

بعضی افراد شانس آن را دارند که موهایشان سریع و به راحتی رشد کند اما برای بقیه رشد موها نیاز به صبر، تلاش و ایجاد تغییراتی در مراقبت های روتین مو دارد. اگر احساس می کنید موهای شما زیاد رشد نمی کند یا رشد آن کند است، راهکارهای زیر را مطالعه کنید.

مدام موها را کوتاه کنید!

ممکن است عجیب به نظر برسد اما اگر می خواهید موهای بلند و سالم داشته باشید باید مدام آن را کوتاه کنید. گر چه کوتاه کردن مو روند بلند شدن مو را کند می کند اما مانع از ایجاد موخره می شود. با از بین بردن موخوره ها به رشد سریع موها کمک می کنید. رشد موخوره ها سبب کوتاه شدن قد مو می شود علاوه بر این که از درخشندگی، حجم و نرمی مو نیز می کاهد.

از بلوند کردن موها خودداری کنید

گرچه طلایی شدن موها به نظر شیک و زیبا می رسد اما تغییر رنگ مو از تیره به روشن مانع از رشد موها می شود. دکلره کردن مو موجب آسیب به پوسته مو می شود و موخوره ایجاد می کند. هر چه مواد شیمیایی کمتری به موها بزنید، موها سریعتر رشد می کند.

از روغن طبیعی مو استفاده کنید

ممکن است گاهی خسته باشید و حوصله نداشته باشید که قبل از خواب موها را شانه بزنید اما حتی کمی شانه زدن به موها در سلامت مو تاثیر زیادی می گذارد. از شانه های مویی استفاده کنید و موها را از فرق سر شانه بزنید تا روغن های مو به قسمت های دیگر مو منتقل شود و مو آبرسانی شود. هر شب این کار را انجام دهید تا به گردش خون و سلامت پوست سر کمک کند و درنتیجه موها سریعتر رشد کند.

به سلامت پوست سر اهمیت دهید

مو مانند درخت است اگر از خاک و ریشه های آن محافظت نشود، بلند و محکم نخواهد شد. رشد مو منوط به سلامت پوست سر است. اگر از مواد خوب و با کیفیت برای شستشو و مراقبت از پوست سر استفاده کنید، موهایی زیبا و قوی خواهید داشت. برای آنکه از سلامت موهای خود مطمئن شوید، مقداری از موها را به سمت بالای سر بگیرید. موهای سالم از ریشه تا ساقه ضخامت یکسانی دارند اما اگر انتهای مو نازکتر است، باید به سراغ روش های مراقبت از مو بروید.

غذاهای سالم بخورید

داشتن موهای بلند و محکم تنها به نوع مواد و محصولاتی که روی مو می گذارید وابسته نیست بلکه به آنچه وارد بدن می کنید نیز بستگی دارد. باید از درون به موها غذا دهید! سعی کنید با خوردن غذاهایی چون ماهی، آجیل، لوبیا و حبوبات، مصرف پروتئین را افزایش دهید. اگر گوشت خور نیستید، سعی کنید پروتئین زیادی استفاده کنید. اغلب خانم هایی که پروتئین زیاد مصرف نمی کنند، ریزش موی زیادی را تجربه می کنند.

از استفاده از سشوار و وسایل داغ بپرهیزید

موها را زیاد سشوار نکنید. اگر می خواهید از سشوار و اتو و دیگر وسایل داغ آرایشی استفاده کنید، درجه آن را کم کنید یا از محافظ حرارتی استفاده کنید در غیر این صورت موهای شما آسیب می بیند، وز و موخوره می شود.

هر روز موها را شامپو نزنید

دو تا سه بار شامپو زدن در هفته به نفوذ کردن روغن های طبیعی به داخل مو و آبرسانی و ترمیم موها کمک می کند اما شامپو زدن هر روزه روغن های مو را از بین می برد. از طرفی دیر به دیر شامپو زدن نیز موجب افزایش روغن مو در نتیجه خارش و شوره سر می شود.

صبح ها از ویتامین استفاده کنید

اگر رژیم غذایی شما به اندازه کافی مواد مغذی ندارد، مکمل های ویتامین می تواند کمک کننده باشد. از مولتی ویتامین هایی که برای تقویت مو، پوست و ناخن درست شده است، استفاده کنید. این مولتی ویتامین ها حاوی ویتامین های مهمی مانند بیوتین، ویتامین C و ویتامینB است که به سلامت مو کمک می کنند. با خوردن این ویتامین ها پوست شما هم بهتر خواهد شد.

بعد از حمام کردن، در آخر دوش آب سرد بگیرید

دوش آب گرم نه تنها برای پوست بلکه برای مو نیز خوب نیست. هنگام آبکشی کردن موی سر درجه آب را کم کنید. دوش آب سرد بگیرید تا کوتیکول مو شسته شود و موها خوش حالت شود.

در شانه زدن موهای تر مراقب باشید

موی خیس مستعد شکنندگی است. اما اگر مجبور هستید بعد از حمام موها را شانه بزنید از شانه مناسبی استفاده کنید که به راحتی از میان رشته های مو عبور کند. می توانید از یک برس خیس استفاده کنید. به آرامی از انتهای مو شروع کنید به برس زدن و به تدریج به سمت بالای مو بروید. فقط قسمت های روی مو را برس نزنید بلکه لایه های زیرین را نیز برس کنید.

از رژیم های پاکسازی بدن بپرهیزید

ممکن است برخی ادعا کنند که رژیم های غذایی برای پاکسازی بدن، برای لاغری بسیار مفید است اما این کار اشتباه است زیرا بدن را از دریافت مواد لازم و مغذی محروم می کنید. بعد از یک هفته پاکسازی متوجه ریزش و ضعیف شدن موها خواهید شد.

روی بالش ابریشمی بخوابید

برای داشتن موهای خوب بهتر است بالش خود را عوض کنید. بالش ابریشمی بهتر است زیرا از ژولیده و شکسته شدن موها جلوگیری می کند. هر چه موها کمتر شکنندگی داشته باشد، رشد موها سریعتر اتفاق خواهد افتاد.

از پوست خود مراقبت کنید

روی محصولات آرایشی مو عکس موهای براق را می بینید و فکر می کنید موهای شما نیز همینطور خواهد شد اما باید مشخصات محصول را به دقت بخوانید. ببینید فرمول به کار رفته در آن چیست؟ هر محصولی که برای پوست شما خوب باشد، موها را نیز تقویت می کند. ببینید محصول موردنظر پوست شما را خشک، خشن، ضخیم، چسبناک یا چرب نمی کند؟ یا اینکه موجب نرم و مرطوب شدن پوست می شود؟ برای رسیدگی به موها ابتدا لازم است به پوست خود رسیدگی کنید. اگر فولیکول های مو بسته یا انباشته شده باشد، مو نمی تواند رشد خوبی داشته باشد.

منبع goodhousekeeping.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.