نحوه رفع خطای proxy refusal در مرورگر فایرفاکس

روش رفع خطای خطای proxy server refuses connections

نسخه جدید مرورگر فایرفاکس (Quantum) در مقایسه با نسخه‌­های قبلی، بهبود یافته است، از سرعت بالایی برخوردار است و رابط کاربری جذابی دارد. با این حال، هنگام وب‌گردی ممکن است با خطای proxy server refuses connections مواجه شوید که اتصال به یک صفحه وب را رد می­‌کند.

برای رفع خطای مربوطه از روش‌­های زیر استفاده کنید.

روش۱:غیرفعال‌سازی  proxy در مرورگر فایرفاکس

خطای proxy refusal در بسیاری از مواقع در فایرفاکس و Tor دیده می­‌شود، در مرورگرهایی نظیر کروم، اج و سافاری اثری از این خطا وجود ندارد، بنابراین، صفحه وب مورد جستجو در سایر مرورگرها باز می­‌شود.

تنظیمات خطای مرورگر فایرفاکس

در تب جدید بر روی Options کلیک کنید. برای دیدن Network Proxy به پایین بروید و برای رفع خطا تنظیمات را تغییر دهید. پروکسی سرور به عنوان لینک اتصال بین سیستم و سرور راه دور عمل می­‌کند. وجود پروکسی سرور بر روی مرورگر دلیل به وجود آمدن این خطا می‌­باشد. برای رفع خطا، باید هر گونه اتصال پروکسی که به آن متصل است را حذف کنید.

پروکسی سرور مرورگر فایرفاکس

تنظیمات پیش‌فرض مرورگر بر روی تنظیمات پیش‌فرض  یا تشخیص خودکار است. برای اینکه از هیچ پروکسی استفاده نکنید No Proxy را انتخاب و تنظیمات را ذخیره کنید. مرورگر را بسته و مجددا باز کنید.

روش ۲: پروکسی سرور را از شبکه حذف کنید

در صورتی که خطا مشخص نباشد، شما قادر به باز کردن هر صفحه وب در مرورگر نخواهید بود، مشکل، به وضوح، به تنظیمات شبکه­‌ای ( LAN ) بستگی دارد.

تنظیمات شبکه‌ای مرورگر فایرفاکس

در کادر جستجوی ویندوز۱۰، Configure Proxy Server را وارد و ارتباطات خود را شناسایی کنید. غیر فعال کردن هر پروکسی سرور باعث رفع خطا خواهد شد. مرورگر فایرفاکس را به روز رسانی کرده و خطا را رفع کنید.

روش ۳: حذف فایل­‌های پروکسی از رجیستری

اگر روش ۱ و ۲ برای رفع خطا مؤثر نبود، از روش ریجستری استفاده کنید. برای دسترسی به ریجستری، در نوار جستجوی ویندوز ۱۰ عبارت regedit  را وارد کنید.

نوار جستجوی ویندوز 10 در مروگر فایرفاکس

پس از باز کردن، به مسیر HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Microsoft > Windows  > Current Version > Internet Settings  مراجعه کنید. اکنون، می­‌توانید فایل­‌های پروکسی را در پانل سمت راست مشاهده کنید. به سادگی آنها را انتخاب و حذف کنید. تب­‌های باز شده را ببندید و مجددا مرورگر را باز کنید.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.